خانهاخبار
شیائومی ردمی 11 پرایم 5G، ردمی 11 پرایم و ردمی A1 معرفی شدند

شیائومی ردمی 11 پرایم 5G، ردمی 11 پرایم و ردمی A1 معرفی شدند

شرکت ردمی که متعلق به شیائومی است؛ به تازگی از سه گوشی مقرون به صرفه رونمایی کرده که ردمی 11 پرایم 5G، ردمی 11 پرایم و ردمی A1 نام دارند.
۱۴۰۱/۶/۱۵

شرکت ردمی که از زیر مجموعه‌های شیائومی است؛ در امروز رویدادی را برگزار کرده و طی آن از سه گوشی جدید مقرون به صرفه خود رونمایی کرد. این گوشی‌ها که شیائومی ردمی 11 پرایم 5G، ردمی 11 پرایم و ردمی A1 نام دارند؛ دارای چیپست‌های مدیاتک بوده و فروش آنها در همین هفته آغاز می‌شود. بگذارید حالا نگاهی به مشخصات هر یک از این مدل‌ها بیاندازیم.

 

ردمی 11 پرایم 5G

image

 

گوشی شیائومی ردمی 11 پرایم 5G، قدرتمندترین محصول در بین سه گوشی جدید این شرکت است. این گوشی از چیپست مدیاتک دیمنسیتی 700 استفاده کرده و در نسخه‌هایی با رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت یا رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت به بازار می‌آید.  در سایت شیائومی، نسخه‌ای از این گوشی با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی نیز به چشم خورده که البته، هنوز امکان پیش خرید آن وجود ندارد.

شیائومی در این گوشی از نمایشگری ۶.۵۸ اینچی از نوع LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده کرده است. یک ناچ قطره‌ای نیز در بالای این نمایشگر به چشم خورده که دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی گوشی با گشودگی f/2.2 را درون خود جا داده است.

 

ردمی 11 پرایم 5G دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.8 بوده که توسط یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. این گوشی از سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 استفاده می‌کند. باتری این محصول، ۵۰۰۰ میلی آمپری بوده و پشتیبانی از شارژ ۱۸ واتی در آن دیده می‌شود؛ البته، شارژر قرار گرفته درون جعبه گوشی کمی سریع‌تر بوده و ۲۲.۵ واتی است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی، می‌‌توان به سنسور اثر انگشت قرار گرفته روی دکمه پاور، پشتیبانی از دو سیم کارت و کارت حافظه microSD به صورت همزمان، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و رادیو FM اشاره کرد. شیائومی ردمی 11 پرایم 5G در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سبز به بازار می‌آید.

 

قیمت نسخه پایه این گوشی، معادل با ۱۲٫۹۹۹ روپیه هند (حدود ۱۶۰ دلار) بوده و نسخه با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی نیز قیمت ۱۴٫۹۹۹ روپیه هند (حدود ۱۸۵ دلار) را دارد. فروش ردمی 11 پرایم 5G از روز ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) آغاز می‌شود.

 

ردمی 11 پرایم

image

 

این گوشی که برخلاف برادر بزرگ‌تر خود، فاقد پشتیبانی از 5G یا نسل پنجم اینترنت همراه است؛ از چیپست ۶ نانومتری مدیاتک هیلیو G99 استفاده می‌کند. ردمی 11 پرایم در بخش نمایشگر تغییری نکرده و در این محصول شاهد همان نمایشگر ۶.۵۸ اینچی LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نسخه 5G هستیم. لایه حفاظتی گوریلا گلس نیز روی این نمایشگر قرار گرفته تا موجب افزایش مقاومت آن شود.

در پشت این گوشی، شاهد یک سیستم دوربین سه گانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم. دوربین سلفی گوشی، رزولوشن ۸ مگاپیکسل را دارد.

ردمی 11 پرایم دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری است و مانند نسخه 5G، از شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی کرده و با یک شارژر ۲۲.۵ واتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی دارای جک ۳.۵ میلی متری هدفون، خروجی اینفرارد جهت کنترل لوازم خانگی و آخرین نسخه بلوتوث 5.3 است.

image

 

شیائومی تاریخ عرضه دقیق این محصول را مشخص نکرده و تنها می‌گوید که ردمی 11 پرایم به زودی روانه بازار می‌شود. قیمت این گوشی نیز برای نسخه با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، معادل با ۱۲٫۹۹۹ روپیه هند (حدود ۱۶۰ دلار) بوده و نسخه با رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت نیز قیمت ۱۴٫۹۹۹ روپیه هند (حدود ۱۸۵ دلار) را دارد. به طرز عجیبی، قیمت این گوشی با نسخه 5G برابر است!

ردمی 11 پرایم در رنگ‌های مشکی، سبز و بنفش به بازار می‌آید. لازم به ذکر است که این گوشی از نظر طراحی، شباهت‌های زیادی به پوکو M5 نیز دارد که در روز گذشته شاهد معرفی آن بودیم.

 

ردمی A1

image

 

این گوشی که در واقع جانشین شیائومی می A1 سال گذشته محسوب می‌شود؛ گزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه بوده و بر خلاف سایر گوشی‌های شیائومی، خبری از MIUI در آن نبوده و همراه نسخه خام اندروید به بازار می‌آید. در قاب پشتی ردمی A1، شاهد استفاده از پلاستیک با طرح چرم هستیم که البته با توجه به قیمت گوشی، ظاهر نسبتا خوبی دارد.

شیائومی در این گوشی از چیپست مدیاتک هیلیو A22 استفاده کرده که توسط ۲ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. این گوشی از کارت‌های حافظه microSD نیز پشتیبانی کرده و می‌توان حافظه آن را به میزان ۵۱۲ گیگابایت افزایش داد.

نمایشگر ۶.۵۲ اینچی این گوشی از نوع LCD بوده و رزولوشن 720p را دارد؛ نسبت تصویر این نمایشگر نیز ۲۰:۹ است. در پشت گوشی، شاهد دوربین دوگانه آن هستیم که ظاهر آن، سری پرچمدار شیائومی 12 را تداعی می‌کند. متاسفانه، این دوربین کیفیت چندانی نداشته و رزولوشن ۸ مگاپیکسلی آن ناامید کننده است؛ سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز کمک زیادی به کیفیت آن نمی‌کند. دوربین سلفی گوشی رزولوشن ۵ مگاپیکسل را دارد.

 

ردمی A1 همانند دیگر خویشاوندان خود، از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده می‌کند؛ اما به طور عجیبی، درگاه شارژ آن از نوع microUSB بوده که در سال ۲۰۲۲، تقریبا منسوخ شده است. قیمت این گوشی معادل با ۶۴۹۹ روپیه هند (حدود ۸۰ دلار) بوده و فروش آن از روز ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) آغاز خواهد شد.

شیائومی ردمی A1 در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز به بازار می‌آید.

 

درباره گوشی‌های جدید ردمی چه می‌اندیشید؟ کدام‌یک از این مدل‌ها موفق به جلب نظر شما شده‌اند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)