خانهاخبار
گوشی‌های گیمینگ رد مجیک 8 پرو و 8 پرو پلاس با مشخصات فنی قابل توجه از راه رسیدند

گوشی‌های گیمینگ رد مجیک 8 پرو و 8 پرو پلاس با مشخصات فنی قابل توجه از راه رسیدند

برند نوبیا امروز از نسل جدید گوشی‌های گیمینگ خود رونمایی کرد که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو بهره می‌برند.
۱۴۰۱/۱۰/۶

امروز سرانجام نسل جدید گوشی‌های گیمینگ برند نوبیا موسوم به رد مجیک 8 پرو و رد مجیک 8 پرو پلاس معرفی شدند که از باتری‌های با ظرفیت و سرعت شارژ متفاوت بهره می‌برند. در این راستا، رد مجیک 8 پرو به باتری حجیم 6000 میلی‌امپر ساعتی با شارژ 80 واتی مجهز است در حالی که مدل پرو پلاس از باتری 5000 میلی‌امپر ساعتی و شارژ فوق سریع 165 واتی برخوردار است. جدا از این تفاوت‌ها، هر دو این گوشی‌ها از مشخصات فنی مشابه‌ای در زمینه تراشه، دوربین و نرم‌افزار بهره می‌برند.

مطابق انتظار، سری رد مجیک 8 پرو برای اجرای هرچه سریع‌تر بازی‌ها به تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو مجهز است. این سخت‌افزار پرچمدار همچنین با تراشه اختصاصی Red Magic R2 همراه است که قادر است کیفیت صدا و رنگ‌ها را بهبود ببخشد و حساسیت لمسی را نیز بیشتر کند.

image

در پنل جلویی سری رد مجیک 8 پرو نمایشگر 6.8 اینچی امولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی قرار گرفته است که از نرخ نمونه‌برداری لمسی 960 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. به مانند نسل قبلی یعنی رد مجیک 7 پرو، دوربین سلفی رد مجیک 8 پرو در زیر نمایشگر جای گرفته است و دیگر خبری از ناچ حفره دوربین سلفی نیست.

سری رد مجیک 8 پرو از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی سامسونگ ایزوسل GN5 با اندازه سنسور 1/1.57 اینچی و اندازه پیکسلی 1.0 میکرومتری برخوردار است. دو دوربین دیگر این دو گوشی گیمینگ شامل لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی است. البته باید اشاره کرد بر کسی پوشیده نیست که تجربه عکاسی و کیفیت دوربین گوشی‌های گیمینگ چندان برای کاربران اهمیت ندارد و تنها عملکرد سخت‌افزاری آن‌ها مهم است.

image

شایان ذکر است یک گوشی گیمینگ در کنار بهره‌گیری از سخت‌افزار قدرتمند به یک سیستم خنک‌کننده قوی نیز نیاز دارد. خوشبختانه نوبیا برای گوشی‌های گیمینگ خود در این زمینه چیزی کم نگذاشته است چرا که سری رد مجیک 8 پرو از ویژگی‌های دفع حرارت ICE 11.0 بهره‌مند است که شامل لایه‌های متعدد ورق‌های گرافیتی و اتاق بخار 3D عظیم می‌شود. فن این گوشی گیمینگ نیز حالا با توان 20000 دور در دقیقه تنظیم شده است. به علاوه، یک لایه گرافیتی به طور کامل از نمایشگر محافظت می‌کند که پیشرفتی چشمگیر در صنعت گوشی‌های گیمینگ محسوب می‌شود.

image

برای آنتن‌دهی بهتر، نوبیا طراحی سری رد مجیک 8 پرو را بهبود داده است به طوریکه حالا 9 آنتن به طور جداگانه در اطراف بدنه کار گذاشته شده است. جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه USB-C نیز به ترتیب در بالا و پایین بدنه قرار گرفته است. سمت راست بدنه سری رد مجیک 8 پرو نیز میزبان دو کلید با نرخ نمونه‌برداری لمسی 520 هرتزی است.

image

همانطور که اشاره شد، رد مجیک 8 پرو از باتری 6000 میلی‌امپر ساعتی با سرعت شارژ 80 واتی بهره می‌برد. باتری این گوشی هوشمند برای مدیریت حرارت تولید شده از طراحی 8 سلولی جداگانه بهره می‌برد. طبق ادعای نوبیا، شارژ کامل رد مجیک 8 پرو در حدود 35 دقیقه زمان نیاز دارد. در رد مجیک 8 پرو پلاس نیز باتری 5000 میلی‌امپر ساعتی با شارژ 165 واتی به کار رفته است. به دلیل وجود سخت‌افزاری که بر نحوه توزیع انرژی و شارژ ایمن نظارت می‌کند، نوبیا مجبور شده است حجم باتری رد مجیک 8 پرو پلاس را کاهش دهد تا این سخت‌افزار در گوشی جای گیرد.

رد مجیک 8 پرو و 8 پرو پلاس به ترتیب در نسخه پنل پشتی شفاف و مشکی رنگ

در نهایت باید اشاره کرد که نوبیا رد مجیک 8 هم اکنون در مرحله پیش فروش با برچسب قیمتی پایه 3999 یوآن (574 دلاری) قرار دارد. کانفیگ‌های این گوشی نیز شامل سه مدل حافظه رم 8 گیگابایتی / حافظه داخلی 128 گیگابایتی، رم 8 گیگابایتی / حافظه داخلی 256 گیگابایتی و رم 12 گیگابایتی / حافظه داخلی 256 گیگابایتی می‌شود. رد مجیک 8 پرو پلاس نیز در سه کانفیگ رم 12 گیگابایتی / حافظه داخلی 256 گیگابایتی، رم 16 گیگابایتی / حافظه داخلی 512 گیگابایتی و رم 16 گیگابایتی / حافظه داخلی 1 ترابایتی عرضه می‌شود. نسخه پایه این گوشی با قیمت 5199 یوآن (746 دلاری) به فروش می‌رسد که البته با پرداخت 200 یوآن بیشتر می‌توان نسخه پنل پشتی شفاف هرکدام از کانفیگ‌های مدل پرو پلاس را دریافت کرد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

صادق

۱۴۰۲/۴/۱۲
کی قراره تو ایران و با چه قیمتی عرضه بشه؟

مهدی قربانی طهرانی نژاد

۱۴۰۱/۱۰/۱۷
از طراحی بدنه و تخت بودن و تیز بودن گوشه های بدنه و سلفی زیر نمایشگر و نمایشگر بزرگ و با کیفیت این گوشی و پردازنده قوی یک گوشی خوب ساخته شده که امیدوارم زودتر وارد بشه