خانهاخبار
قابلیت انتقال چت‌ها به صورت لوکال در اندروید به واتس اپ اضافه خواهد شد

قابلیت انتقال چت‌ها به صورت لوکال در اندروید به واتس اپ اضافه خواهد شد

انتقال چت‌های واتس اپ بین دو گوشی همیشه یک مشکل بزرگ برای کاربران آن بوده اما گویا روی اندروید کمی آسان‌تر از گذشته خواهد شد.
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

بنا بر گزارش جدید وب سایت WA Beta Info، نسخه بعدی واتس اپ که برای سیستم عامل اندروید ارائه خواهد شد، به قابلیت انتقال چت‌ها از یک گوشی اندروید به گوشی دیگر از طریق لوکال مجهز می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که دیگر نیازی به اکانت گوگل درایو نداشته و از سوی دیگر، احتیاجی به تهیه نسخه بکاپ روی فضای ابری نخواهد بود.

این قابلیت در حال حاضر روی نسخه آزمایشی ۲.۲۳.۱.۲۶ و ۲.۲۳.۱.۲۷ واتس اپ وجود دارد. ساز و کار آن نیز فوق العاده راحت است. به محض خرید یک گوشی اندرویدی جدید و نصب واتس اپ روی آن، می‌توانید گزینه import chats from another device را انتخاب کنید و به این ترتیب اپلیکیشن دوربین باز شده و باید یک QR را به آن بدهید. 

حالا کافی است روی گوشی اصلی به تنظیمات واتس اپ رفته و گزینه export را انتخاب کنید. به این ترتیب یک کد QRنمایش داده می‌شود و حالا باید از طریق گوشی دیگر آن را اسکن کنید. در این حالت گوشی‌های از طریق شبکه لوکال به یکدیگر متصل شده و فرآیند انتقال چت‌ها آغاز می‌شود.

image

 

این قابلیت جدید نه تنها فرآیند انتقال چت‌ها را فوق العاده آسان‌تر می‌کند، بلکه پروسه انجام آن نیز با سرعت بیشتری طی خواهد شد. چرا که انتقال این گزینه‌ها نسبت به دانلود و آپلود اطلاعات راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

همان طور که اشاره شد، این قابلیت در حال تست و آزمایش بوده و به زودی در دسترس یتا تسترها نیز قرار می‌گیرد. زمانی که مراحل آزمایشی با موفقیت به پایان برسد، شاهد ارائه آن به صورت عمومی خواهیم بود. متأسفانه در حال حاضر، تاریخ دقیقی برای عرضه نسخه عمومی عنوان نشده است، اما از سوی دیگر اخیرا شاهد ارائه قابلیتی برای انتقال چت‌ها بین آیفون و گوشی‌های اندرویدی (یا بالعکس) بودیم که روند مهاجرت کاربران را بسیار آسان می‌کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)