خانهاخبار
اپل پتنت نسل سوم قلم اپل پنسل را ثبت کرد

اپل پتنت نسل سوم قلم اپل پنسل را ثبت کرد

اپل پنسل نسل بعدی ممکن است به ویژگی مجهز شود که افراد بیشتری را به سمت آیپد پرو و قلم‌های اپل جذب کند!
۱۴۰۱/۱۰/۱۱

اگر به خاطر داشته باشید،‌استیو جابز در سال ۲۰۰۷ در حین رونمایی از اولین آیفون این جمله را بر زبان آورد:

چه کسی به قلم نیاز دارد؟ شما گر آن را در اختیار داشته باشید، ممکن است قلم را در جایی قرار داده و آن را گم کنید. به همین دلیل هیچ کس به قلم نیاز نخواهد داشت.

اما در سال ۲۰۱۵، اپل قلم اپل پنسل را برای کار با آیپد پرو به دنیای تکنولوژی معرفی کرد. مطمئنا این گجت در مقایسه با یک قلم ساده از تکنولوژی‌های بروزتری برخوردار بوده و قابلیت‌های ویژه‌ای را با خود به همراه دارد. همچنین در سال ۲۰۱۸ شاهد رونمایی از نسل دوم قلم اپل بودیم.

حالا طبق اخبار منتشر شده از سوی منابع مختلف، ظاهرا متخصصان و طراحان اپل در حال کار روی نسل سوم اپل پنسل هستند. این موضوع بر اساس پتنت جدیدی که از سوی اپل به ثبت رسیده، مشخص شده است. در این پتنت شاهد اضافه شدن یک سنسور اپتیکال هستیم که به اپل پنسل ۳ اضافه خواهد شد و به این ترتیب این گجت قادر خواهد بود تا بافت و رنگ سطحی که روی آن قرار می‌گیرد را تشخیص دهد. این سنسور همچنین می‌تواند اطلاعات به دست آمده را به لپتاپ شما نیز ارسال کند و به این ترتیب می‌توانید از آن به عنوان وسیله‌ای برای تشخیص بافت و رنگ نیز استفاده کنید.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نسل سوم اپل پنسل به سنسور اپتیکال و ساطع کننده نور مجهز خواهد بود که به این گجت کمک می‌کند بافت و رنگ سطحی که روی آن قرار گرفته را تشخیص دهد. البته تصویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد، مدل رندر شده‌ای است که توسط Yanko Design طراحی و ارائه شده است.

image

تصویر رندر شده نسل سوم اپل پنسل

اپل تا به حال پتنت‌های مختلفی حول Apple Pencil را به ثبت رسانده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۲۱ شاهد ارائه پتنتی بودیم که امکان تعویض نوک این محصول را فراهم می‌کرد. البته تعویض این قطعه قابلیت جدیدی را به اپل پنسل اضافه نخواهد کرد.

image

پتنت اپل پنسل

حدودا سه سال پیش، اپل پتنت دیگری در مورد شمارش تعداد دفعات برخورد نوک قلم روی نمایشگر را به ثبت رسانده بود که می‌توانست امکاناتی مانند کپی، پیست، Undo یا Redo را در اختیار کاربران بگذارد. پتنت‌های دیگری مانند اضافه شدن اسپیکر، میکروفون، دکمه خاموش یا روش، دکمه میوت، سنسور بایومتریک، دوربین و صفحه لمسی حساس به فشار را نیز تا به حال برای این گجت شاهد بوده‌ایم.

اگر پای نسل سوم Apple Pencil در میان باشد، احتمالا تا سال ۲۰۲۴ و رونمایی از آیپد پرو نسل جدید شاهد آن نخواهیم بود. از آن جا که پیش بینی می شود این محصول اولین تبلت مجهز به نمایشگر OLED باشد، لذا می‌توانیم انتظارات زیادی از قلم آن نیز داشته باشیم.

image

تصویر رندر شده نسل سوم اپل پنسل

البته هر آن چه در پتنت‌ها ثبت و ضبط می‌شود، لازمه تبدیل شدن آن‌ها به یک دیوایس واقعی نیست. ممکن است در طول سال هزاران پتنت از سوی اپل در موسسات مختلف ارائه شود، اما تنها چند مورد از آن‌ها روی محصولات جدید گنجانده شوند. البته این موضوع که اپل همواره در تلاش است تا امکانات و قابلیت‌های Apple Pencil را گسترش دهد، بر هیچکس پوشیده نیست و نمی‌توان گفت که این محصول در حال درجا زدن است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)