خانهاخبار
از اولین دوربین پریسکوپی آیفون چه انتظاراتی خواهیم داشت؟

از اولین دوربین پریسکوپی آیفون چه انتظاراتی خواهیم داشت؟

یک تحلیلگر جزئیات بیشتری را در مورد دوربین پریسکوپ آینده اپل، فاش کرده است. طبق گزارش‌ها، سازنده آیفون از یک دوربین پریسکوپ 12 مگاپیکسلی 5x یا 6x استفاده خواهد کرد.
۱۴۰۱/۴/۲۵

بیش از یک سال پیش شایعاتی شنیدیم مبنی بر اینکه اپل در تلاش است دوربین‌های پریسکوپ را به آیفون‌های خود بیاورد و همچنین طبق شایعات، این فناوری می‌تواند در سال 2023 به سری آیفون 15 نیز بیاید. اکنون، یک منبع قابل اعتماد، مشخصات و سخت‌افزار مورد انتظار را بیشتر توضیح داده است.

image

 

مینگ چی کو، ناظر کهنه کار اپل و تحلیلگر اوراق بهادار TF، پستی را در Medium منتشر کرد و به زنجیره تامین دوربین اپل برای آیفون های آینده توضیحاتی را عنوان کرد. این تحلیلگر همچنین اضافه کرد که یک دوربین پریسکوپ به طور خاص برای مدل‌های آیفون 15 پرو مکس، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس اپل عرضه خواهد شد.

حال با این سوال مواجه می‌شویم که این دوربین چه توانایی‌هایی خواهد داشت؟ مینگ چی کو ادعا می‌کند که اپل یک دوربین 12 مگاپیکسلی (با سنسور 1/3 اینچی، دیافراگم f/2.8 و لرزشگیر سنسور) با زوم اپتیکال 5 یا 6 برابر عرضه خواهد کرد. پس به عبارت دیگر، سطح زوم دوربین پریسکوپ 10 مگاپیکسلی گلکسی اس 22 اولترا را ارائه نخواهد داد.

با این وجود، گوشی‌هایی مانند پیکسل 6 پرو یک دوربین پریسکوپ 48 مگاپیکسلی را با تکنیک‌های زوم هیبریدی ترتیب کرده‌اند تا نتایج قابل استفاده را تا 10 برابر یا 20 برابر ارائه دهند. حتی گلکسی S22 اولترا از زوم هیبریدی برای ارائه تصاویر مناسب در 20x یا 30x استفاده می‌کند. بنابراین منطقی است که اپل این رویکرد را برای تصاویری که 5 برابر یا 6 برابر کرده‌اند، اتخاذ خواهد کرد.

در نهایت این یک فناوری و افزوده با تاخیر برای سری آیفون خواهد بود، زیرا دوربین‌های پریسکوپ برای اولین بار در Huawei P30 Pro و Oppo Reno 10x Zoom Edition در سال 2019 معرفی شدند. اما خب اپل را دیگر باید بشناسید، شاید دیرتر از رقبایش از یک فناوری استفاده کند اما سعی می‌کند چیزی کم نگذارد. با این تفاسیر باید تا پاییز سال آینده صبر کنیم ببینیم اولین دوربین پریسکوپی آیفون به چه شکل خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)