خانهاخبار
گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ لایت معرفی شد

گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ لایت معرفی شد

تازه‌ترین عضو خانواده شیائومی 12، گوشی شیائومی 12 لایت است که امروز با مشخصات میان‌رده و نمایشگر اولد معرفی شده است.
۱۴۰۱/۴/۱۸

سری ۱۲ محصولات شیائومی امروز میزبان محصول جدیدی با نام Xiaomi 12 Lite بوده است. این گوشی هوشمند با ضخامتی کم، وزنی سبک و یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی طراحی و تولید شده است.

از جمله دو مشخصه بزرگ دیگر می‌توان به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی اشاره کرد که خوشبختانه آداپتور شارژر درون جعبه آن قرار گرفته است!

بر خلاف سایر محصولات سری ۱۲، شیائومی ۱۲ لایت از بدنه‌ای تخت برخوردار است. این بدان معناست که چه از روبرو و چه از پشت به این گوشی نگاه بیندازید، یک سطح تخت را خواهید دید. جنس پشت بدنه به گونه‌ای است که بازتاب نور و درخشندگی خاصی را داشته و به زیبایی بیشتر این محصول افزوده است. 

رنگ بندی شیائومی ۱۲ لایت به صورت زیر خواهد بود:

  • سبز کم رنگ
  • صورتی کم رنگ
  • سیاه

دوربین قدرتمند برای تولید کنندگان محتوا

image

نمایی از گوشی شیائومی ۱۲ لایت

اگر از بحث رنگ بندی جذاب این محصول گذر کنیم، به مقوله دوربین می‌رسیم که ظاهرا شیائومی در این خصوص سنگ تمام گذاشته است. در پشت بدنه، سنسورهای زیر در جزیره مستطیل شکل با گوشه‌های نسبتا گرد گنجانده شده است:

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.88 به عنوان دوربین اصلی

سنسور ۸ مگاپیسکلی با دریچه دیافراگم f/2.2 به عنوان دوربین واید

سنسور ۲ مگاپیسکلی با دریچه دیافراگم f/2.4 به عنوان دوربین ماکرو

برای علاقمندان به سلفی، یک دوربین ۳۲ مگاپیسکلی درون یک حفره دایره ای شکل (پانچ هول) در قسمت بالای نمایشگر و در مرکز آن قرار گرفته است.

از جمله امکانات دوربین شیائومی ۱۲ لایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حالت فوکوس به همراه ردیابی چشم سوژه
  • حالت Motion Capture
  • حالت Night Mode
  • قابلیت One-click AI Cinema
  • حالت Vlog Mode
  • حالت Portrait Mode

اینفلوئنسر ها و افرادی که علاقمند به ضبط و پخش ولاگ هستند، به عنوان هدف معرفی این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده‌اند که البته می‌توان این افراد را محور طراحی و توسعه قابلیت‌های دوربین آن نیز به حساب آورد.

نمایشگر آمولد بزرگ با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و HDR 10 پلاس

image

نمایی از گوشی شیائومی ۱۲ لایت

از جمله مشخصات صفحه نمایش این گوشی هوشمند می‌توان به آیتم‌های زیر اشاره کرد:

  • پنل ۶.۵۵ اینچی آمولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس (۱۰۸۰ × ۲۴۰۰)
  • حداکثر ۶۸ میلیون رنگ به همراه TruColor
  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی
  • قابلیت AdaptiveSync
  • پشتیبانی از دالبی ویژن و اچ دی آر ۱۰ پلاس

استفاده از پنل آمولد باعث می‌شود تا رنگ‌ها به واقعیت شباهت بیشتری پیدا کرده و هنگام نمایش تصاویر با پس زمینه سیاه رنگ، پیکسل ‌ها خاموش مانده و مصرف باتری کمتری را شاهد خواهیم بود. پشتیبانی از HDR 10 پلاس هم از جمله ویژگی‌های مثبت این محصول به حساب می‌آید که به کمک آن، مشاهده فیلم ‌هایی که با این قابلیت همراه هستند با لذت بیشتری همراه خواهد بود.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز باعث می‌شود تا انیمیشن‌های سیستم عامل یا بازی‌ها فوق العاده نرم و روان اجرا شود و به این ترتیب، کیفیت خوبی در انتظار چشمان شما خواهد بود.

گوشی شیائومی ۱۲ لایت میزبان پردازنده اسنپدراگون 77877G خواهد بود که از تکنولوژی 5G پشتیبانی می‌کند و و مشخصات زیر نیز مکمل آن خواهد بود:

  • ۶ گیگابایت رم (LPDDR4X) – حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت (UFS 2.2)
  • ۸ گیگابایت رم (LPDDR4X) – حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت (UFS 2.2)
  • ۸ گیگابایت رم (LPDDR4X) – حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت (UFS 2.2)

به نظر می‌رسد که این محصول از امکان ارتقاء حافظه برخوردار نبوده و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیز درون آن تعبیه نشده است. اما اگر تمایل به استفاده از تکنولوژی Infrared را داشته باشید، این ویژگی در دسترس تان خواهد بود. این موضوع برای کنترل تلویزیون، دستگاه تهویه هوا و مواردی از این قبیل شدیدا کاربردی است.

برای تأیید هویت، شیائومی از سنسور اثر انگشت استفاده کرده که درون نمایشگر تعبیه شده است. با وجود مواردی که تا به حال مشاهده کرده‌ ایم، احتمالا باید انتظار عملکرد سریع این ویژگی را نیز داشته باشیم.

image

نمایی از رنگ بندی گوشی شیائومی ۱۲ لایت

مسئولیت تأمین توان کلیه قطعا سخت افزاری یاد شده بر دوش باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی گذاشته شده که از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. در حالی که این روزها بسیاری از سازندگان گوشی‌های موبایل آداپتور شارژ را از درون جعبه محصولات خود حذف کرده‌اند، اما این محصول از این قضیه مستثنی بوده و چنین اتفاقی برای آن رخ نداده است. به این ترتیب یک شارژر ۶۷ واتی را همراه با این گوشی تحویل خواهید گرفت.

به گفته شیائومی، تنها ۱۳ دقیقه زمان نیاز خواهد بود تا شارژ باتری این دستگاه از ۰ به ۵۰ درصد برسد. البته تکنولوژی AdaptiveCharge شیائومی برای محافظت و دوام بیشتر باتری نیز روی این محصول گنجانده شده است.

در نهایت بد نیست بدانید که اندروید ۱۲ به همراه رابط کاربری MIUI 13 به صورت پیش فرض روی این محصول نصب شده است که البته شباهت زیادی به آی او اس دارد. اما این موضوع برای افرادی که از آیفون به آن نقل مکان می‌کنند، یک نکته مثبت به حساب می‌آید.

به عنوان حسن ختام این مطلب، به بحث شیرین قیمت می‌رسیم!

گوشی شیائومی ۱۲ لایت با قیمت‌های زیر در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت:

  • مدل اول با ۶ گیگابایت رم  و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی : ۳۹۹ دلار
  • مدل دوم با ۸ گیگابایت رم  و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی : ۴۴۹ دلار
  • مدل سوم با ۸ گیگابایت رم  و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی : ۴۹۹ دلار

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۴/۱۸
در باب اسنپدراگون، شیائومی خساست به خرج داده؛
اسنپ ۸۸۸ معمولی مورد انتظار بود?