خانهاخبار
پشتیبانی از نسخه iOS کیبورد SwiftKey در ماه‌ آینده پایان خواهد یافت

پشتیبانی از نسخه iOS کیبورد SwiftKey در ماه‌ آینده پایان خواهد یافت

اخیرا مشخص شده که کیبورد محبوب Swiftkey، به زودی از اپ استور حذف شده و پشتیبانی از نسخه iOS آن متوقف خواهد شد.
۱۴۰۱/۷/۷

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۶، اپلیکیشن کیبورد محبوب SwiftKey را به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. این اپلیکیشن از کیبورد‌های پرطرفدار دو سیستم عامل iOS و اندروید به حساب می‌آید؛ اما اینطور که به نظر می‌رسد، پشتیبانی از نسخه iOS این کیبورد به زودی پایان خواهد یافت. شرکت SwiftKey اخیرا یک بیانیه رسمی منتشر کرده و به پایان کار این کیبورد در iOS از تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) اشاره می‌کند.

image

 

آقای «کریس وولف» که ریاست بخش تولید محصولات SwitKey را بر عهده دارد؛ در بیانیه خود در این رابطه چنین می‌گوید:

«از روز ۵ اکتبر (۱۳ مهر)، پشتیبانی از کیبورد SwiftKey در سیستم عامل iOS پایان یافته و این محصول از اپ استور حذف خواهد شد. مایکروسافت همچنان به پشتیبانی از SwiftKey در سیستم عامل اندروید ادامه داده و از تکنولوژی آن در کیبورد تاچ ویندوز نیز استفاده خواهد کرد.

نسخه iOS این کیبورد تا زمانی که توسط کاربر حذف نشود؛ قابل دسترسی خواهد بود. البته، در هنگام تهیه یک آیفون جدید، امکان نصب مجدد آن وجود ندارد.»

در سال‌های گذشته، SwiftKey در بین محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان بوده و پیش از خرید آن توسط مایکروسافت، این کیبورد به پرفروش‌ترین اپلیکیشن پولی در گوگل پلی استور تبدیل شده بود. اینطور که به نظر می‌رسد؛ مقامات SwiftKey از محدودیت‌های iOS در مورد کیبوردهای سوم شخص خسته شده‌اند. این کیبورد در سال ۲۰۱۲ که توسط مایکروسافت خریداری شد؛ بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در پلتفرم‌های اندروید و iOS را داشت.

image

 

SwiftKey که یکی از پیشتازان در زمینه پیش‌بینی کلمات بعدی کاربر محسوب می‌شد؛ از الگوریتم خاصی استفاده کرده که به وسیله هوش مصنوعی، با نحوه نوشتن کاربر آشنا می‌شود. این کیبورد در زمینه اصلاح خودکار کلمات نیز عملکردی مثال زدنی نسبت به رقبای خود داشت. پس از فرا رسیدن روز ۵ اکتبر (۱۳ مهر)، نسخه iOS این کیبورد دیگر آپدیت جدیدی را دریافت نکرده و تنها کاربرانی که آن را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند؛ به آن دسترسی خواهند داشت.

از جمله امکانات این کیبورد، می‌شود به امکان تایپ به وسیله کشیدن انگشتان روی دکمه‌ها یا همان Swipe Typing، قابلیت انتخاب بین ۱۰۰ تم متفاوت، جستجو برای ایموجی‌ها، گیف‌ها و استیکر‌ها اشاره کرد. این اپلیکیشن همچنین به صورت پیش فرض از اپلیکیشن To Do مایکروسافت نیز پشتیبانی کرده و می‌توانید مستقیما از طریق کیبورد خود به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر از کاربران آیفونی SwiftKey‌ هستید و قصد استفاده از این کیبورد را دارید؛ به خاطر داشته باشید که آن را از آیفون خود حذف نکنید. در سوی دیگر، نسخه اندروید SwiftKey همچنان به فعالیت خود ادامه داده و آپدیت‌ها را نیز دریافت خواهد کرد.

image

 

درباره حذف کیبورد SwiftKey‌ از اپ استور اپل و پایان پشتیبانی از نسخه iOS این کیبورد چه می‌اندیشید؟ آیا از کاربران این کیبورد مایکروسافت بودید یا گزینه‌های چون کیبورد پیش فرض اپل یا جی بورد گوگل را به آن ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)