خانهاخبار
آغاز عملیات اجرایی پروژۀ فیبر نوری ایرانسل در نیشابور

آغاز عملیات اجرایی پروژۀ فیبر نوری ایرانسل در نیشابور

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، عملیات اجرایی پروژۀ فیبرنوری ایرانسل در نیشابور، صبح جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱، همزمان با سالروز حضور تاریخی حضرت امام رضا (ع) در این شهر، آغاز شد.
۱۴۰۱/۴/۱۲

image

 

در آیین ویژه‌ای که به این مناسبت، با حضور هادی خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، یعقوب‌علی نظری استاندار خراسان رضوی، ابوطالب جوان معاون استاندار و فرماندار ویژۀ نیشابور، سیدحسن میرفانی شهردار نیشابور، سید مؤمن حسینی رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور و شورای اسلامی استان خراسان رضوی، احسان ارکانی و هاجر چنارانی نمایندگان مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مدیران محلی و اصحاب رسانه، در محل شهرداری نیشابور برگزار شد، علاوه بر آغاز اجرای پروژۀ فیبرنوری، تفاهم‌نامۀ احداث هفت سایت ارتباطی ایرانسل در نیشابور نیز به امضا رسید.

در این مراسم، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور از توجه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به توسعه زیرساخت‌های شهر و شهرداری هوشمند، تشکر و قدردانی کردند.

شبکۀ فیبرنوری شهری نیشابور که با مشارکت ایرانسل و شهرداری این شهر احداث می‌شود، در مجموع، ۳۱ کیلومتر طول دارد و ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث آن، سرمایه‌گذاری شده است.

در این مراسم، همچنین تفاهم‌نامۀ احداث هفت سایت ارتباطی ایرانسل به امضا رسید. این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال، توسط ایرانسل در نیشابور احداث و دسترسی مشترکان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در این شهر به اینترنت پرسرعت را بیش از گذشته، فراهم می‌کنند.

احداث شبکۀ فیبرنوری، یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعۀ فناوری‌های نوین ارتباطی، از جمله خدمات شهر هوشمند است. هوشمندسازی خدمات شهری، یکی از الزامات زندگی امروز، در مدیریت منابع و انرژی و ارائۀ خدمات شهری نوین است. به کارگیری راهکارهای شهر هوشمند، نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی دارد و یکی از مشوق‌های اصلی جامعۀ جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر مبنای اینترنت اشیا بوده و انگیزه دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را دوچندان کرده است.

راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا،‌ همچون پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی کمک شایانی به پاکسازی محیط زیست خواهند کرد. در این زمینه، شهرهای هوشمند توانسته‌اند تا ۲۰ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای خود بکاهند.

مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری نیز از دیگر دغدغه‌های پیش آمده بر اثر افزایش جمعیت شهرهاست که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند مورد توجه قرار گرفته است. استخراج الگوهای ترافیکی، تشخیص لحظه‌ای حوادث و تصادفات، پیش‌بینی تغییرات الگوی ترافیکی و… همگی از کارکردهای این سامانه محسوب می‌شوند.

در همین رابطه، ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تاکنون توانسته است پروژه‌های متعدد مرتبط با فیبرنوری و توسعۀ خدمات شهر هوشمند را در شهرهایی از جمله تهران، مشهد، شیراز، اهواز، اراک، ارومیه، بندرعباس، کرج، سنندج، قزوین، خرم‌آباد، زنجان، اردبیل، ساری، بوشهر، انزلی، آمل، بابل، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، بستان‌آباد، ماهشهر، اندیشه، مشکین‌دشت، برازجان، صدرا و اسلامشهر، طراحی و یا اجرا کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)