خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت 2

بررسی تخصصی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت 2

در این مطلب به سراغ بررسی تخصصی ساعت هوشمند و مقرون به صرفه جدید هواوی واچ فیت 2 رفته و نگاه دقیق‌تری به این محصول خواهیم انداخت.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۴۰۱/۴/۳۱

محبوبیت ساعت‌های هوشمند و سایر گجت‌های پوشیدنی، روز به روز در حال افزایش بوده و این محصولات به مرور نقش مهمی در سلامت کاربران پیدا کرده‌اند. شرکت هواوی نیز در این زمینه عملکرد خوبی داشته و دستگاه‌های پوشیدنی آن در کنار کاربردی بودن، از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. در این مطلب، قصد داریم تا به سراغ ساعت هوشمند و مقرون به صرفه هواوی واچ فیت 2 رفته و نگاه دقیق‌تری به این محصول بیاندازیم؛ پس از شما دعوت می‌کنیم تا ما را در ادامه این بررسی همراهی کنید.

 

طراحی، بدنه و کیفیت ساخت

image

 

این ساعت در سه نسخه متفاوت با نام‌های اکتیو، کلاسیک و الگنت روانه بازار شده که نسخه اکتیو، دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک بوده و دو نسخه دیگر، دارای بدنه‌هایی از جنس آلومینیوم هستند. بند این دستگاه در نسخه اکتیو که توسط ما مورد بررسی قرار گرفته، از جنس سیلیکون بوده و کیفیت قابل قبولی در هنگام استفاده روزمره دارد.

یکی از اولین نکاتی که در هنگام کار با هواوی واچ فیت 2 متوجه آن می‌شوید؛ وزن بسیار پایین دستگاه است. این امر، در هنگام به دست داشتن این ساعت هوشمند نیز محسوس بوده و بیشتر حس می‌کنید تا یک دستبند ورزشی را به دست کرده‌اید.

image

 

هواوی واچ فیت 2 تنها در یک نسخه با قاب ۴۶ میلی متری به بازار آمده و یک دکمه در فریم سمت راست این ساعت به چشم می‌خورد. این ساعت در مقایسه با نسل گذشته، مقداری ضخیم‌تر شده که احتمالا مربوط به تغییرات صورت گرفته در بخش نمایشگر آن است. تعویض بند‌های این ساعت بسیار آسان بوده و برای این کار، تنها لازم است تا دکمه‌های قرار گرفته در پشت بدنه را بفشارید.

این ساعت تا فشار ۵ اتمسفر یا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و می‌توانید تا با خیال راحت از آن در حمام و استخر استفاده کنید. یک نکته منفی در مورد این محصول که به آن برخورد کردم؛ متر‌یال به کار رفته در بند ساعت بود که در هنگام ورزش، کمی پوست را آزار می‌دهد.

 

نمایشگر

image

 

هواوی واچ فیت 2 دارای نمایشگری ۱.۷۴ اینچی از نوع امولد بوده که رزولوشن آن نیز معادل ۴۸۰×۳۳۶ است. این نمایشگر، از کیفیت و میزان روشنایی مناسبی برخوردار بوده و به دلیل استفاده از یک پنل امولد، قابلیت Always-On Display یا نمایشگر همیشه روشن نیز در این ساعت به چشم می‌خورد.

این نمایشگر دارای حاشیه‌های خمیده بوده که ظاهر جذاب‌تری به این ساعت بخشیده است. البته باید گفت که نرخ نوسازی این نمایشگر، کمی عجیب به نظر می‌رسد. هواوی واچ فیت 2 به نسبت یک ساعت هوشمند، دارای نمایشگری نسبتا بزرگ است که برخی از کاربران، از آن استقبال کرده و عده‌ای دیگر نیز طرفدار آن نیستند.

تراکم پیکسلی در نمایشگر هواوی واچ فیت 2 نیز معادل ۳۳۶ پیکسل در هر اینچ است و باید گفت که نمایشگر این محصول، عملکرد، شفافیت و کیفیت خوبی داشته و تجربه کاربری مناسبی را فراهم می‌کند.

 

نرم افزار و رابط کاربری

image

 

این ساعت دارای سیستم عامل HarmonyOS هواوی بوده و نحوه تعامل با آن نیز بسیار آسان است. متاسفانه، امکان دانلود نرم افزار و نصب آنها روی این ساعت وجود نداشته و تنها می‌توانید از نرم افزار‌های پیش فرض این دستگاه استفاده کنید. هواوی واچ فیت 2 عملکرد خوب و سریعی داشته و در هنگام کار با آن، با کندی مواجه نخواهید شد.

برای مدیریت این ساعت در گوشی خود، باید اپلیکیشن Huawei Health را نصب کرده و از آن استفاده کنید. تنوع واچ فیس‌ها در این ساعت، راضی کننده است و استور خاصی نیز برای دریافت و حتی خرید برخی واچ فیس‌ها وجود دارد. متاسفانه، قابلیت Raise To Wake این ساعت دقت چندان بالایی نداشته و همواره برای روشن کردن نمایشگر آن مجبور به لمس آن می‌شوید.

image

 

در هنگام مشاهده واچ فیس اصلی خود، اگر از بالا به پایین سوایپ کنید وارد منوی اعلان‌ها شده و با سوایپ پایین به بالای نیز منوی تنظیمات سریع را مشاهده خواهید کرد. با فشردن دکمه ساعت نیز وارد منوی اپلیکیشن‌ها می‌شوید و از این لحاظ، شباهت‌های زیادی بین رابط کاربری این ساعت و سیستم عامل WatchOS که در اپل‌ واچ‌ها به کار رفته وجود دارد. البته باید گفت که ضعف انیمیشن‌ها در رابط کاربری و همچنین سادگی بیش از حد سیستم عامل این دستگاه، حس و حال تعامل با آن را به طور منفی تحت تاثیر قرار می‌دهند.

این ساعت همچنین دارای یک دستیار هوشمند نیز هست؛ اما برای استفاده از آن، باید یک گوشی هواوی با رابط کاربری EMUI 10.1 یا جدیدتر را داشته باشید. این دستیار هوشمند که با سوایپ به سمت راست به آن دسترسی پیدا می‌کنید؛ ویژگی‌هایی چون نمایش وضعیت هوا، کنترل موسیقی، گذاشتن الارم و حتی گرفتن عکس را دارد.

 

قابلیت‌ها و ویژگی‌های مربوط به سلامت

image

 

این ساعت، ویژگی‌های معمول یک ساعت هوشمند را به همراه داشته و در آن شاهد سنسور ضربان قلب، سنسور اکسیژن خون، قابلیت ردگیری خواب و بیش از ۱۰۰ فعالیت ورزشی متفاوت هستیم. این اطلاعات، به خوبی جمع آوری شده و در اپلیکیشن Huawei Health قابل مشاهده هستند. در تجربه شخصی خود در هنگام استفاده از هواوی واچ فیت 2 در هنگام پیاده روی، آمار به درستی ثبت شده بود و با توجه به دریافت آمار مشابهی از سوی اپل واچ، به نظر می‌رسد که این ساعت از دقت خوبی برخوردار باشد.

image

 

دقت سنسور ضربان قلب و اکسیژن خون این ساعت، قابل قبول بوده اما به خاطر داشته باشید که آمار این دستگاه‌ها از نظر پزشکی، اعتبار چندانی ندارد. ردگیری فعالیت‌های ورزشی نیز به خوبی انجام شده و برای مثال در هنگام پیاده روی، آماری چون ضربان قلب شما در حین فعالیت، سرعت و ارتفاع را ثبت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های جالب هواوی واچ فیت 2، می‌توان به قابلیت سنجش حرارت پوست اشاره کرد.

این ساعت دارای اسپیکر و میکروفون نیز بوده و امکان مکالمه بلوتوثی با آن وجود دارد. حجم صدای بلندگوی این ساعت، تحسین برانگیز بوده و کیفیت آن نیز مناسب است؛ اما باید گفت که صدای دستیار صوتی در هنگام ورزش، مقداری غیر طبیعی بوده و یک سیستم منشی تلفنی قدیمی را تداعی می‌کند!

image

 

این ساعت دارای ۴ گیگابایت حافظه داخلی بوده و در صورت تمایل کاربر، امکان ذخیره مستقیم فایل‌های موسیقی یا عکس نیز بر روی آن وجود دارد.

 

باتری

image

 

این ساعت از نظر عمر باتری، تغییرات چندانی نسبت به نسل گذشته خود نداشته؛ اما عملکرد آن همچنان تحسین برانگیز است. به گفته هواوی، کاربران می‌توانند با استفاده سبک به مدت ۱۰ روز و با استفاده نسبتا سنگین، حدود ۷ روز از این ساعت استفاده کنند. در تجربه من اما، هواوی واچ فیت 2 پس از ۵ روز نیاز به شارژ مجدد پیدا کرد؛ البته این آمار در مقایسه با ساعت‌های هوشمندی چون اپل واچ یا گلکسی واچ‌های سامسونگ، همچنان بسیار عالی است.

شارژ این دستگاه به وسیله یک شارژر مگنتی ویژه انجام شده که متاسفانه، از سرعت چندان بالایی برخوردار نیست و هر بار شارژ هواوی واچ فیت 2، حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت به طول می‌انجامد. البته عمر باتری بسیار بالای این ساعت، موجب این شده تا سرعت شارژ معمولی آن چندان به چشم نیاید.

 

جمع‌بندی

image

 

هواوی واچ فیت 2، یک ساعت هوشمند با امکانات مناسب و قیمتی نه چندان بالا است؛ بنابراین به خصوص برای افرادی که دارای گوشی هواوی هستند، محصول مناسبی به حساب می‌آید. این ساعت، نمایشگر با کیفیتی داشته و قابلیت‌های گسترده مربوط به سلامت و همچنین امکان مکالمه بلوتوثی، اکثر کاربران را راضی نگه می‌دارد؛ ضمنا عمر باتری این محصول نیز واقعا خوب است.

البته باید گفت که بازار ساعت‌های هوشمند نیز اخیرا به شدت رقابتی شده و با توجه به اینکه این محصول اخیرا وارد بازار کشور شده و قیمتی در بازه ۴.۵ میلیون تومان دارد؛ توصیه می‌کنیم تا نگاهی نیز به رقبای این ساعت چون سامسونگ گلکسی واچ 4، شیائومی واچ S1 اکتیو و شیائومی Amazfit GTR 3 بیاندازید.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)