خانهاخبار
اپل هنوز به دلیل عدم وجود سود کافی قصد تولید آیفون تاشو را ندارد

اپل هنوز به دلیل عدم وجود سود کافی قصد تولید آیفون تاشو را ندارد

به نظر می‌رسد آیفون تاشو همچنان در حد یک شایعه است.
۱۴۰۱/۵/۲۷

در حالی که اکنون سامسونگ بر بازار گوشی‌های تاشو مسلط بوده و مشغول تثبیت آن است، هواداران اپل همچنان منتظر آیفونی تاشو هستند. همچنین در این اواخر شایعاتی در مورد آیفون تاشو نیز وجود داشته، اما تعداد آن‌ها هیچوقت به حد نصاب نرسیده است.

image

 

اما متخصصان این صنعت بر این باورند که اپل به دلیل سود کم هنوز وارد این بازی نشده است. زیرا پنل‌های تاشو در مقایسه با پنل‌های OLED دارای قیمت بیشتری بوده و اپل ترجیح می‌دهد سود خود را در فروش آیفون حفظ کند. تا اینکه قید سود را زده و وارد بازاری جدید شود.

اپل ترجیح می‌دهد منتظر تغییری بزرگ در بازار باشد

در حال حاضر تخمین‌های زیادی در مورد حاشیه سود اپل در آیفون‌ها وجود داشته و در حالی که ارقام با یکدیگر متفاوت بوده، همه آن‌ها می‌گویند غول آمریکایی از سود بیش از ۵۰ درصد بهره می‌برد. به عبارت دیگر، این رقم به آن معنا است که اگر هزینه ساخت یک آیفون ۱۰۰ دلار باشد، اپل آن را به قیمت حداقل ۱۵۰ دلار به فروش می‌رساند.

سود به دست آمده از فروش دستگاه‌ها، برای هر شرکتی از اهمیت بالایی برخوردار است. اما به نظر می‌رسد اپل بیشتر از سایر شرکت‌ها به این مورد اهمیت می‌دهد، زیرا غول آمریکایی همیشه حاشیه سود خود را بالا نگه داشته است. همچنین به دلیل اهمیت اپل به این مورد، آیفون‌ها به ندرت در فروشگاه آنلاین این شرکت از تخفیف برخوردار می‌شود.

از طرفی دیگر، خرده‌فروشان همواره می‌توانند برای افزایش فروش خود، آیفون‌ها را با حاشیه سود کمتری به فروش برسانند. اما اپل هیچوقت این کار برای در فروش مستقیم به مصرف‌کننده انجام نمی‌دهد. اما از سوی دیگر، سامسونگ که رقیب مستقیم اپل به شمار می‌رود، همیشه تخفیف‌های زیادی روی دستگاه‌های گلکسی در وب‌سایت خود اعمال می‌کند. زیرا شرکت کره‌ای همواره تمایل داشته تا تعادلی میان حجم فروش و حاشیه سود خود ایجاد کند. بنابراین همیشه می‌خواهد تا گلکسی‌های خود را با بهترین قیمت به دست مصرف‌کنندگان برساند.

راس یانگ، یکی از بنیانگذاران و بزرگان صنعت نمایشگر، گفته که تصمیم اپل برای ورود نکردن به بازار گوشی‌های تاشو به دلیل عدم وجود تأمین‌کنندگان کافی است. زیرا اکنون تولیدکنندگان زیادی وجود نداشته که بتوانند پنل‌های تاشو را در تعداد بالا تولید کنند. سامسونگ نیز یکی از این تولیدکنندگان به شمار رفته، اما ممکن است این شرکت توان تولید کافی پنل به صورت همزمان برای گوشی‌های خود و دستگاه‌های سایر شرکت‌ها را نداشته باشد.

یک تأمین‌کننده بزرگ می‌تواند لیست تأمین‌کنندگان اپل را افزایش دهد. همچنین افزایش تأمین‌کنندگان به معنای بیشتر شدن رقابت بوده که رقابت بر سر قیمت را به همراه دارد. در نتیحه این موضوع باعث می‌شود اپل با تهیه پنل‌ها با کمترین قیمت، بیشترین حاشیه سود ممکن را به دست آورد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اپل به این موضوع به عنوان تصمیمی تجاری نگاه می‌کند. زیرا این شرکت به وضوح ترجیح می‌دهد تا قبل از عرضه آیفون تاشو، وضعیت بازار به نفع آن‌ها تغییر کند. اما اینکه این فرایند چقدر ممکن است طول بکشد، موضوعی بوده که همچنان مشخص نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)