خانهاخبار
پنج ویژگی شایعه شده برای آیپد پروهای جدید

پنج ویژگی شایعه شده برای آیپد پروهای جدید

طبق گفته تحلیل‌گران و البته با نگاهی به تاریخچه معرفی آیپدهای جدید، واضح است که اپل به غیر از رویداد شهریور که در آن از آیفون‌های سری ۱۴ رونمایی کرد، رویداد دیگری را نیز در مهرماه برای معرفی آیپدهای جدید در پیش دارد و اکنون قرار است به ۵ مورد از ویژگی‌های مورد انتظار برای آیپد پروهای ۲۰۲۲ که قرار است در این مراسم معرفی شوند بپردازیم.
۱۴۰۱/۶/۳۱

برآوردها نشان می‌دهد که اپل در ماه آینده آیپد پروهای ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی جدید را معرفی خواهد کرد. این آیپدهای جدید اولین بروزرسانی سری آیپد پرو از آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) خواهند بود و به نظر می‌رسد که شاهد بهبود در قابلیت‌ها و عملکردهای آیپدهای رده بالای امسال باشیم.

براساس گزارش‌ها اپل در حال برنامه‌ریزی رویدادی برای ماه اکتبر (مهر) است تا مدل‌های جدید آیپد پرو، آیپد اقتصادی و چند مدل مک را معرفی کند. با نزدیک شدن به این تاریخ، به طور طبیعی اطلاعات بیشتری هم در مورد این محصولات به بیرون درز می‌کند؛ حال امروز قرار است تا به پنج ویژگی و تغییر بزرگ که برای آیپد پروهای ۲۰۲۲ انتظار می‌رود بپردازیم.

image

 

شارژ معکوس

طبق گزارش بلومبرگ اپل در حال آزمایش شارژ بی‌سیم معکوس برای سری آیپد پرو است که به کاربران آیپد اجازه می‌دهد ایرپادز یا آیفون خود را با قرار دادن آنها در پشت آیپد شارژ کنند. شایعات حاکی از آن است که اپل در نهایت قصد دارد شارژ دو طرفه را برای لوازم جانبی مانند ایرپادز به آیفون نیز بیاورد، اما مشخص نیست که این اتفاق کی رخ دهد.

کانکتور جدید

ظاهرا آیپد پروهای آینده دارای دو کانکتور چهار پین جدید هستند که نسبت به رابط هوشمند سه پین فعلی در آیپد پرو متمایز است. اتصال هوشمند سه پین فعلی در آیپد پرو برای اتصال لوازم جانبی مانند مجیک کیبورد استفاده می‌شود. گنجاندن یک رابط چهار پین به روز شده می‌تواند تنوع لوازم جانبی پشتیبانی شده در آیپد را افزایش دهد.

تراشه M2

آیپد پرو فعلی دارای سری اول تراشه‌های اختصاصی اپل، یعنی M1 است که در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹) معرفی شد. تراشه M1 اولین پردازنده سفارشی اپل بود که اپل در مک‌های خود از آن رونمایی کرد. و پس از آن در آیپد پرو نیز استفاده شد. برای آیپد پروهای امسال انتظار می‌رود اپل از تراشه جدیدتر M2 استفاده کند که در ماه ژوئن (خرداد) معرفی شد. طبق گفته اپل، تراشه M2 تا ۴ برابر سریع‌تر از تراشه M1 است.

در آیپد پرو تراشه M2 ویژگی‌هایی مانند استیج منیجر را امکان پذیر می‌کند که با iPadOS 16 قرار است عرضه شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک آیپد را به یک نمایشگر خارجی متصل کند و پنجره‌های همپوشانی داشته باشد. به گفته اپل iPadOS 16 در ماه اکتبر و به احتمال زیاد در کنار آیپد پروهای جدید عرضه خواهد شد.

شارژ بی‌سیم

بر طبق گزارش بلومبرگ انتظار می‌رود آیپد پرو نسل جدید اپل دارای نوع جدیدی از قابلیت شارژ بی‌سیم باشد. طبق این گزارش اپل برای آپد پروهای ۲۰۲۲ در حال آزمایش بدنه‌ای با جنس پشتی شیشه‌ای به جای آلومینیوم است که امکان شارژ بی‌سیم را فراهم می‌کند. ظاهرا اپل همچنین در حال بررسی اضافه کردن مگ سیف به آیپد است، اما نحوه عملکرد این نوع شارژ بی‌سیم فعلا نامشخص است.

یک قلم اپل جدید

یک ویدیو در آوریل سال ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) در فضای مجازی منتشر شد که ظاهرا نسل سوم قلم اپل را با روکش براق و نوک بازطراحی شده به نمایش می‌گذاشت. در کنار افشای این اطلاعات ادعایی باید گفت اپل از زمان معرفی نسل دوم این محصول در سال ۲۰۱۸، تاکنون قلم جدیدی را معرفی نکرده است و با توجه به گذشت تقریبا چهار سال از عمر نسل دوم قلم اپل، معرفی یک نسل جدید از این محصول کاملا محتمل است. در مورد تغییر در طراحی ظاهری قلم جدید اپل، انتظار زیادی نمی‌رود، اما به لطف ارتقاهای سخت افزاری داخلی و بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، احتمال می‌رود شاهد بهبودهایی در زمینه عملکرد و تاخیر کمتر در نسل جدید قلم اپل باشیم.

به نظر شما چه بهبودها و ارتقاهای دیگری ممکن است به آیپد پروهای نسل جدید اپل راه پیدا کنند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)