خانهاخبار
راهنمای خرید بهترین گوشی‌های شیائومی با قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های شیائومی با قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

در بخش دوم راهنمای خرید گوشی‌های شیائومی جی اس ام، به سراغ محصولات میان رده این شرکت رفته و بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

شرکت محبوب شیائومی، عملکردی مثال زدنی در زمینه گوشی‌های میان رده داشته و محصولات قدرتمندی را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به همین دلیل، میان رده‌های شیائومی در بازار ایران نیز طرفداران بسیاری داشته و با توجه به مدل‌های متعدد این شرکت، شاید تصمیم گیری برای خرید یک گوشی مناسب کار چندان آسانی نباشد.

پس از اینکه در هفته گذشته به سراغ بهترین گوشی‌های شیائومی با قیمت حداکثر ۱۰ میلیون تومان رفتیم؛ اکنون قصد داریم تا نگاهی به محصولات میان رده این شرکت با قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بیاندازیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با بهترین گوشی‌های شیائومی در این بازه قیمتی آشنا شویم.

image

 

 

بهترین گوشی‌های شیائومی با قیمت ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان

 

شیائومی پوکو F4

image

 

این گوشی که امکانات فوق العاده‌ای را نسبت به رده قیمتی خود ارائه می‌دهد؛ بهترین انتخاب در این رده قیمتی به حساب می‌آید. شیائومی در طراحی این گوشی، از متر‌یالی با کیفیت استفاده کرده و شاهد بدنه پشتی شیشه‌ای در این محصول هستیم.

شیائومی پوکو F4 دارای نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بوده و حداکثر میزان روشنایی آن، به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد. لایه حفاظتی گوریلا گلس 5 نیز روی نمایشگر این گوشی وجود دارد. پوکو F4، گواهی IP53 جهت مقاومت در برابر قطرات آب و ذرات غبار را نیز دریافت کرده است.

این گوشی که با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 مخصوص پوکو روانه بازار شد؛ از چیپست ۷ نانومتری کوالکام اسنپدراگون 870 5G استفاده می‌کند و در کنارش، پردازنده گرافیکی ادرنو 650 را به همراه دارد. این محصول در نسخه‌هایی با ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در بازار قابل تهیه بوده و حافظه داخلی به کار رفته در آن نیز از نوع UFS 3.1 است.

این گوشی دارای یک سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۹ درجه و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستند. دوربین سلفی گوشی نیز رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل را دارد.

از دیگر امکانات این محصول، می‌توان به اسپیکر‌های استریو و سنسور اثر انگشت قرار گرفته روی دکمه پاور اشاره کرد. شیائومی پوکو F4 از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی استفاده کرده که به گفته شیائومی، در ۳۸ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

همانطور که از مشخصات آن پیداست؛ پوکو F4 محصولی بسیار با ارزش در این رده قیمتی بوده و در تمامی بخش‌ها، حرف‌هایی برای گفتن دارد. البته اگر به دنبال محصول متفاوتی هستید؛ شیائومی ردمی K40s نیز عملکردی در رده همین گوشی داشته و تنها رزولوشن دوربین اصلی آن کمی پایین‌تر است. برای یک انتخاب کاملا متفاوت، توصیه می‌کنیم تا گوشی بعدی در این لیست را نیز از دست ندهید.

 

شیائومی پوکو X4 GT

image

 

در این سوی داستان، محصول دیگری با برند پوکو را داریم که البته از نظر مشخصات، تفاوت‌هایی با پوکو F4 داشته و در برخی جهات، قوی‌تر یا ضعیف‌تر ظاهر شده است.

شیائومی پوکو X4 GT دارای نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی بوده و حداکثر میزان روشنایی آن به ۶۵۰ نیت می‌رسد. متاسفانه در این گوشی، خبری از قابلیت مقاومت در برابر آب یا بدنه پشتی شیشه‌ای نیست؛ اما لایه حفاظتی گوریلا گلس 5 همچنان روی نمایشگر آن قرار دارد.

این گوشی با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 مخصوص پوکو در دسترس کاربران قرار گرفته و از چیپست ۵ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 8100 استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی این گوشی، از نوع مالی G610 MC6 بوده و این دستگاه با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار شده است. حافظه داخلی به کار رفته در این گوشی، از نوع UFS 3.1 بوده که سرعت بالایی برای یک محصول میان رده دارد.

سیستم دوربین پوکو X4 GT، سه گانه بوده و شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز که در پانچ هول واقع در بالای نمایشگر قرار گرفته، رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل را دارد.

این محصول دارای اسپیکر‌های استریو بوده و سنسور اثر انگشت آن نیز روی دکمه پاور قرار دارد. شیائومی در این گوشی، از یک باتری ۵۰۸۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی استفاده کرده که در ۴۶ دقیقه شارژ خواهد شد.

این محصول به اندازه پوکو F4 انتخاب جذابی نیست؛ اما برگ‌های برنده‌ای مانند بلوتوث نسخه 5.3، نمایشگری ۱۴۴ هرتزی و چیپست به روز ۵ نانومتری را نیز در آستین دارد که آن را به انتخاب مناسبی برای بخشی از کاربران تبدیل می‌کند.

 

بهترین گوشی‌های شیائومی با قیمت ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان

 

شیائومی پوکو F4 GT

image

 

این گوشی که سخت افزاری باورنکردنی را در این رده قیمتی به همراه دارد؛ انتخاب کاملا واضحی محسوب شده و از نظر سخت افزاری، شدیدا به پرچمداران نزدیک است. شیائومی در این گوشی از فریم آلومینیومی و قاب پشتی شیشه‌ای استفاده کرده که جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

شیائومی پوکو F4 GT از نمایشگری ۶.۶۷ اینچی با پنل امولد و رزولوشن فول اچ دی استفاده می‌کند و نرخ نوسازی آن نیز ۱۲۰ هرتزی است. حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر، معادل ۸۰۰ نیت بوده و لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس نیز روی آن قرار دارد.

این گوشی دارای سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 بوده و چیپست به کار رفته در آن، از نوع کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول است که در پرچمداران سال گذشته شاهد آن بودیم. پردازنده گرافیکی این گوشی، از نوع ادرنو 730 بوده و به راحتی از پس اجرای تمامی بازی‌های بر می‌آید.  پوکو F4 GT در دو نسخه روانه بازار شده که نسخه پایه، دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است. در سوی دیگر، نسخه گران‌تر این گوشی به همراه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت نیز در بازار وجود دارد.

شاید تنها بخش این گوشی که در حد پرچمداران نباشد؛ سیستم دوربین آن است. پوکو F4 GT دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بوده که توسط یک دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین سلفی این محصول نیز رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل را دارد.

این محصول دارای چهار اسپیکر از نوع استریو بوده و دکمه‌های مگنتیک مخصوص بازی نیز در کنار‌ه‌های آن وجود دارند. سنسور اثر انگشت گوشی، روی دکمه پاور قرار داشته و باتری آن نیز ۴۷۰۰ میلی آمپری است. پوکو F4 GT از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی کرده و تنها در ۱۷ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود!

پوکو F4 GT با توجه به مشخصات سخت افزاری خود، یکی از نزدیک‌ترین گوشی‌ها به پرچمداران بوده و همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ تنها ضعف اصلی این گوشی نسبت به محصولات خیلی گران‌تر، دوربین و نبود گواهی IP در آن است. بنابراین اگر به دوربین و ضد آب بودن گوشی اهمیت خیلی زیادی نداده و به دنبال سخت افزار قوی هستید؛ این محصول را از دست ندهید.

 

شیائومی 11T پرو

image

 

اگر به دنبال محصولی کمی مقرون به صرفه‌تر در این رده قیمتی هستید؛ باید گفت که شیائومی 11T نیز در بین گزینه‌های خوب این برند است. شیائومی در این گوشی، از فریم آلومینیومی و بدنه پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند که ظاهری پریمیوم را به ارمغان می‌آورد.

شیائومی 11T پرو دارای نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بوده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. این گوشی لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس را روی نمایشگر خود داشته و گواهی IP53 جهت مقاومت در برابر قطرات آب و ذرات غبار را نیز به همراه دارد.

این محصول که به همراه سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 به بازار آمد؛ از چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 5G استفاده کرده که در پرچمداران قدیمی‌تر به کار رفته بود. پردازنده گرافیکی این گوشی، از نوع ادرنو 660 بوده و همچنان بسیار توانمند است. شیائومی 11T پرو در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 روانه بازار شد.

۱۱تی پرو سیستم دوربین سه‌ گانه‌ای را به همراه دارد که شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و دوربین تله‌فوتو-ماکرو ۵ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی گوشی که درون پانچ هول بالای نمایشگر قرار گرفته است؛ رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل را دارد.

از دیگر امکانات این محصول، می‌توان به اسپیکر‌های استریو، سنسور اثر انگشت روی دکمه پاور و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی اشاره کرد. به گفته شیائومی، شارژ کامل این محصول تنها در ۱۷ دقیقه امکان پذیر است.

همانطور که می‌بینید؛ شیائومی 11T پرو نیز محصولی بسیار توانمند و قدرتمند در این رده قیمتی حساب می‌آید. البته، لازم به ذکر است که این گوشی در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شد و پشتیبانی نرم افزاری کمتری نسبت به پوکو F4 GT خواهد داشت. بنابراین، اگر می‌خواهید این گوشی را سالیان سال نگه دارید، شاید بهتر باشد سراغ این محصول نروید و از گزینه‌های دیگری که سال ۲۰۲۲ معرفی شده‌اند انتخاب کنید تا خیالتان بابت پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتر هم راحت باشد.

 

بهترین گوشی‌های شیائومی با قیمت ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان

 

شیائومی 12T

image

 

این گوشی که در ماه اکتبر ۲۰۲۲ توسط شیائومی روانه بازار شد؛ گزینه‌ای بسیار قدرتمند و مناسب در رده قیمتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان به حساب می‌آید.

شیائومی 12T از نمایشگری ۶.۶۷ اینچی با پنل امولد و رزولوشن 1220p استفاده کرده و نرخ نوسازی آن نیز ۱۲۰ هرتزی است. حداکثر میزان روشنایی این گوشی، معادل با ۹۰۰ نیت بوده و لایه حفاظتی کورنینگ گوریلا گلس 5 نیز روی نمایشگر آن قرار دارد.

این محصول که با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 روانه بازار شد؛ از چیپست مدیاتک دیمنسیتی 8100 الترا استفاده کرده و پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن نیز از نوع مالی G610 MC6 است. این گوشی در دو نسخه روانه بازار شده که یکی از آنها، دارای رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت بوده و دیگری نیز رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی را به همراه دارد.

شیائومی 12T دارای سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و نهایتا یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل را دارد.

این محصول دارای اسپیکر‌های استریو بوده و سنسور اثر انگشت آن که از نوع اپتیکال است؛ زیر نمایشگر گوشی قرار دارد. این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی استفاده کرده که به گفته شیائومی، در ۱۹ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

شیائومی 12T یک گوشی نسبتا تمام و کمال بوده و مشخصات سخت افزاری خوبی را به همراه دارد. چیپست به کار رفته در این محصول، قدرتمند بوده و سنسور اثر انگشت اپتیکال نیز معمولا در محصولات رده بالاتر این شرکت دیده می‌شود. البته، گزینه دیگری نیز در این رده قیمتی وجود داشته که بد نیست نگاهی به آن بیاندازید؛ با ما در ادامه این لیست همراه باشید.

 

شیائومی ردمی K50 گیمینگ

image

 

این گوشی که در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ روانه بازار شد؛ در واقع نسخه‌ای ری‌برند شده از گوشی شیائومی پوکو F4 GT بوده و از نظر سخت افزاری، هیچگونه تفاوتی با آن محصول ندارد. همانند پوکو F4 GT، شیائومی در این گوشی نیز از فریم آلومینیومی و بدنه پشتی شیشه‌ای استفاده کرده است.

شیائومی ردمی K50 گیمینگ دارای نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع اولد با رزولوشن فول اچ دی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر میزان روشنایی ۸۰۰ نیت بوده و لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس نیز روی این نمایشگر وجود دارد.

این گوشی با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 روانه بازار شد و همانند پوکو F4 GT، از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول و پردازنده گرافیکی ادرنو 730 استفاده می‌کند. ردمی K50 گیمینگ در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است.

دوربین اصلی این گوشی، ۶۴ مگاپیکسلی بوده و توسط یک دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز که درون پانچ هول بالای نمایشگر واقع شده است؛ رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل را دارد.

این گوشی همانند خویشاوند خود، دارای اسپیکر‌های استریو چهارگانه و دکمه‌های مگنتیک مخصوص بازی است. سنسور اثر انگشت ردمی K50 گیمینگ، روی دکمه پاور آن قرار دارد. در بخش باتری، شیائومی از یک باتری ۴۷۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی در این محصول استفاده کرده که در ۱۷ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

با توجه به اینکه با نسخه‌ای ری‌برند شده از پوکو F4 GT با قیمتی بالاتر طرف هستیم؛ باید گفت که به توصیه ما، بهتر است به سراغ پوکو F4 GT بروید. البته اگر طراحی یا رنگ‌بندی این گوشی را بیشتر می‌پسندید؛ شاید این امر قیمت بالاتر آن را برای شما توجیه کند.

 

بهترین گوشی شیائومی با قیمت ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان

 

شیائومی 12

image

 

شیائومی 12 که در آخرین روز سال ۲۰۲۱ روانه بازار شد؛ انتخاب بسیار خوبی در این رده قیمتی بوده و برای افرادی که به طراحی گوشی اهمیت می‌دهند، مناسب است. شیائومی در این گوشی از فریم آلومینیومی در کنار بدنه پشتی شیشه‌ای استفاده کرده و ظاهری جذاب را به نسخه پایه پرچمداران سال گذشته خود داده است.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۲۸ اینچی از نوع امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بوده و حداکثر میزان روشنایی آن به ۱۱۰۰ نیت می‌رسد. شیائومی روی نمایشگر این محصول، از لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس استفاده کرده و روی پنل پشتی شیشه‌ای نیز شاهد استفاده از گوریلا گلس 5 هستیم.

شیائومی 12 که با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 به بازار آمد؛ از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول استفاده کرده و پردازنده گرافیکی آن نیز از نوع ادرنو 730 است. این گوشی در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید. حافظه به کار رفته در گوشی شیائومی 12، از نوع UFS 3.1 است.

این محصول دارای سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین التراواید ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه و دوربین تله‌فوتو-ماکرو ۵ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز که درون پانچ هول بالای نمایشگر قرار دارد؛ ۳۲ مگاپیکسلی است.

این محصول دارای اسپیکر‌های استریو بوده و سنسور اثر انگشت آن نیز که از نوع اپتیکال است؛ زیر نمایشگر گوشی قرار دارد. شیائومی 12 دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری بوده که از شارژ سریع ۶۷ واتی، شارژ بی‌سیم سریع ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی که در جمع پرچمداران سال گذشته شرکت شیائومی است؛ محصولی کامل به حساب آمده و ارزش خرید بالایی دارد. چیپست قدرتمند این گوشی در کنار کیفیت ساخت بالا و پشتیبانی از شارژ سریع بی‌سیم، از جمله نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شوند.

 

به رسم همیشه، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده و جهت تصمیم گیری برای خرید یک گوشی جدید، به شما کمک کند. درباره محصولات معرفی شده در این راهنمای خرید و همچنین سایر گوشی‌های شرکت شیائومی چه می‌اندیشید؟ خوشحال می‌شویم تا با نظرات خود، ما را همراهی کنید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)