خانهاخبار
شیائومی 12S الترا در تست گیمینگ آیفون 13 پرو مکس را شکست داد!

شیائومی 12S الترا در تست گیمینگ آیفون 13 پرو مکس را شکست داد!

جدیدترین پرچمدار شیائومی احتمالا به عنوان قوی‌ترین گوشی بازار شناخته خواهد شد.
۱۴۰۱/۴/۲۵

اکثر گوشی‌های بالارده و پرچمدار بازار قدرت‌ سخت‌افزاری بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند ولی وقتی به آمار و ارقام تخصصی و دقیق از عملکرد آن‌ها می‌رسیم، تراشه‌های سری A اپل در قله این سخت‌افزارها قرار می‌گیرند و قادر هستند تا به راحتی تراشه‌های اندرویدی را شکست دهند. البته براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد کوالکام بالاخره موفق شده است تا در یک تست با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک خود تراشه A15 آیفون 13 پرو مکس را شکست دهد.

image

طبق این آزمایش که توسط Golden Reviewer انجام شده است، مشخص شد که شیائومی 12S الترا در تجربه بازی Genshin Impact عملکرد کلی و گرافیکی بهتری را در مقایسه با دیگر گوشی‌های بازار از خود نشان داده است که خبر از موفقیت کوالکام در ساخت تراشه نسل جدید اسنپدراگون می‌دهد. در این راستا، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک در مقایسه با نسل قبلی خود از 10 درصد عملکرد بهتر پردازنده و 10 درصد پردازنده گرافیکی قدرتمندتر بهره خواهد برد. از آن سو، مصرف انرژی این تراشه نیز تا 30 درصد بهینه‌تر شده است.

image

شیائومی 12S الترا به نسبت بهترین گوشی‌های سال 2022 موفق شده است تا در بازی Genshin Impact به فریم ریت بالاتری دست پیدا کند. به طور دقیق‌تر، پرچمدار جدید شیائومی به طور میانگین فریم ریت 57.7 را ثبت کرده است. نکته قابل تحسین این آزمایش دستیابی شیائومی 12S الترا به این فریم ریت بدون تولید گرمای زیاد است که خبر از رفع مشکل آزاردهنده تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک می‌دهد.

شایان ذکر است که شیائومی 12S الترا در زمینه دمای تولید شده حاصل از پردازش سخت‌افزاری، از دیگر گوشی‌های حاضر در لیست مانند آیفون 13 پرو مکس و آیفون SE 2022 با تراشه A15، ردمی K50 پرو با تراشه دایمنسیتی 9000 و گلکسی اس 22 الترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک عملکرد بهتری داشته است. حتی آیپد ایر 2022 با تراشه M1 نیز عملکرد ضعیف‌تری از پرچمدار جدید شیائومی داشته است. تنها دستگاهی که موفق شده است تا شیائومی 12S الترا را پشت سر بگذارد آیپد مینی 6 با کسب فریم ریت 59.3 است.

image

نتایج گوشی‌های مختلف بازار در تست گیمینگ 

البته قبلا نیز در تست‌ بنچمارک مشخص شده بود که تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک از قدرت پردازشی بسیار بالایی بهره می‌برد که به راحتی تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک را شکست می‌دهد. البته با استناد به تست گیک‌بنچ، همچنان تراشه A15 حاضر در آیفون 13 پرو مکس قوی‌ترین تراشه بازار گوشی‌های هوشمند است. بر این اساس، تراشه‌های اپل همچنان در صدر لیست قدرتمندترین سخت‌افزارهای بازار قرار می‌گیرند ولی کوالکام هم به نظر برنامه جدی برای رسیدن به مقام اپل دارد. در این راستا، شایعه شده است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو از عملکرد سخت‌افزاری بسیار قدرتمندی در مقایسه با اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک خواهد داشت.

در نهایت، از دیگر مشخصات فنی شیائومی 12S الترا می‌توان به نمایشگر 6.73 اینچی اولد، دوربین با سنسور پرچمدار یک اینچی و باتری 4860 میلی‌امپر ساعتی با شارژ 67 واتی اشاره کرد. متاسفانه این گوشی پرچمدار تنها در بازار چین و با قیمتی برابر با 900 دلار به فروش می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

حاج علی

۱۴۰۱/۴/۳۰
موبایل سال 2022 هست و آیفون 2021 البته بازم پایداری افتضاح اندروید هرگز فراموش نمیشه

Mohammad

۱۴۰۱/۴/۲۸
کی به بازار میاد؟

پویا

۱۴۰۱/۴/۲۷
که میاد داخل ایران من میخوام بخرم ???????????

پلی استیشن

۱۴۰۱/۴/۲۶
به هیچ وجه با یک بازی و با یکی دو فریم بالا امکان ندارد از تراشه اپل a15 قویتر باشه هر وقت توانستند به پردازش خارق‌العاده دوربین در آیفون ۱۳ پرو مکس با تراشه اپل a15 برسند آنوقت ادعا کنند