خانهاخبار
اپل از نسل جدید آیپد پرو به همراه چیپست M2 و پشتیبانی از وای فای 6E رونمایی کرد

اپل از نسل جدید آیپد پرو به همراه چیپست M2 و پشتیبانی از وای فای 6E رونمایی کرد

شرکت اپل به تازگی در وب‌سایت خود محصولات جدیدی را معرفی کرده که یکی از آنها، آیپد پرو M2 است.
۱۴۰۱/۷/۲۶

شرکت اپل دقایقی پیش در وب‌سایت خود، از نسل ششم آیپد پرو رونمایی کرد. این آیپد‌ها که پرچمداران تبلت‌های اپل محسوب می‌شوند؛ از چیپست M2 استفاده کرده که پیش‌تر در مک‌بوک ایر و مک‌‌بوک پرو جدید نیز به کار رفته بود. همانند گذشته، آیپد پرو در دو نسخه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی به بازار آمده و پیش فروش آنها نیز از امروز آغاز شده است. نسل جدید آیپد پرو از روز ۲۶ اکتبر (۴ آبان) روانه بازار شده و قیمت پایه مدل ۱۱ اینچی، معادل ۷۹۹ دلار بوده و نسخه ۱۲.۹ اینچی نیز با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار فروخته می‌شود.

image

 

همانند آیپد پرو ۲۰۲۱، در نسل جدید آیپد پرو نیز شاهد استفاده از پنل Mini LED در نسخه ۱۲.۹ اینچی این تبلت هستیم. این تکنولوژی، موجب بهبود چشمگیر رنگ مشکی شده و در کنار فراهم کردن کنتراست بهتر، به لطف روشنایی بالای خود عملکرد خیره‌ کننده‌ای نیز در حین پخش محتوای HDR دارد. در نسخه ۱۱ اینچی این تبلت، از نمایشگری LCD استفاده شده و خبری از پنل Mini LED نیست. هر دوی این تبلت‌ها، از قابلیت پرو موشن اپل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند.

آیپد پرو M2، ویژگی جدید نیز به نام Hover به همراه دارد که به وسیله آن، می‌توان موقعیت اپل پنسل را بر روی نمایشگر مشاهده کرد. کاربران گوشی‌های گلکسی نوت و تبلت‌های شرکت سامسونگ، مدت‌هاست که ویژگی مشابهی را در اختیار دارند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون لمس صفحه، با تبلت خود تعامل داشته باشند. متاسفانه بر خلاف شایعات، خبری از پشتیبانی از شارژ بی‌سیم یا شارژ بی‌سیم معکوس در این تبلت‌ها نیست.

 

پشتیبانی از شبکه‌ نیز در این تبلت‌ها بهبود یافته و نسل جدید آیپد پرو از وای فای 6E و باند‌های 5G بیشتری پشتیبانی می‌کند. این تبلت‌ها از نظر رنگ تفاوتی نکرده و هنوز در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری روانه بازار می‌شوند. آیپد پرو M2 همانند نسل پیشین، در مدل‌هایی با حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت با حافظه رم ۸ گیگابایتی روانه بازار شده و مدل‌های ۱ و ۲ ترابایتی آن، دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم هستند.

لوازم جانبی اپل برای این نسل از آیپد‌ها، تغییری نکرده و نکته عجیب این بوده که مجیک کیبورد مخصوص آیپد پرو، ردیف جدید دکمه‌های فانکشن را که در کیبورد سری پایه آیپدهای جدید شاهد آن هستیم؛ دریافت نکرده است. ضمنا اپل بر خلاف نسل جدید آیپد معمولی که دوربین سلفی را در حالت افقی قرار داده است؛ در نسل جدید آیپد پرو جای دوربین را تغییری نداده و همچنان شاهد دوربین در موقعیت عمودی هستیم.

image

 

این تبلت‌ها از نظر طراحی، هیچ‌گونه تغییر خاصی را به همراه نداشته و هنوز همان زبان طراحی که اپل از سال ۲۰۱۸ و پس از حذف دکمه هوم شروع به استفاده از آن کرد را شاهد هستیم. با توجه به اینکه حدود چهار سال از عرضه نخستین آیپد با این زبان طراحی می‌گذرد؛ باید گفت ظاهر آن کمی قدیمی شده و بهتر بود اپل مقداری حاشیه‌های آیپد پرو جدید را کمتر می‌کرد.

اپل همچنین اعلام کرده که آپدیت iPadOS 16، در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) منتشر خواهد شد. یکی از دلایل تاخیر در انتشار نسخه جدید iPadOS، چالش‌های اپل در رابطه با قابلیت استیج منجر بود که کاربرد آن در زمینه مولتی تسکینگ است. استیج منجر به دلیل باگ‌های فراوان خود در نسخه‌های بتا و اینکه برای آیپد‌های قدیمی‌تر منتشر نمی‌شد، با واکنش‌های خیلی مثبتی از سوی کاربران روبرو نشد. اما اپل در یک حرکت تحسین برانگیز، اعلام کرد که استیج منجر را برای آیپدهای بیشتری منتشر خواهد کرد؛ البته این امر موجب تاخیر در انتشار این قابلیت و همچنین پشتیبانی کامل از مانیتور‌ها توسط آیپد شد.

 

درباره نسل جدید آیپد پرو چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)