خانهاخبار
نصب اپلیکیشن‌های قدیمی به زودی در اندروید غیر ممکن خواهد شد!

نصب اپلیکیشن‌های قدیمی به زودی در اندروید غیر ممکن خواهد شد!

به تازگی مشخص شده که پس از انتشار اندروید ۱۴، دیگر نصب اپلیکیشن‌های مخصوص نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل ممکن نخواهد بود.
۱۴۰۱/۱۱/۴

شرکت گوگل، قصد افزایش امنیت سیستم عامل اندروید را داشته و به تازگی مشخص شده که پس از انتشار اندروید ۱۴، دیگر نصب اپلیکیشن‌های مخصوص نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید ممکن نخواهد بود. این امر، تنها مختص نصب اپلیکیشن‌ها از طریق گوگل پلی نبوده و شامل نصب اپلیکیشن از استور‌های دیگر یا فایل APK نیز خواهد شد.

image

 

در حال حاضر، توسعه دهندگان باید برای انتشار اپلیکیشن‌های جدید خود در گوگل پلی استور، از سیستم عامل اندروید ۱۲ یا جدیدتر پشتیبانی کنند؛ البته کاربران همچنان امکان نصب اپلیکیشن‌ها به صورت شخصی و یا از استور‌های دیگر را دارند. گوگل پلی همچنین به کاربرانی که یک اپلیکیشن قدیمی را در گذشته نصب کرده‌اند؛ اجازه نصب مجدد آن را می‌دهد.

اما اینطور که به نظر می‌رسد؛ دوران نصب اپلیکیشن‌های قدیمی‌تر با انتشار اندروید ۱۴ به پایان رسیده و تنها کاربران حرفه‌ای امکان نصب شخصی برنامه‌های قدیمی را با دستکاری سیستم عامل خواهند داشت. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ هدف گوگل از این امر، بهبود امنیت سیستم عامل اندروید است. در موارد زیادی، مشاهده شده که کاربران بدون آنکه متوجه شوند؛ بد افزار خاصی را روی گوشی خود نصب می‌کنند.

image

 

درباره این حرکت از سوی شرکت گوگل چه می‌‌اندیشید؟ آیا تنها از اپلیکیشن‌های به روز گوگل پلی استفاده کرده یا هنوز اپلیکیشن‌هایی قدیمی را دارید که همچنان کاربرد خود را دارند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

erfane

۱۴۰۱/۱۱/۴
لعنتییییییییییییییییییییییییییییییییییییی گوشی تو عکس سووونیییییییییییییییییههههههههههههههههههههههه اخ از آن رفتگان بی برگشت...