خانهاخبار
برنده‌ها و بازنده‌های ۲۰۲۲ شرکت سامسونگ

برنده‌ها و بازنده‌های ۲۰۲۲ شرکت سامسونگ

سامسونگ نیز در سال ۲۰۲۲ تجربه خوبی داشته و برنده‌های جذابی در این سال داشته است. در ادامه با ما همراه باشید تا برنده‌ها و بازنده‌های ۲۰۲۲ سامسونگ را بررسی کنیم.
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

در این دنیایی که تکنولوژی به صورت لحظه‌ای در حال پیشرفت است، کار بسیار سختی به حساب می‌آید که بخواهید همواره در جایگاه نخست باقی بمانید. همچنین از سوی دیگر رقبای شما نیز همزمان پیشرفت کرده و این موضوع رفته رفته با چالش بیشتری همراه خواهد بود. 

نتیجه این تلاش‌ها و رقابت میان برندهای مختلف در نهایت به نفع کاربران و مشتریان به پایان می‌رسد. در این مطلب از جی اس ام قصد داریم با دیوایس‌های موفق و ناموفق سامسونگ در سال ۲۰۲۲ آشنا شویم. در ادامه با ما همراه شوید.

برنده شماره ۱: گلکسی اس ۲۲ الترا

این گوشی هوشمند از دید کاربران، محبوب ترین دیوایس در سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید. به سختی می‌توانید نمایشگری بهتر از گلکسی اس ۲۲ الترا پیدا کنید و از سوی دیگر، کمتر گوشی هوشمند پرچمداری در حال حاضر از قلم پشتیبانی می‌کند. در پشت بدنه، دوربین‌های پر قدرتی را شاهد خواهید بود که در کمتر موقعیتی شما را ناامید خواهد کرد.

image

گلکسی اس ۲۲ الترا سامسونگ

زبان طراحی نام آشنای آن، بسیاری از کاربران را به یاد سری نوت انداخت. در نهایت مجموعه این پکیج، باعث شده تا Galaxy S22 Ultra را بتوان یکی از بهترین محصولات در سال ۲۰۲۲ به حساب آورد.

برنده شماره ۲ و ۳: گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴

دو گوشی تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۲، یعنی Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 ممکن است از نظر ظاهر شباهت زیادی به نسل پیشین خود داشته باشند، اما در بسیاری از موارد عملکرد بهتری نسبت به آن‌ها از خود نشان داده‌اند. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی زد فولد ۴ با زوم سه برابری خود، گزینه بسیار بهترین نسبت به زد فولد ۳ به حساب می‌آید و از سوی دیگر، عمر مفید باتری و سرعت شارژ در ز فلیپ ۴ بسیار بهبود پیدا کرده است.

image

گلکسی زد فولد ۴ در کنار گلکسی زد فلیپ ۴

همچنین سامسونگ برای فروش بیشتر این دو محصول، به استراتژی اضافه کردن هدیه به افراد پیش خرید کننده، بازگشت برخی از هزینه خرید و قراردادهای مختلف با اپراتورها روی آورد تا به محبوبیت بیشتر دو گوشی تاشوی خود در دنیا کمک کند.

بازنده شماره ۱ و ۲: گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو

سامسونگ در آخرین رویداد خود در کنار دو محصول تاشو یاد شده، از سری گلکسی واچ ۵ خود نیز رونمایی کرد. در این ساعت هوشمند جدید شاهد رنگ‌های متنوع و پوشش یاقوت کبود روی تمامی مدل‌ها هستیم که این موضوع در نوع خود شگفت انگیز به نظر می‌رسد. اما متأسفانه سامسونگ از همان چیپست اگزینوس W920 و سنسورهای قرار گرفته در نسل پیشین استفاده کرده و به این ترتیب از نظر هوشمند بودن و قابلیت‌های مختلف در حوزه سلامت، تفاوتی با گلکسی واچ ۴ نخواهید یافت.

image

گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو

باتری ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 Pro اما تقریبا ۴۰ درصد بیشتر از نسل قبل خود دوام می‌آورد و زبان طراحی آن نیز مدرن‌تر و حرفه‌ای تر شده است. اما این موضوع باعث شده تا حاشیه چرخان اطراف نمایشگر حذف شود که این گزینه، یکی از امضاهای محصولات سامسونگ به حساب می‌آید و از نظر کاربران، این قابلیت به هیچ عنوان پذیرفتنی و جایگزین پذیر نیست.

برنده شماره ۴ و ۵: گوشی‌های سری A و M

مانند سال‌های گذشته، محصولات میان رده سامسونگ با اقبال عمومی خوبی مواجه شدند. به این ترتیب شاهد فروش بالای گوشی‌های سری A و M بودیم.

image

 

عملکرد خوب سامسونگ در این حوزه باعث شده تا فروش گوشی‌های سری M و A به مرور افزایش پیدا کند و این محصولات همچنین با اقبال عمومی خوبی نیز روبرو شده‌اند.

بازنده شماره ۳ و ۴: گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس

در نگاه کلی، سری اس ۲۲ را می‌توان نسخه آپگرید شده خانواده S21 به حساب آورد. سامسونگ مجددا جنس شیشه را به بدنه پشتی نسخه استاندارد اضافه کرد و پردازنده آن نیز یک نسل پیشرفت کرد؛ اما دوربین‌های آن در مقایسه با سری قبل چنگی به دل نمی‌زند. امیدواریم که این شرکت کره‌ای، اشتباهات اشاره شده را در سری S23 مجددا تکرار نکند.

image

سری اس ۲۲ سامسونگ

آمار و ارقام منتشر شده همچنین حاکی از آن است که تعداد کمی از کاربران نسبت به آپگرید به خانواده S22 از خود تمایل نشان داده‌اند و اگر این استراتژی مجددا تکرار شود، با ریزش فروش نسخه استاندارد و پلاس آن روبرو خواهیم بود.

بازنده شماره ۵: گلکسی S22 FE

نسخه فن ادیشن معمولا در دسته محصولات پر فروش قرار می‌گیرد، اما متأسفانه در سال گذشته این اتفاق رخ نداد و کاربران ظاهرا انتظارات بیشتری از گلکسی اس ۲۲ اف ای داشتند. Galaxy S21 FE با ورود خود به دنیای تکنولوژی، توجه بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کرد و رکورد فروش خوبی نیز از خود بر جای گذاشت، اما گزارش‌های جدید حاکی از آن است نسخه ۲۰۲۲ آن نتوانسته عملکرد خوب نسل پیشین خود را تکرار کند.

image

گلکسی اس ۲۲ FE

بازنده شماره ۶: تبلت‌های سامسونگ

سامسونگ با کسب ۳۰ درصد از سهم بازار محصولات اندرویدی و با اختلاف بسیار زیاد، جایگاه نخست را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داد. اما اپل با تولید آیپد و به لطف سیستم بازاریابی فوق العاده‌اش، توانسته ۶۰ درصد از بازار این محصولات را به خود اختصاص دهد و به این ترتیب درآمد به دست آمده توسط دو شرکت به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.

image

 

ایستادن در جایگاه دوم آنچنان که باید و شاید گزینه بدی به حساب نمی‌آید، اما ممکن است از دید مدیران سامسونگ این موضوع جور دیگری باشد!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)