خانهاخبار
شیائومی 12S الترا با سنسور پرچمدار 1 اینچی و تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک معرفی شد

شیائومی 12S الترا با سنسور پرچمدار 1 اینچی و تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک معرفی شد

شیائومی امروز در طی رویدادی از جدیدترین سری پرچمدار خود موسوم به سری شیائومی 12S رونمایی کرد که مدل الترا آن گوشی پرمیوم حال حاضر شیائومی محسوب می‌شود.
۱۴۰۱/۴/۱۴

جدیدترین پرچمدار پرمیوم شیائومی موسوم به شیائومی 12S الترا سرانجام پس از شایعات و گزارش‌های فراوان رونمایی شد که با دوربین قدرتمند توسعه داده شده توسط لایکا و آخرین نسل تراشه کوالکام همراه خواهد بود. برجسته‌ترین ویژگی شیائومی 12S الترا دوربین اصلی آن است که به نظر بهترین دوربین قرار گرفته شده در یک گوشی هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شود.

image

طبق اعلام رسمی، شیائومی 12S الترا به سنسور پرچمدار 1 اینچی سونی IMX989 با رزولوشن 50.3 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که بزرگ‌ترین سنسور به کار رفته در یک گوشی است. به علاوه، اندازه پیکسلی این سنسور در حالت ترکیب‌سازی چهار در یک و رزولوشن 12.5 مگاپیکسلی به 3.2 میکرومتر می‌رسد که انتظار می‌رود عملکرد درخشانی در زمینه جذب نور از خود نشان دهد. دوربین شیائومی 12S الترا قادر است تا تصاویر را با فرمت JPEG و HEIE (8 بیتی) ثبت کند. البته این دوربین از فرمت DNG RAW 10 بیتی برای نرم‌افزار ادوبی Lightroom نیز پشتیبانی می‌کند.

image

لایکا به طور اختصاصی برای دوربین اصلی شیائومی 12S الترا در زمینه‌های طراحی دوربین و قابلیت‌های نرم‌افزاری امکانات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. برای مثال، لنز قرار گرفته در جلوی سنسور 1 اینچی از نوع لنز 8P است که می‌تواند ایراداتی مانند حالت روح، فلیر و انحراف رنگی را بر طرف کند و کیفیت عکس را بهبود ببخشد. به علاوه، دوربین اصلی شیائومی 12S الترا از فیلترهای اختصاصی لایکا شامل Leica Vivid، Leica Natural، Leica BW Natural و Leica BW High Contrast نیز بهره خواهد برد.

image

 

برای بهینه‌سازی هر چه بیشتر تجربه عکاسی با شیائومی 12S الترا، لایکا دو ویژگی نرم‌افزاری به نام‌های Leica Authentic Look و Leica Vibrant Look را برای این پرچمدار تدارک دیده است. در این راستا، قابلیت اول می‌تواند تصاویر را با تمرکز بر کنتراست‌های زیاد / کم و افزودن عمق به نحوی ثبت کند که طبیعی به نظر برسد.  از آن سو، دومین قابلیت با کمک هوش مصنوعی و پردازش‌های نرم‌افزاری می‌تواند تصاویر را تکنیک‌های عکاسی لایکا ادغام کند.

image

دیگر دوربین‌های شیائومی 12S الترا مشابه می 11 الترا است و از سنسور 1/2.0 اینچی 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی بهره می‌برند. در این راستا، دوربین‌ دوم شامل لنز فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 است که از فوکوس خودکار و عکاسی ماکرو پشتیبانی می‌کند. دوربین سوم نیز سنسور تله‌فوتو با f/4.1 است. شایان ذکر است که هر دوی این دوربین‌ها در حالت ترکیب سازی پیکسلی می‌توانند تصاویر با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و اندازه پیکسلی 1.6 میکرومتری را ثبت نمایند.

image

 

فیلمبرداری شیائومی 12S الترا نیز یکی از نقاط قوت این پرچمدار است به طوری که پرچمدار جدید شیائومی اولین گوشی اندرویدی است که از حالت فیلمبرداری دالبی ویژن HDR پشتیبانی می‌کند. به علاوه، ویدئوهای 10 بیتی h.265 ضبط شده توسط این گوشی در دو کیفیت فول اچ‌دی و 4K ذخیره می‌شود که با فناوری HLG و فضای رنگی REC.2020 همراه است.

در پنل جلویی شیائومی 12S الترا نمایشگر 6.73 اینچی سوپر امولد با رزولوشن تصویر QHD+ قرار دارد که از نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر 120 هرتزی با فناوری Adaptive Sync Pro پشتیبانی می‌کند. منبع تغذیه این گوشی باتری 4860 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 67 واتی با سیم و شارژ 50 واتی بی‌سیم خواهد بود.

image

برای مدیریت بهتر مصرف انرژی، شیائومی 12S الترا به دو تراشه اختصاصی به نام‌های Surge P1 و Surge G1 مجهز شده است. در این راستا، تراشه Surge P1 باتری را از داغ کردن زیاد محافظت می‌کند و عمر آن را افزایش می‌دهد. از آن سو، تراشه Surge G1 مصرف باتری را کنترل می‌کند و سلامت آن را تضمین می‌کند.

همانطور که اشاره شد، سخت‌افزار شیائومی 12S الترا تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک آن است که با دو مدل حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی UFS 3.1 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. در مقایسه با نسل قبلی، تراشه جدید کوالکام از نظر عملکرد پردازنده گرافیکی و مرکزی تا 10 درصد بهبود داشته است. همچنین این تراشه به لطف سیستم خنک‌کنندگی مایع 3D نوین عملکرد پایداری خواهد داشت.

image

در نهایت، از دیگر مشخصات فنی شیائومی 12S الترا می‌توان به اسپیکرهای استریو Harman Kardon، فناوری دالبی اتمس و اندورید 12 بر پایه MIUI 13 اشاره کرد. وزن این پرچمدار نیز برابر با 225 گرم اعلام شده است و از گواهی ضدآب و گرد و غبار IP68 بهره می‌برد. به علاوه، شیائومی 12S الترا در دو رنگ مشکی و سبز عرضه خواهد شد که البته یک نسخه چرمی از آن نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. متاسفانه شیائومی تایید کرد که سری شیائومی 12S برای بازارهای جهانی عرضه نخواهد شد و تنها به بازار چین اختصاص خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)