خانهاخبار
اپل در حال کار روی لوازم جانبی مخصوص آیپد برای ایجاد تحول جدی در حوزه خانه‌های هوشمند است

اپل در حال کار روی لوازم جانبی مخصوص آیپد برای ایجاد تحول جدی در حوزه خانه‌های هوشمند است

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل قصد دارد تا با عرضه لوازم جانبی مخصوص آیپد، به رقابت با آمازون و گوگل بپردازد و جایگاه خود را در ادوات مورد نیاز خانه‌های هوشمند به دست آورد.
۱۴۰۱/۷/۲۴

مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ روز شنبه گزارش داده که مدل‌های جدید آیپد در این ماه عرضه می‌شوند، علاوه بر این نسل جدیدی از مک بوک پروها هم انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ عرضه شوند. با این حال این روزنامه‌نگار برنامه‌های اپل را نیز برای عرضه لوازم جانبی جدید آیپد، به مانند پایه مخصوص آن، در سال ۲۰۲۳ فاش کرده است.

گورمن در جدیدترین خبرنامه خود به نام Power On، گفته که اپل می‌خواهد آیپد را به عنوان یک لوازم جانبی خانگی هم جا بیاندازد. سال گذشته او گزارش داده بود که این شرکت در حال کار بر روی یک دسته محصول جدید است که ویژگی‌های آیپد، اپل تی وی و هوم پاد را در یک دستگاه واحد به صورت ترکیبی داشته باشد. به نظر می‌رسد که این ایده بخاطر این به وجود آمده تا با دستگاه‌های خانگی مانند آمازون Echo Show رقابت کند.

image

 

امروز بلومبرگ هم گزارشی را منتشر کرده که ادعا می‌کند اپل هنوز در حال بررسی ایده ترکیب آیپد با هاب اسپیکر است. به گفته گورمن اپل همچنین نمونه‌های اولیه لوازم جانبی اتصال آیپد را توسعه داده است که تجربه مشابهی را ارائه می‌دهد، اما نه صرفا به صورت محصولی که فقط می‌تواند در یک مکان در خانه بماند؛ بدین معنی که کاربران می‌توانند به سادگی آیپد خود را به لوازم جانبی وصل کنند تا یک تجربه هاب خانگی را داشته باشند. این کاملا شبیه به داک اسپیکر شارژ گوگل برای تبلت پیکسل است که اخیرا معرفی شده است.

در این گزارش مارک گورمن افزوده که از آنجایی که ایجاد کامل محصولات جدید از ابتدا، می‌تواند زمان بسیار زیادی ببرد، آیپد می‌تواند بهترین گزینه اپل برای شرکت در لوازم جانبی یک خانه هوشمند باشد و احتمال دارد چنین محصولی در سال ۲۰۲۳ معرفی شود.

آمازون به ارائه لوازم جانبی مختلف خانه‌های هوسمند، از جمله انواع دستگاه‌های اکو با دستیار مجازی الکسا معروف است. اما اپل فقط اپل تی وی و هوم پاد را در خط تولید خود دارد که از قضا چندان هم محبوب نیستند. حالا که صحبت از هوم پاد به میان آمده، باید گفت که اپل تولید مدل اصلی این محصول را به نفع هوم پاد مینی مقرون به صرفه‌تر متوقف کرد، اما ظاهرا باز هم تمایلات برای خرید هوم پاد مینی هم کم است.

از طرف دیگر گزارش گورمن اشاره کرده که اپل همچنان در حال کار بر روی یک مدل هوم پاد جدید است که بزرگتر از نسخه مینی است. در اوایل سال جاری میلادی، خبرگزاری 9to5Mac به یک مدل هوم پاد عرضه نشده اشاره کرد که در کد بتای iOS 16 کشف شده بود و این شایعات را تایید می‌کرد. همه این موارد به همراه ایده لوازم جانبی هاب خانگی به اضافه هوم کیت و راه اندازی استاندارد Matter، نشان می‌دهد که اپل به معنای واقعی قصد دارد یک استراتژی قوی را برای محصولات خانگی به منظور رقابت با آمازون، گوگل و سایر شرکت‌های حاضر در این صنعت، پیش ببرد.

به نظر شما اپل با ورود به این عرصه می‌تواند موفقیت‌هایی را که در حوزه‌های دیگر از جمله گوشی و لپ تاپ داشته، تکرار کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)