خانهاخبار
8 ترفند مخفی در گوشی های موبایل برای سرعت بخشیدن به کارها

8 ترفند مخفی در گوشی های موبایل برای سرعت بخشیدن به کارها

عملکرد گوشی شما هرگز مانند زمانی که جعبه آن را باز می‌کنید نخواهد بود...
۱۴۰۱/۴/۸

image

 

عملکرد گوشی شما هرگز مانند زمانی که جعبه آن را باز می‌کنید نخواهد بود. وقتی کار با گوشی را شروع می‌کنید برنامه‌ها و بازی‌های متعددی بر روی آن نصب می‌کنید و فایل‌های ناخواسته زیادی را بر روی آن نصب می‌کنید که همه چیز را خراب می‌کنند. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید عملکرد گوشی خود را بهبود ببخشید. اگرچه این روش‌ها باعث نمی‌شوند سرعت تلفن همراه شما به سرعت تلفن‌های همراه پرچم‌دار برسد اما مطمئنا متوجه بهبود قابل‌توجه عملکرد گوشی خود خواهید شد. در ادامه چند ترفند را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید سرعت عملکرد گوشی‌های موبایل خود را افزایش دهید.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

  1. سیستم‌عامل گوشی را به آخرین نسخه آپدیت کنید

ارتقا به آخرین نسخه اندروید می‌تواند منابع سیستم بر روی دستگاه را آزاد کند که این امر می‌تواند به‌نوبه خود باعث بارگذاری سریع‌تر برنامه‌ها و روان‌تر شدن سیستم‌عامل شود. از سوی دیگر، اگر گوشی شما قدیمی است احتمالا آخرین نسخه اندروید به شما ارائه نمی‌شود. در این شرایط می‌توانید گوشی خود را عوض کنید و به‌جای آن یک گوشی باکیفیت مثل گوشی پوکو f3 شیائومی را خریداری کنید. پوکو اف تری (poco f3) دارای 128 گیگ فضای ذخیره‌سازی است و از سوی دیگر، با توجه به امکاناتی که دارد قیمت آن نیز مناسب است. بنابراین، خرید پوکو اف 3 بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

  1. گوشی خود را ریبوت کنید
image

یکی از نکات ساده برای بهبود سرعت گوشی خود این است که تلفن همراه خود را ریبوت کنید. اگرچه این روش بسیار ساده است اما به‌شدت موثر است، به‌خصوص اگر از آخرین باری که گوشی خود را ریبوت کرده‌اید مدت زیادی گذشته باشد. ساده‌ترین راه برای ریبوت کردن گوشی این است که دکمه پاور را نگه دارید تا گزینه ری‌استارت بر روی صفحه ظاهر شود. برای اینکه گوشی شما کمتر دچار کندی شود، آن را هر ماه حداقل یک بار ری‌استارت کنید.

  1. فایل‌های ناخواسته را حذف کنید

اگر مدت زیادی است که از تلفن همراه خود استفاده می‌کنید احتمال آن زیاد است که مقدار زیادی فایل‌های به‌دردنخور و ناخواسته در گوشی شما وجود داشته باشند. این در حالی است که حذف آن‌ها می‌تواند سرعت گوشی شما را بهبود ببخشد. یکی از بهترین برنامه‌ها برای حذف هرزنامه‌ها در دستگاه‌های اندرویدی، Ccleaner است که توصیه می‌کنیم برای اینکه سیستم‌عامل را تمیز نگه دارید آن را هفته‌ای چند بار اجرا کنید. برنامه‌های دیگری نیز به این منظور وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به Avast Cleanup & Boost، AVG Cleaner و Norton Clean اشاره کرد.

  1. فرایندهای پس‌زمینه را محدود کنید

با این روش، سرعت استفاده از اپلیکیشنی که از آن استفاده می‌کنید افزایش می‌یابد اما در مقابل، سرعت جابه‌جایی میان اپلیکیشن‌ها کاهش پیدا می‌کند. ابتدا لازم است Developer Mode را فعال کنید. برای این کار به تنظیمات بروید. سپس در قسمت System و پس از آن About phone، هفت بار بر روی Build number ضربه بزنید. در این مرحله برای ایجاد تغییر از شما خواسته می‌شود که رمز عبور را وارد کنید.

پس از اینکه رمز عبور را وارد کردید به صفحه قبلی برگردید و در قسمت Developer options به Background process limit بروید و یک گزینه را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بهترین عملکرد را در حین اجرای یک اپلیکیشن تجربه کنید، No background processes را انتخاب کنید اما اگر به‌صورت منظم بین برنامه‌ها جابه‌جا می‌شوید به نظر می‌رسد انتخاب یک یا دو برنامه در حال اجرا در پس‌زمینه برای شما بهتر باشد.

  1. انیمیشن‌ها را غیرفعال کنید

اگرچه انیمیشن‌های پرزرق‌وبرق جذاب هستند اما غیرفعال کردن آن‌ها بدون شک سرعت گوشی هوشمند شما را افزایش می‌دهد. برای استفاده از این روش در ابتدا Developer Mode را مانند آنچه در قسمت قبل گفته شد فعال کنید. سپس در Developer options و بعد Windows animation scale، گزینه Animation off را انتخاب کنید.

  1. اپلیکیشن‌هایی که استفاده نمی‌کنید را حذف کنید

برنامه‌هایی که استفاده نمی‌شوند نه‌تنها فضای ارزشمندی را از گوشی شما اشغال می‌کنند، بلکه آن‌ها ممکن است در پس‌زمینه نیز اجرا شوند. این در حالی است که حذف برنامه‌های قدیمی از روی گوشی معمولا باعث روان شدن عملکرد دستگاه می‌شود و می‌تواند عمر باتری را افزایش دهد. راه‌های مختلفی برای حذف این برنامه‌ها وجود دارد اما می‌توانید انگشت خود را بر روی آیکون اپلیکیشن نگه دارید و گزینه uninstall را انتخاب کنید.

  1. ریست فکتوری انجام دهید
image

اگر همه راهکارهایی که مطرح شد را انجام دادید اما هنوز هم از سرعت گوشی خود راضی نیستید، ریست فکتوری راه‌حل عالی برای شماست. این گزینه اساسا دستگاه شما را به حالت موجود بازیابی می‌کند و تمام اطلاعات و داده‌های شما را از روی گوشی پاک می‌کند. اگر برای انجام ریست فکتوری بر روی گوشی اندرویدی خود آماده هستید مطمئن شوید که از تمام اطلاعات ضروری خود بر روی گوشی بکاپ گرفته‌اید.

  1. نصب یک کاستوم رام را در نظر بگیرید

اگر یک گوشی اندرویدی کند و نسبتا قدیمی دارید یا پشتیبانی سازنده از این گوشی به پایان رسیده است می‌توانید بر روی آن یک کاستوم رام نصب کنید. نصب کاستوم رام گارانتی دستگاه را باطل می‌کند اما اگر این گارانتی قبلا منقضی شده باشد جای نگرانی ندارد. برای استفاده از این روش مطمئن شوید که بوت لودر (bootloader) گوشی قابل‌باز شدن است. بدون آن احتمالا شانسی برای نصب کاستوم رام ندارید. همچنین، لازم است بدانید روش نصب کاستوم رام بسته به نوع گوشی و سازنده آن متفاوت است.

اگر ترجیح می‌دهید به‌جای استفاده از این روش، گوشی خود را عوض کنید ما به شما خرید گوشی samsung galaxy a72 5G را پیشنهاد می‌کنیم. مشخصات در مقایسه با قیمت Samsung A72 بسیار عالی است و این گوشی سامسونگ گلکسی ا هفتاد و دو 5G یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار محسوب می‌شود. بنابراین، برای اینکه دردسر کمتری را تجربه کنید به‌جای استفاده از کاستوم رام می‌توانید گوشی a72 یا آ 72 را تهیه کنید.

درنهایت، یکی از رایج‌ترین شکایات در مورد گوشی‌های هوشمند، کاهش سرعت آن‌ها پس از گذشت یک مدت‌زمان است. بسیاری از افراد در این شرایط ترجیح می‌دهند که گوشی خود را عوض کنند. بااین‌حال، در برخی مواقع می‌توان با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله مطرح شد سرعت گوشی را به‌صورت قابل‌توجهی بهبود بخشید و از این طریق در انرژی و هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)