خانهاخبار
BOE که مسئول تأمین پنل‌های OLED آیفون بوده با مشکل کمبود برق در چین مواجه شده!

BOE که مسئول تأمین پنل‌های OLED آیفون بوده با مشکل کمبود برق در چین مواجه شده!

به نظر می‌رسد شرکت چینی BOE ممکن است بار دیگر اپل را در دردسر بیندازد.
۱۴۰۱/۵/۲۶

شرکت اپل برای ساخت جدیدترین خانواده گوشی‌های هوشمند خود، سری آیفون ۱۴، با سازندگان زیادی من جمله Foxconn و Pegatron قرارداد بسته است. اکنون در حالی که کمتر از چهار هفته دیگر به معرفی این گوشی باقی مانده، به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها با مشکلی جدید دست و پنجه نرم می‌کنند. اپل تا کنون با معضلاتی از قبیل مشکل جهانی کمبود تراشه، کمبود کارگران و مشکلاتی مربوط به پوشش دوربین برخی گوشی‌ها خود روبه‌رو بوده است. اما اکنون به نظر می‌رسد سهمیه‌بندی نیرو نیز باید به لیست مشکلات این کمپانی اضافه شود. زیرا این موضوع بر تولیدات نمایشگرهای کمپانی BOE تأثیر می‌گذارد. شرکتی که مسئول تولید نمایشگرهای OLED آیفون 14 است.

image

 

این سهمیه‌بندی برق به دلیل موج گرمای بی‌سابقه در استان سیچوان کشور چین بوده که مقامات چندین شهر را مجبور کرده تا خواستار جیره‌بندی برق شوند. در پی این اتفاقات، برخی از شرکت‌های این منطقه مجبور که به کاهش تولید خود شده‌اند. به گفته کارشناسان هواشناسی، دمای هوای این استان برای این بازه زمانی در سال، ۱۰ درجه گرم‌تر از میانگین هرساله بوده که امری بی‌سابقه به شمار می‌رود.

BOE با تغییر مشخصات نمایشگرهای آیفون 13، نزدیک بود موقعیت تأمین‌کننده نمایشگرهای اپل که سختی به دست آورده بود را از دست بدهد

به نقل از گزارش رسانه رویترز، BOE ادعا کرده که در خصوص این موضوع، باید تعدیل‌هایی انجام دهد و انتظار دارد که پس از آن، هیچ مشکلی در تولید قطعات نداشته باشد. این شرکت دارای ۴ خط مونتاژ، بوده که نمایشگرها را در کارخانه سیچوان خود تولید می‌کند. از این ۴ خط مونتاژ، ۲ خط آن‌ها مسئول تولید نمایشگرهای LCD و ۲ خط دیگر مسئول تولید نمایشگرهای AMOLED است. همچنین مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر محصولات اپل اشاره کرده که این شرکت تعداد کمی نمایشگر برای سری آیفون ۱۳ و مدل‌های قدیمی‌تر تولید می‌کند.

همچنین این شرکت می‌تواند در نهایت برخی از نمایشگرهای سری آیفون 14 را به اپل عرضه کند. لازم به ذکر است که شرکت BOE، پیش از این تصمیمی مبنی بر افزایش عرض ترانزیستورهای لایه نازک (TFT) مورد استفاده در آیفون 13 را گرفته بود. این کمپانی در حالی این تصمیم را گرفت که فکر می‌کرد اپل متوجه آن نخواهد شد، اما کوپرتینویی‌ها در نهایت از این موضوع باخبر شدند.

ظاهرا نمایشگرهای کمپانی BOE در تست‌های کنترل کیفیت شکست می‌خوردند و راه‌حل پیشنهاد شده، افزایش عرض ترانزیستورهای استفاده شده توسط نمایشگر بود. پس از آن اپل متوجه این حرکت از سوی شرکت چینی شد و پس از کشف این طرح توسط اپل، نزدیک بود موقعیتی که BOE به سختی به دست آورده بود، از دست برود. اما اپل تصمیم گرفت بار دیگر به این کمپانی چینی فرصت دهد. اگرچه همانطور که گفتیم احتمال می‌رود این شرکت چینی بار دیگر کوپرتینویی‌ها را ناامید کند.

انتظار می‌رود اپل نسخه‌های پرو خانواده آیفون 14 را با پنل‌های OLED با کیفیت بالا همراه کند

طبق شایعات، پیش‌بینی می‌شود این کمپانی ماه آینده از خانواده آیفون 14 در ۴ نسخه رونمایی کند. آیفون 14 با نمایشگر ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی، آیفون 14 پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی. همچنین انتظار می‌رود اپل در نسخه‌های پرو، از نمایشگرهای بهتری در مقایسه با نسخه‌های غیرپرو بهره ببرد.

علاوه بر نمایشگر، باید ببینیم آیا اپل تبعیض دیگری میان نسخه‌های پرو و غیرپرو قائل خواهد شد یا خیر. برای مثال، پیش‌بینی می‌شود نسخه‌های پرو از تراشه جدید ۴ نانومتری A16 Bionic استفاده کنند، در حالی که نسخه‌های غیرپرو از همان تراشه ۵ نانومتری A15 Bionic که در خانواده آیفون ۱۳ به کار رفت، بهره خواهند بود. ضمنا شایعات می‌گویند دوربین سلفی و فیس آیدی نسخه‌های پرو در یک حفره تعبیه خواهد شد. در حالی که نسخه‌های غیرپرو از همان ناچ قدیمی بهره خواهند برد. همچنین پیش‌بینی می‌شود نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ از رم ۶ گیگابایتی با فناوری LPDDR5X برخوردار شوند، در حالی که نسخه‌های غیرپرو از ۶ گیگابایت رم با فناوری کندتر LPDDR4X استفاده خواهند کرد.

از دیگر تفاوت‌های احتمالی این دو نسخه، می‌توان به تفاوت‌های مربوط به بخش دوربین نام برد. همچنین پیش‌بینی می‌شود نسخه‌های پرو از فناوری Pro Motion برخوردار بوده که باعث شود نمایشگر آن‌ها، دارای نرخ نوسازی متغیر باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)