خانهاخبار
اولین بنچ‌مارک‌های مک بوک ایر M2 منتشر شدند

اولین بنچ‌مارک‌های مک بوک ایر M2 منتشر شدند

یک حساب توییتری اولین نتایج بنچ‌مارک مک بوک ایر جدید را منتشر کرده که نشان می‌دهد قدرت این دستگاه با مک بوک پرو M2 تقریبا تفاوتی ندارد.
۱۴۰۱/۴/۲۰

نتایج اولیه بنچ مارک برای مک بوک ایر جدید منتشر شده است که نگاه دقیق‌تری به عملکرد تراشه M2 در این نوت بوک اپل ارائه می‌دهد.

در نتایج گیک بنچ ۵ که توسط حساب توییتری «Mr.Macintosh» در توییتر منتشر شده، مک بوک ایر با تراشه M2 و ۱۶ گیگابایت حافظه یکپارچه، به امتیاز تک هسته‌ای ۱۸۹۹ و امتیاز چند هسته‌ای ۸۹۶۵ دست یافته است. این امتیازات تقریبا مشابه امتیازهای مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2 هستند که تایید می‌کند که این نوت بوک‌ها، به مانند لپ تاپ‌های M1، تقریبا عملکرد یکسانی در تست‌ها دارند.

image

 

در حالی که عملکرد تراشه M2 در مک بوک ایر و مک بوک پرو در تست گیک بنچ یکسان است، اما مک بوک پرو همچنان می‌تواند در استفاده در دنیای واقعی در طول فشارهای کاری مستمر و سخت، عملکرد بهتری را از خود در مقایسه با مک بوک ایر نشان دهد، زیرا این دستگاه برخلاف مک بوک ایر دارای یک فن است.

نتیجه منتشر شده امروز همچنین تایید می‌کند که مک بوک ایر M2 با وجود قیمت نزدیک به ۵۰۰۰ دلار کمتر از مدل پایه مک پرو با پردازنده ۸ هسته‌ای Intel Xeon W، عملکرد بهتری دارد. اگرچه این مقایسه کاملا متعارف نیست، اما با این وجود گواهی بر عملکرد چشم‌گیر تراشه‌های سیلیکونی اپل در مک‌های مقرون به صرفه‌تر است.

از طرف دیگر باید دید که مدل پایه مک بوک ایر M2 با ۲۵۶ گیگ حافظه SSD، تنها به یک تراشه ذخیره‌سازی NAND مجهز است یا خیر. ماه گذشته مشخص شد که مدل پایه مک بوک پرو M2، به دلیل داشتن یک تراشه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی به جای دو تراشه ۱۲۸ گیگابایتی، سرعت SSD کمتری در مقایسه با مدل مشابه M1 خود با دو تراشه ۱۲۸ گیگابایتی دارد. به دلیل جابجایی حافظه مجازی، سرعت پایین‌تر SSD می‌تواند گاهی بر عملکرد کلی سیستم تاثیر بگذارد.

اپل پذیرش سفارش‌گذاری مک بوک ایر M2 را از دیروز جمعه ۱۷ تیر آغاز کرد و اولین تاریخ تحویل که توسط این شرکت اعلام شده، یک هفته دیگر یعنی جمعه ۲۴ تیر خواهد بود. البته اپل اعلام کرده که این دستگاه در فروشگاه‌های فیزیکی اپل هم از همان تاریخ ۲۴ تیر موجود خواهند شد. قیمت مک بوک ایر جدید اپل از ۱۱۹۹ دلار شروع می شود، این در حالی است که قیمت مک بوک ایر M1 بدون تغییر و به میزان ۹۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

شما با وجود تغییراتی که در مک بوک ایر M2 ایجاد شده کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟ مدل M1 یا M2؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امیر

۱۴۰۱/۴/۲۱
خوبه اما مونده که به پردازنده های میانرده اینتل و ای ام دی برسه مخصوصا ryzen 7 5800H که عملکرد چند هسته ای اون از خیلی از همرده هاش بیشتره