خانهاخبار
باز هم یک رسوایی در حفظ حریم خصوصی کاربران اینستاگرام و بازهم انکار آن توسط مدیران این شبکه اجتماعی

باز هم یک رسوایی در حفظ حریم خصوصی کاربران اینستاگرام و بازهم انکار آن توسط مدیران این شبکه اجتماعی

پس از انتشار یک خبر در مورد اینکه اینستاگرام اطلاعات موقعیت مکانی شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارد، مدیر عامل این شرکت مجبور به ارائه توضیحات در این خصوص شد.
۱۴۰۱/۶/۵

آدام موسری مدیر عامل اینستاگرام و تیم این رسانه اجتماعی، همواره ادعاهایی مبنی بر اینکه اپلیکیشن اینستاگرام داده‌های مکانی شما را ردیابی می‌کند و آن را با افرادی که به دنبال مکان دقیق شما هستند به اشتراک می‌گذارد را رد می‌کنند.

اخیرا پستی در فضای مجازی منتشر شده که ادعا می‌کند بروزرسانی اخیر iOS باعث شده است که مردم اکنون می‌توانند مکان دقیق شما را از اینستاگرام پیدا کنند. این باعث شد بسیاری از افراد وارد تنظیمات برنامه اینستاگرام خود شوند و تمامی مجوزهای مربوط به موقعیت مکانی را برای این برنامه غیرفعال کنند.

image

 

پس از انتشار این پست آدام موسری و حساب توییتری Instagram Comms واکنش نشان داده و در دو توییت جداگانه سعی به شفاف سازی در مورد سیاست‌های اینستاگرام در مورد داده‌های مکانی کردند:

آدام موسری

قصد دارم برای شفاف سازی این را به اشتراک بگذارم. «خدمات موقعیت مکانی» یک تنظیم دستگاه در گوشی شما است، و یک ویژگی جدید از اینستاگرام نیست، و مواردی مانند برچسب‌های موقعیت مکانی را تقویت می‌کند؛ ما مکان شما را با افراد دیگر به اشتراک نمی‌گذاریم.

حساب توییتری Instagram Comms

افراد می‌توانند خدمات موقعیت مکانی را از طریق تنظیمات دستگاه خود مدیریت کنند و اگر بخواهند آن را به اشتراک بگذارند، لوکیشن‌ها را روی پست‌های خود برچسب گذاری کنند.

مدیر عامل اینستاگرام آدام موسری توضیح داده که موقعیت مکانی سرویس اینستاگرام ویژگی‌های برچسب موقعیت مکانی را تقویت می‌کند، اما این برنامه موقعیت مکانی کاربر را با افراد دیگر به اشتراک نمی‌گذارد. یک پست وایرال شده در اینستاگرام همیشه بهترین منبع برای یافتن اطلاعات قابل اعتماد نیست، بلکه تایید آن اطلاعات ضروری است. در پست اصلی هرگز به این موضوع اشاره نشده است که آیا چنین ویژگی موقعیت مکانی در اینستاگرام انجام شده است یا خیر، در عوض به «بروزرسانی اخیر iOS» بدون هیچ منبعی اشاره دارد.

اگر نگران هستید که یک برنامه از موقعیت مکانی شما استفاده می‌کند، باید آن را از تنظیمات برنامه دستگاه خود غیرفعال کنید. هم iOS و هم اندروید گزینه‌هایی را برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی تقریبی (نه مکان دقیق شما) ارائه می‌کنند و هردو می‌توانند گزارش های تاریخچه برنامه‌هایی را که به داده‌های مکانی شما دسترسی دارند ضبط کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)