خانهاخبار
ناتینگ فون 1 سرانجام به طور رسمی معرفی شد

ناتینگ فون 1 سرانجام به طور رسمی معرفی شد

شرکت ناتینگ سرانجام پس از مدت‌ها گمانه زنی کاربران و رسانه‌ها، از نخستین گوشی خود با نام ناتینگ فون 1 رونمایی کرده است.
۱۴۰۱/۴/۲۲

در هفته‌های گذشته، شاهد انتشار تیزر‌ها و خبر‌های بسیاری در مورد نخستین گوشی شرکت ناتینگ، یا همان ناتینگ فون 1 بودیم. این شرکت سرانجام طی رویدادی در شب گذشته، از گوشی جدید و مورد انتظار ناتینگ فون 1 به طور رسمی رونمایی کرد.

این گوشی با فریمی از جنس آلومینیوم بازیافتی ساخته شده و دارای نمایشگری ۶.۵۵ اینچی از نوع اولد با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر، به ۱۲۰۰ نیت رسیده که در نوع خود تحسین برانگیز بوده و نرخ حساسیت به لمس این پنل نیز ۲۴۰ هرتزی است.

image

 

شرکت نوپای ناتینگ در این گوشی از شیشه مقاوم سازی شده گوریلا گلس 5 استفاده کرده و حاشیه‌های گوشی نیز در هر چهار جهت، حالتی کاملا متقارن دارند. این گوشی از چیپست کوالکام اسنپدراگون 778G+ بهره برده و در بخش دوربین نیز شاهد استفاده از یک سیستم دوگانه هستیم.

در دوربین اصلی گوشی، شاهد به کار رفتن سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 هستیم که لرزشگیر اپتیکال را نیز به همراه دارد. این دوربین، توسط یک دوربین التراواید ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور سامسونگ JN1 همراهی شده که زاویه دید آن معادل با ۱۱۴ درجه است. دوربین سلفی گوشی نیز که در قسمت بالایی سمت چپ نمایشگر و درون یک پانچ هول قرار گرفته، شامل سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سونی IMX471 است.

image

 

سنسور اثر انگشت گوشی نیز زیر نمایشگر آن قرار گرفته است؛ اما با توجه به اینکه شرکت ناتینگ به نوع آن اشاره‌ای نکرده، فرض را بر این می‌گذاریم که با یک سنسور اثر انگشت اپتیکال طرف هستیم. ناتینگ فون 1 از سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری Nothing OS (1) استفاده می‌کند. این رابط کاربری قرار است بسیار سبک و نزدیک به اندروید خام بوده و گوشی‌های اولیه و محبوب شرکت وان پلاس را تداعی می‌کند. ناتینگ برای این گوشی، قول انتشار سه آپدیت اصلی سیستم عامل اندروید و پچ‌های امنیتی این سیستم عامل به مدت چهار سال را داده است. این پچ‌های امنیتی قرار است هر دو ماه یکبار برای ناتینگ فون 1 منتشر شوند.

رابط کاربری اختصاصی ناتینگ در عین سبک بودن، ویژگی‌هایی را نیز به اندروید خام افزوده است. این رابط کاربری امکان دسترسی سریع به تنظیمات ایرفون بی‌سیم این شرکت، یعنی ناتینگ ایر 1 را برای کاربران فراهم می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این رابط کاربری، می‌توان به تعامل آن با خودرو‌های الکتریکی و محبوب شرکت تسلا اشاره کرد؛ ناتینگ فون 1 به کاربران اجازه می‌دهد تا برای مثال چراغ‌ها یا کولر ماشین را پیش از ورود به آن روشن کنند.

 

شرکت ناتینگ می‌گوید که در رابط کاربری آنها، خبری از اپلیکیشن‌های اضافی نبوده و تنها با اپلیکیشن‌های اصلی سیستم عامل اندروید مواجه خواهید شد. کاربرانی که طرفدار NFTها هستند نیز می‌توانند با یک ویجت اختصاصی، کلکسیون NFTهای خود را به نمایش بگذارند.

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری این گوشی، از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی کرده و به گفته این شرکت، شارژ کامل آن ۷۰ دقیقه زمان خواهد برد. این گوشی همچنین از شارژ بی‌سیم با سرعت ۱۵ واتی و همچنین شارژ بی‌سیم معکوس ۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که می‌توانید به وسیله آن، گوشی‌های دیگر یا لوازم جانبی چون ایرفون‌های خود را شارژ کنید. متاسفانه، خبری از شارژر در جعبه ناتینگ فون 1 نیست و این شرکت، یک شارژر ۴۵ واتی را به قیمت ۳۵ یورو به فروش می‌رساند. ناتینگ فون 1 همچنین گواهی IP53 را جهت مقاومت در برابر قطرات آب دریافت کرده است.

حالا نوبت به جذاب‌ترین بخش این گوشی، یعنی قاب پشتی شفاف آن رسیده است. در قاب پشتی این گوشی شاهد استفاده از LEDهایی هستیم که قابلیت‌های جالبی را نیز به همراه دارند. این چراغ‌ها در هنگام شارژ گوشی، شما را از میزان شارژ مطلع ساخته، در هنگام دریافت اعلان‌ها روشن می‌شوند و حتی با زنگ‌های پیش فرض گوشی نیز هماهنگی کامل دارند.

image

 

قیمت ناتینگ فون 1 برای نسخه پایه با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، معادل ۴۶۹ یورو یا ۳۹۹ پوند است. نسخه‌ای با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگبایت نیز به قیمت ۴۹۹ یورو یا ۴۴۹ پوند روانه بازار شده و سرانجام، قدرتمند‌ترین نسخه این گوشی با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، قیمت ۵۴۹ یورو یا ۴۹۹ پوند را خواهد داشت. لازم به ذکر بوده که نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی، کمی دیرتر از نسخه‌های دیگر روانه بازار خواهد شد.

عرضه رسمی این گوشی، از تاریخ ۲۱ جولای (۳۰ تیر) آغاز خواهد شد؛ ولی این شرکت قصد دارد تا در روز ۱۶ جولای (۲۵ تیر) آن را در یک کیوسک در شهر لندن نیز به فروش برساند. اینطور که به نظر می‌رسد، طرفداران انگلیسی ناتینگ فون 1 می‌توانند تجربه کار با این گوشی را زودتر از سایرین داشته باشند. ناتینگ همچنین اعلام کرده که در روز ۱۸ جولای (۲۷ تیر) نیز این گوشی را به طور محدود در دسترس چند اپراتور قرار خواهد داد.

ناتینگ فون 1 قرار است به طور رسمی در بازار کشور‌های انگلستان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، مجارستان، هند، ایتالیا، ماکائو، مالزی، هلند، نروژ، فیلیپین، لهستان، پرتغال، رومانی، عربستان سعودی، اسپانیا، سنگاپور، سوئد، سوئیس، تایوان، تایلند و امارات متحده عربی عرضه شود.

image

 

درباره معرفی ناتینگ فون 1 چه می‌اندیشید؟ پس از ضعف‌های اخیر گوشی‌های وان پلاس و افت این شرکت، طرفداران این گوشی‌ها چشم امید خود را به شرکت ناتینگ که توسط یکی از دو بنیان گذار وان پلاس بنا شده و گوشی ناتینگ فون 1 دوخته بودند. به نظر شما، ناتینگ فون 1 می‌تواند محصول موفقی بوده و طرفداران خود را راضی نگه دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)