خانهاخبار
وزیر ارتباطات: اینستاگرام و واتس اپ هنوز به ما پاسخی نداده‌اند!

وزیر ارتباطات: اینستاگرام و واتس اپ هنوز به ما پاسخی نداده‌اند!

صبح امروز بود که خبری از طرف نماینده کاشمر اعلام شد که متا، شرایط فعالیت اینستاگرام و واتس اپ را در ایران پذیرفته اما ساعاتی پیش، وزیر ارتباطات همین موضوع را تکذیب کرد!
۱۴۰۱/۹/۲۳

چندی پیش در خبری نوشتیم که آقای جواد نیک‌بین، نماینده شهر کاشمر در مجلس شورای اسلامی، گفته است که شرکت متا که مالک اینستاگرام و واتس اپ است، شرایط ایران را پذیرفته است. در واقع همه این ماجرا از نامه یک هفته پیش مرکز ملی فضای مجازی شروع شده که برای فعالیت این دو اپلیکیشن در ایران، در ایمیلی به متا شرایطی را اعلام و مهلت ۱۰ روزه برای پاسخ‌دهی متا معین کرده بود. در این نامه نسبت به «بسترسازی برای توسعه اغتشاشات اخیر و عدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در خصوص مکاتبات رسمی پیشین توسط نهادهای مسئول ایرانی به شرکت متا» اعتراض شده بود.

image

 

حالا امروز عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، رسما گفته است که «ما چنین خبری نداریم». صحبت‌های وی به این شرح است:

ما چنین خبری نداریم. هر از گاهی چنین صدایی از دوستان نماینده به گوش می‌رسد. در مورد موضوع اخیر بنده اطلاعی ندارم. چون نامه را مرکز ملی فضای مجازی زده است، من صبح از دوستان مرکز ملی هم پرسیدم و گفتند هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و این صحبتی که این روزها توسط یکی از نمایندگان محترم مجلس مطرح شده بود ظاهراً حدس و گمان است.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد که شرکت متا مثل دفعه‌های قبلی، حاضر نیست که نمایندگانی برای اپلیکیشن‌های اینستاگرام و واتس اپ در ایران داشته باشد و قوانین ایران را هم قرار نیست بپذیرد. شما در مورد این خبر چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

یه شهروند

۱۴۰۱/۹/۲۴
سلام. وقتی حتی یه بقالی ساده هم باید مجوز بگیره، قوانین رو رعایت کنه و مالیات بده، چرا شرکتهای خارجی اینکار رو نکنند؟ بخش زیادی از پهنای باند ایران صرف همین شبکه های اجتماعی میشد اما یک ریال مالیات نمیدن و مسئولیت کارهاشون رو هم به عهده نمی گیرن.

ناوارو

۱۴۰۱/۹/۲۴
جواب دادن بدجوریم جواب دادن

اميرحسين

۱۴۰۱/۹/۲۴
پاسخ دادند... بد هم دادند