خانهاخبار
ایلان ماسک: ورشکستگی توئیتر چندان دور از انتظار نیست!

ایلان ماسک: ورشکستگی توئیتر چندان دور از انتظار نیست!

طبق گفته‌های مدیر عامل توئیتر درآمدهای این شبکه اجتماعی در حال افول است.
۱۴۰۱/۸/۲۱

مدیر عامل و صاحب جدید شبکه اجتماعی توئیتر، ایلان ماسک، در جلسه‌ای که با کارمندان خود داشته است ادعا کرده است ورشکستگی این شبکه اجتماعی محبوب دور از انتظار نیست و نمی‌توان آن را به طور کامل مردود دانست. این اعلامیه در حالی منتشر شده است که ساعاتی قبل از آن ایلان ماسک در یک ای‌میل به کارمندان خود هشدار داده بود که شرکت توئیتر اگر موفق نشود از سیستم اشتراکی درآمدزایی کند، ممکن است با ورشکستگی مواجه شود.

image

به نظر می‌رسد ایلان ماسک تمرکز ویژه‌ای بر درآمدزایی از سیستم اشتراکی توئیتر بلو (Twitter Blue) دارد چرا که سیستم درآمدزایی تبلیغاتی این شبکه اجتماعی روند نزولی به خود گرفته است و نمی‌تواند پاسخگویی نیاز‌های آن باشد. سیستم اشتراکی جدید توئیتر ماهانه هشت دلار هزینه دارد و کسی که آن را پرداخت می‌کند تیک آبی دریافت خواهد کرد و یک حساب رسمی شناخته شده خواهد داشت.

تنش‌های موجود در شرکت توئیتر نیز احتمالا بر کاهش درآمدزایی این شبکه اجتماعی تاثیر خواهد داشت چرا که دو تن از مدیران ارشد توئیتر شامل مدیر ارشد امنیت اطلاعات و آقای یوئل راس که مدیر ارشد اعتماد و امنیت است به تازگی از این شرکت خارج شده‌اند. در این راستا، آقای راس که در توئیتر وظیفه نظارت بر نفرت پراکنی، اطلاعات غلط و اسپم را داشته است در بایو حساب رسمی توئیتری خود عبارت مدیر سابق را قرار داده است. به علاوه، در یک پیام خصوصی که در نرم‌افزار مدیریت تیم اسلک فاش شده است مشخص شد که مدیر ارشد بخش حریم خصوصی توئیتر نیز از سمت خود استعفا کرده است.

image

شایان ذکر است که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به دلیل خروج دسته‌جمعی مدیران ارشد امنیت و حریم خصوصی نظارت گسترده‌ای بر فعالیت شرکت توئیتر دارد که البته وکیل آقای ماسک اعلام کرده است که در حال انجام مذاکراتی سازنده با این نهاد برای رفع موانع موجود است. از دیگر دلایل توجه ویژه کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به شبکه اجتماعی توئیتر سابقه نه چندان درخشان این شرکت در استفاده از اطلاعات شخصی کاربر مانند به اشتراک‌گذاری شماره همراه آن‌ها است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)