خانهاخبار
طراحی ویندوز به گوشی‌های سرفیس دوئو و Duo 2 راه پیدا کرد!

طراحی ویندوز به گوشی‌های سرفیس دوئو و Duo 2 راه پیدا کرد!

مایکروسافت به تازگی بروزرسانی اندروید 12L را برای سری سرفیس Duo عرضه کرده است که طراحی مشابه رابط کاربری ویندوز را در خود جای داده است.
۱۴۰۱/۸/۴

علی‌رغم این که تولید گوشی‌های ویندوزی به طور کامل متوقف شده است و دیگر خبری از این دست گوشی‌های هوشمند نیست، همچنان به نظر می‌رسد میراث به جای مانده از این محصولات در صنعت موبایل وجود دارد. در این راستا، مایکروسافت موفق شده است تا به کمک سیستم پیشرفته تم‌سازی اندروید 12L اینترفیس مشابه رابط کاربری Fluent UI ویندوز 11 را برای گوشی‌های سرفیس Duo و Duo 2 به ارمغان بیاورد. رابط کاربری متحول شده سری سرفیس Duo به تازگی در قالب بروزرسانی اندروید 12L عرضه شده است.

image

با توجه به تصاویر گرفته شده از رابط کاربری جدید سری سرفیس Duo، می‌توان دریافت که صفحه تنظیمات، Feed و سایه نوتیفیکیشن‌ها به طوری بازطراحی شده‌اند که دقیقا مشابه نسخه ویندوزی به نظر بیایند. در نتیجه، طراحی آیکن‌ها، رنگ‌ها و کنترل‌ها همگی با طراحی ویندوزی یکپارچه شده است. بخش‌های زیادی از رابط کاربری همچنین از طراحی تار (Blur) بهره می‌برند که در واقع جزوی از زبان طراحی ویندوز 11 محسوب می‌شود.

تصاویر پس زمینه جدیدی که در ویندوز وجود داشتند نیز با این بروزرسانی وارد سرفیس Duo شده‌اند و برای طراحی هر چه یکپارچه قادرند تا رنگ کلی سیستم را به طور واحد و در هماهنگی کامل با تصویر تنظیم کنند. به علاوه، قلم هوشمند سرفیس Slim Pen 2 که تنها توسط سرفیس Duo 2 پشتیبانی می‌شود نیز حالا مشابه سری لپتاپ‌های سرفیس عمل می‌کند. در این راستا، کاربر با فشار دادن کلید‌ بالای این قلم هوشمند می‌تواند به لیستی از میانبرها برای برنامه‌های مرتبط دست پیدا کند.

مایکروسافت Teams نیز شاهد برخی بروزرسانی‌های بوده است که با بهره‌ بردن از آن کاربر قادر است با استفاده از ویجت Time یک میتینگ Teams را منتقل کند. به علاوه، با نصب این بروزرسانی عملکرد و مصرف باتری نیز بهبود قابل توجهی خواهد داشت. یک ویجت جدید مختص گفتگو نیز برای کاربران تدارک دیده شده است اجازه قرار دادن برخی از گفتگوهای خاص را در صفحه اصلی گوشی می‌دهد. ویجت جدید دیگری نیز تصاویر موجود در OneDrive را نشان می‌دهد.

image

در نهایت باید اشاره کرد که دیگر قابلیت‌های معمول اندروید 12L مانند نشانگر استفاده از میکروفون و دوربین نیز در بروزرسانی گنجانده است. البته یک قابلیت کنترل حریم شخصی نیز در بروزرسانی اندروید 12L قرار دارد که می‌تواند برنامه‌هایی را که در یک شبانه‌روز گذشته به مکان، دوربین و میکروفون گوشی کاربر دسترسی داشته‌اند را نشان دهد. حجم بروزرسانی اندروید 12L برای گوشی‌های سرفیس Duo برابر با 2.6 گیگابایت است ولی کاربران سرفیس Duo 2 برای دریافت این بروزرسانی باید حدود 3.2 گیگابایت را دانلود نمایند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)