خانهاخبار
مک بوک ایر جدید به طور جدی سازندگان لپ تاپ‌های ویندوزی را نگران کرده است

مک بوک ایر جدید به طور جدی سازندگان لپ تاپ‌های ویندوزی را نگران کرده است

از آغاز عرضه تراشه‌های اختصاصی اپل، رقبای این شرکت نگرانی‌هایی داشتند زیرا عملکرد و قدرت این پردازنده‌ها غیرقابل انکار بود، حال با معرفی مک بوک ایر جدید با تراشه M2 و قیمت مناسب، این نگرانی دوچندان شده است.
۱۴۰۱/۴/۱۵

به گفته منابع آگاه در صنعت و به گزارش دیجی تایمز، عرضه مک بوک ایر جدید بازطراحی شده اپل با تراشه M2، برخی از تولیدکنندگان لپ تاپ‌های ویندوزی را نگران کرده است که فروش لپ تاپ‌های مبتنی بر اینتل تحت تاثیر منفی آن قرار گیرد.

در این گزارش آمده است: « یک فروشنده برند Wintel اشاره کرده که با قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار، مک بوک ایر دیگر نوت بوک‌های سطح بالا را از بازار کنار خواهد زد و فروش مدل‌های گران قیمت Wintel با چالش‌های بیشتری مواجه خواهد شد، زیرا مصرف کنندگان به دلیل تورم سعی می‌کنند بهترین گزینه را با کمترین هزینه انتخاب کنند».

image

 

قیمت مک بوک ایر جدید از ۱۱۹۹ دلار در آمریکا شروع می‌شود و تراشه M2 آن تا ۱۸ درصد عملکرد پردازنده سریع‌تر و تا ۳۵ درصد عملکرد گرافیکی بهتر را در مقایسه با تراشه M1 ارائه خواهد کرد. تراشه M1 خود پیشرفت چشم‌گیری را نسبت به تراشه‌های اینتل داشت، حال مقایسه کنید که M2 چه میزان عملکرد را قرار است از خود به جای بگذارد. اپل می‌گوید مک بوک ایر جدید در ماه جولای یعنی ماه جاری میلادی در دسترس خواهد بود و انتظار می‌رود به زودی تاریخ سفارش گذاری آن اعلام شود.

در سال ۲۰۲۰ اپل اعلام کرد که خط تولید مک از پردازنده‌های اینتل به تراشه‌های اختصاصی اپل سیلیکون با طراحی خود اپل منتقل می‌شود و اپل عملکرد پیش‌گامانه‌ای را با این پردازنده‌ها نوید داد. این انتقال اکنون تقریبا کامل شده است و تنها مک‌هایی که در حال حاضر با پردازنده اینتل به فروش می‌رسند، مک مینی با پیکربندی پیشرفته و مک پرو است که انتظار می‌رود هردوی این محصولات در اواخر امسال با تراشه‌های اختصاصی اپل مزین شوند.

تراشه‌های اختصاصی اپل به معنای واقعی در حال تغییر روند بازی برای سری مک هستند. در سال ۲۰۲۰ بنچ‌مارک‌ها نشان دادند که مک بوک ایر ۹۹۹ دلاری اپل با تراشه M1 عملکرد بهتری نسبت به مک بوک پرو ۱۶ اینچی مبتنی بر اینتل با حداکثر قیمت ۲۹۹۹ دلاری داشت. به همین ترتیب تراشه M2 سریع‌تر از پردازنده ۸ هسته‌ای Intel Xeon W در مدل پایه مک پرو است که قیمت آن از ۵۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

سال گذشته اینتل تبلیغاتی را برای رایانه‌های شخصی ویندوزی بر روی رایانه‌های مک اجرا کرد و حتی جاستین لانگ، بازیگر سابق «من مک هستم» را برای این کمپین استخدام کرد. در همین حال پت گلسینگر مدیر عامل اینتل، گفت که شرکت او سخت خواهد جنگید تا در این صنعت دوباره پیروز میدان باشد. از آن زمان تاکنون اینتل بارها اظهار کرده که در آینده‌ای نزدیک تراشه‌هایی خواهد ساخت که بر تراشه‌های اپل فائق خواهند آمد، اما این زمان است که مشخص خواهد کرد نتیجه این رقابت به کجا خواهد انجامید، اما نتیجه هرچه باشد، بی شک رقابت در هر صنعتی به نفع مصرف کنندگان آن صنعت خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)