خانهاخبار
برخی مشخصات احتمالی آیفون ۱۵ پرو لو رفت

برخی مشخصات احتمالی آیفون ۱۵ پرو لو رفت

حتی ۶ ماه هم از عرضه سری آیفون ۱۴ نگذشته اما شایعات و خبرها از همین حالا پیگیر آیفون بعدی هستند تا ببیند اپل برای نسل بعد چه تدارکی خواهد دید.
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

سری آيفون ۱۵ اپل در پاییز سال جاری میلادی طی رویدادی به دنیای تکنولوژی معرفی خواهند شد و حالا که پا به سال ۲۰۲۳ گذاشته‌ایم، تحلیل گران اقدام به اظهار نظر و بیان دیدگاه‌های خود در این مورد کرده‌اند.

آقای Jeff Pu که تحلیلگر موسسه امنیتی و بین المللی Hong Kong Investment است، به تازگی پیش بینی‌های خود در مورد خط تولید آیفون ۱۵ را اعلام کرده است. او بر این باور است که آيفون ۱۵ و نسخه پلاس از دوربین سه گانه به همراه لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار خواهند بود. از آن جا که این سنسور روی نسخه‌های پرو از خانواده آیفون ۱۴ یافت می‌شد، اعمال این تغییر می‌تواند موضوع عجیبی در نوع خود باشد.

او همچنین اعلام کرده است که سری iPhone 15 به درگاه USB-C مجهز خواهد بود و بالاخره اپل قید درگاه لایتنینگ را خواهد زد. آقای مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل نیز چندی پیش این پیش بینی را کرده بود.

image

 

حالا به سراغ نسخه‌های پرو می‌رویم. آقای پو بر این باور است که آیفون ۱۵ پرو و نسخه پرو مکس به لنز پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی مجهز خواهند شد که باعث می‌شود زوم اپتیکال روی این دو گوشی هوشمند تا حد مطلوبی بهبود پیدا کند. این موضوع چندی پیش توسط آقای مینگ چی کو نیز مطرح شده بود.

وی همچنین مدعی شده است که اپل در نسخه‌های پرو از آیفون ۱۵ دکمه‌های پاور و افزایش و کاهش صدا را از حالت فیزیکی خارج کرده و مانند دکمه هوم در آیفون ۷، به حالت تپتیک و حساس به فشار خواهد بود. 

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید،‌ مطمئنا می‌دانید که آیفون‌های ۲۰۲۳ به تراشه A17 Bionic که بر اساس لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC طراحی و توسعه یافته، مجهز خواهند بود، اما آقای Pu معتقد است که نسخه‌های پرو از ۸ گیگابایت رم و بدنه‌ای از جنس تیتانیوم برخوردار خواهند بود که وجه تمایز آن‌ها با نسخه استاندارد و پلاس است. البته ممکن است مانند سال ۲۰۲۲، اپل از تراشه نسل قبل روی مدل اصلی و پلاس استفاده کند و به این ترتیب آيفون ۱۵ و آيفون ۱۵ پلاس، به تراشه A16 Bionic مجهز خواهند بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)