خانهاخبار
آخرین بازمانده اینتل در لپ‌تاپ‌های جدید اپل دیگر وجود خارجی ندارد

آخرین بازمانده اینتل در لپ‌تاپ‌های جدید اپل دیگر وجود خارجی ندارد

طبق گزارش امروز، اپل آخرین قطعه از شرکت اینتل را که در مک‌های M1 استفاده می‌کرده، دیگر در مدل‌های M2 استفاده نمی‌کند.
۱۴۰۱/۵/۴

اپل در مک بوک ایر M2 یک قطعه ساخت اینتل که وظیفه کنترل پورت‌های USB و تاندربولت را داشته، با یک کنترلر سفارشی خود جایگزین کرده است، به این معنی که آخرین بقایای اینتل اکنون کاملا از آخرین مک خارج شده است.

در اوایل این ماه میلادی وب سایت معتبر iFixit نسخه‌ای از مک بوک ایر جدید را به اشتراک گذاشت و نمای داخل این دستگاه کاملا بازطراحی شده را نشان داد. یکی از جزئیات ظریفی که تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفت این بود که برخلاف مک‌های قبلی، جدیدترین مک بوک ایر کنترلرهای سفارشی را برای پورت‌های USB و تاندربولت نشان می‌دهد.

image

 

iFixit در گزارش خود به آن اشاره کرد و اظهار کرد که آنها ظاهرا یک درایور Thunderbolt 3 ساخت اپل را به جای تراشه‌های اینتل که با آنها آشنا هستیم، در این نوت بوک استفاده کرده‌اند. این مورد جدید اوایل امروز در توییتر به اشتراک گذاشته شده، که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

در مورد کنترلرهای جدید ساخت اپل جزئیات کمی در دست است، از جمله اینکه مشخص نیست که به طور کامل توسط اپل ساخته شده‌اند یا یک سازنده شخص ثالث دخیل بوده است. پیش‌تر در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ و افشاگر معتبر، گزارش داده بود که اپل قصد دارد آخرین قطعه باقی مانده اینتل را با یک نسخه داخلی جایگزین کند. مک‌های M1 فعلی اپل هنوز از یک قطعه اینتل به نام USB Retimer استفاده می‌کنند که به تغذیه پورت‌های USB-C و تاندربولت این دستگاه‌ها کمک می‌کند.

بنابر گزارش امروز به نظر می‌رسد که اپل دیگر به طور کل وابستگی خود به اینتل را قطع کرده و البته در خبرهای پیشین هم شاهد این موضوع بوده‌ایم که رویکرد این شرکت در مقابل تامین کنندگان دیگری مانند کوالکام هم در همین راستا است و اپل قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک حتی مودم‌های 5G ساخت خود را در دستگاه‌هایش قرار دهد و وابستگی‌اش به کوالکام را هم محدود یا قطع کند، اما این پروسه تا حدی نیاز به زمان و ارزیابی‌های دقیق دارد که باید دید اپل تا چه حد در این زمینه موفق عمل خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)