خانهاخبار
اطلاعاتی تازه در مورد آیپد و آیپد پرو جدید لو رفت

اطلاعاتی تازه در مورد آیپد و آیپد پرو جدید لو رفت

در حالی که همه منتظر آیفون 14 هستند، اطلاعات جدیدی از تبلت‌های آینده اپل منتشر شده است.
۱۴۰۱/۶/۱

در حال حاضر، تمرکز بیشتر افراد و تحلیلگران روی خانواده آیفون 14 بوده که انتظار می‌رود تا کمتر از یک ماه دیگر رونمایی شوند. اما افرادی نیز وجود داشته که منتظر رویداد اکتبر این شرکت و آیپدهای جدید اپل هستند. اکنون اطلاعاتی جدید از یک آیپد جدید ۱۰.۲ اینچی ۲۰۲۲ و دو آپید پرو جدید ۲۰۲۲ لو رفته است.

image

 

به نقل از گفته مارگ گورمن، خبرنگار معروف رسانه بلومبرگ و وب‌سایت 9to5mac، اپل مشغول برنامه‌ریزی رویداد ماه اکتبر (مصادف با ماه مهر) خود بوده که ممکن است سه تبلت جدید در کنار مک مینی، مک پرو و مک‌بوک پرو با تراشه M2 معرفی شوند.

مقرون به صرفه‌ترین آیپدی که اپل قرار است در این رویداد معرفی کند، نسخه ۱۰.۲ اینچی بوده که به نظر می‌رسد با تغییرات مهمی همراه شده است. طبق گفته‌ها، پورت این آیپد برای تطلاق با سایر آیپدهای اپل از لایتنینگ به USB-C تغییر پیدا کرده و همچنین وضوح تصویر نمایشگر این دستگاه می‌تواند افزایش پیدا کند. همچنین احتمال می‌رود اندازه این تبلت به ۱۰.۵ یا ۱۰.۹ اینچ افزایش پیدا کرده و بار پردازشی آن، بر دوش تراشه A14 Bionic باشد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در این رویداد، دو آیپد پرو معرفی شده که جایگیزین آیپد پرو ۱۱ اینچی و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی سال گذشته خواهد شد. لازم به ذکر است که شایعه‌ای می‌گوید این آیپدها از جدیدترین تراشه اپل، یعنی M2 برخوردار بوده و برای مطابقت با آیفون‌ها، از فناوری شارژ بی‌سیم Mag Safe پشتیبانی می‌کند.

موارد ذکر شده، یک لیست چشمگیر از بروزرسانی است و می‌تواند علاقه‌مندان به این محصول را بیش از پیش افزایش دهد. همچنین مارک گورمن در ادامه گزارش خود گفته که عرضه iPadOS 16 به دلیلی مشکلات به وجود آمده به تعویق افتاده است، اما این سیستم عامل تا اکتبر آماده عرضه خواهد بود.

همچنین برخی گزارشات وجود داشته که می‌گویند این آیپدهای جدید در کنار خانواده آیفون ۱۴ در ماه سپتامبر (مصادف با ماه شهریور) معرفی خواهند شد. با وجود اینکه اپل سابقه رونمایی از تبلت در رویداد ماه سپتامبر خود را دارد، اما این بار به نظر می‌رسد از تبلت‌ها در رویداد دیگری در ماه اکتبر رونمایی خواهد شد.

تجزیه و تحلیل: عرضه محصولات مختلف اپل در چند ماه آینده و بهبود اکوسیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این شرکت

اگر به یادآوری این موضوع که اکوسیستم سخت‌افزاری شرکت اپل چقدر خوب است نیاز دارید، باید منتظر محصولات چند ماه آینده این شرکت باشید. اول از همه، انتظار می‌رود خانواده آیفون ۱۴ معرفی شود. دستگاهی که قطعا یکی از بهترین گوشی‌های جهان بوده و طبق شایعات، با برخی ارتقاهای چشمگیر همراه خواهد شد.

همانطور که در این گزارش ذکر شد، پیش‌بینی می‌شود پس از آن، تبلت‌ها و کامپیوترهای این کمپانی معرفی شوند. همچنین باید منتظر سری ۸ اپل نیز باشیم؛ ساعت هوشمندی که در نوع خود بهترین است.

گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، گجت‌های پوشیندی، کامپیوترها و... مجموعه‌ای چشمگیر از اکوسیستم اپل بوده که شرکت‌هایی مانند سامسونگ و گوگل در تلاش بوده که با آن رقابت کنند. اما با این حال، هنوز هیچ شرکتی از نظر راه‌اندازی اکوسیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، حتی به اپل نزدیک هم نشده است.

اما شاید بتوان گفت که اپل در بخش‌هایی ضعف دارد، خدمات دیجیتال. مانند رقابت Apple Mail در مقابل Gmail یا رقابت Apple TV Plus در مقابل نتفلیکس. خدمات دیجیتال، بخشی بوده که اپل در آن از رقبا عقب مانده است. به همین دلیل است که این شرکت در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی این خدمات انجام داده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)