خانهاخبار
بهترین قابلیت ها در گوشی های اندروید که باید آنها را بشناسید

بهترین قابلیت ها در گوشی های اندروید که باید آنها را بشناسید

اگرچه اپل در زمینه گوشی‌های هوشمند انقلاب ایجاد کرده است اما این گوگل است که آن را به نتیجه منطقی رسانده است.
۱۴۰۱/۴/۸
image

اگرچه اپل در زمینه گوشی‌های هوشمند انقلاب ایجاد کرده است اما این گوگل است که آن را به نتیجه منطقی رسانده است. اندروید در حال حاضر محبوب‌ترین سیستم‌عامل در جهان است که این امر بیشتر ناشی از ماهیت منبع باز قدرتمند آن است. اگرچه اندروید سیستم‌عامل بسیار قدرتمندی است اما گاهی اوقات کمی گیج‌کننده می‌شود. گوگل نیز به‌طور مداوم ویژگی‌های جدیدی را برای این سیستم‌عامل ارائه می‌دهد و بسیاری از کمپانی‌ها ازجمله سامسونگ و وان پلاس می‌توانند این ویژگی‌ها را به محصولات خود اضافه کنند. بنابراین، ما در این مقاله به بهترین قابلیت‌ها در گوشی‌های اندروید می‌پردازیم که آگاهی از آن‌ها می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

  1. اپلیکیشن موردنظرتان را به صفحه اشتراک پین کنید

اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های موردنظرتان را به صفحه اشتراک‌گذاری موبایل پین کنید تا هر زمان که می‌خواهید چیزی را به اشتراک بگذارید به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که وقتی می‌خواهید چیزی را به اشتراک بگذارید کنترل کنید که کدام برنامه‌ها در بالای لیست ظاهر شوند. اگر به بهره‌مندی از این ویژگی بسیار علاقه‌‌مندید و گوشی اندرویدی ندارید یا یک گوشی تاشو قدیمی دارید می‌توانید جدیدترین انواع گوشی موتورولا را بخرید. انواع گوشی های موتورولا به شما امکان می‌دهند که از امکانات جدید سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند شوید. شما می‌توانید برای خرید بهترین گوشی موتورولا با مناسب‌ترین قیمت از نمایندگی فروش محصولات آن کمک بگیرید.

  1. صفحه قفل گوشی را پیکربندی کنید
image

همه گوشی‌های اندرویدی انواع مختلفی از صفحه‌های قفل ایمن را ارائه می‌دهند. بیشتر تلفن‌ها از شما می‌خواهند که این کار را در حین راه‌اندازی انجام دهید و شما باید این کار را انجام دهید. پیش‌فرض‌های صفحه قفل شامل پین، الگو و پسورد می‌شوند و در حال حاضر، بیشتر گوشی‌ها از امکان قفل گوشی با اثرانگشت برخوردارند که احتمالا این ویژگی، سریع‌ترین راه برای باز کردن قفل گوشی است. برای اینکه صفحه قفل گوشی خود را مدیریت کنید می‌توانید به بخش تنظیمات و سپس منوی امنیت گوشی بروید. برخی از گوشی‌ها به‌جای آن یک منوی مجزا برای صفحه قفل دارند.

  1. اسکرین‌شات‌های فوق‌العاده بلند بگیرید

معمولا وقتی می‌خواهید از صفحه‌های بلند وب یا اسناد طولانی اسکرین‌شات بگیرید باید عکس‌های مختلفی از صفحه بگیرید صفحه را به‌صورت دستی اسکرول کنید. این در حالی است که در گوشی‌های اندرویدی یک راه‌حل عالی برای رهایی از این دردسر وجود دارد. اندروید می‌تواند به‌صورت خودکار بر اساس نیاز شما اسکرین‌شات‌ها را به یکدیگر متصل کند.

برای گرفتن اسکرین‌شات بلند در گوشی اندرویدی خود، دکمه پاور و کاهش صدا را با هم فشار دهید و روی دکمه «Capture more» در کنار پاپ آپ در گوشه سمت چپ پایین ضربه بزنید. سپس گوشه‌های اسکرین‌شات را بکشید تا قسمتی که می‌خواهید از آن عکس گرفته شود را مشخص کنید و سپس «Save» را انتخاب کنید.

  1. صفحه‌نمایش را برای استفاده از گوش با یک دست کوچک کنید

گوگل یک حالت یک دستی را به اندروید اضافه کرده است که وقتی آن را فعال می‌کنید قسمت بالای صفحه به قسمت پایین می‌لغزد و به همین دلیل، کار با گوشی برای شما آسان‌تر می‌شود. این قابلیت شبیه به ابزار Reachability در iOS است. برای فعال کردن آن به قسمت تنظیمات گوشی و سپس System بروید، بر روی Gestures ضربه بزنید و One-handed mode را فعال کنید.

  1. گوشی را با صورت خود کنترل کنید

اندروید برای کاربران دارای معلولیت یک ابزار دسترسی جدید را در نظر گرفته است که به افراد امکان می‌دهد رابط گوشی را با صورت خود کنترل کنند. شما می‌توانید برخی از حرکات صورت را به عملکردها اختصاص دهید و بدون اینکه اصلا تلفن همراه خود را لمس کنید در سیستم‌عامل پیمایش داشته باشید. برای مثال، وقتی دهان خود را باز می‌کنید صفحه نوتیفیکیشن‌ها پایین می‌آیند و وقتی به سمت راست نگاه می‌کنید به صفحه خانه گوشی برمی‌گردید. برای فعال کردن این قابلیت باید به قسمت تنظیمات گوشی و سپس Accessibility بروید.

  1. نور اضافه صفحه‌نمایش را کم کنید

اگر از روشنایی بیش‌ازحد صفحه‌نمایش گوشی خود به‌خصوص در شب‌ها خسته شده‌اید، اندروید یک قابلیت مفید برای شما دارد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که صفحه‌نمایش فراتر از حد مجاز روشن نشود. به این قابلیت «Extra Dim» گفته می‌شود و برای فعال کردن آن لازم است به قسمت Accessibility در تنظیمات گوشی بروید. اگرچه با فعال کردن این قابلیت، تفاوت قابل‌توجهی را مشاهده نمی‌کنید اما فعال کردن آن باعث می‌شود چشم‌های شما در هنگام تماشای صفحه‌نمایش احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

  1. یک گیمر حرفه‌ای شوید
image

اندروید چند ترفند جدید نیز برای افرادی که به بازی کردن با گوشی علاقه دارند در آستین دارد. وقتی در حال بازی با گوشی هستید می‌توانید داشبورد بازی را بیرون بیاورید که در آن مجموعه‌ای از ابزارها برای بهبود تجربه بازی در نظر گرفته شده است. برای مثال، در این داشبورد مواردی مانند ‌ شمارنده FPS، ضبط بازی و استریم در یوتیوب قرار گرفته‌اند. همچنین، می‌توانید گوشی را بر روی حالت Do Not Disturb قرار دهید تا گوشی در حین بازی عملکرد بهینه خود را ارائه دهد.

برای فعال کردن این قابلیت به قسمت Schedules در تنظیمات گوشی خود بروید و پس از فعال کردن «Gaming»، آیکون چرخ‌دنده کنار آن را لمس کنید و سپس گزینه‌های «Game Dashboard» و «Do Not Disturb for games» را فعال کنید. اکنون وقتی یک بازی را بر روی گوشی اجرا می‌کنید یک دکمه کنترل سیاه‌رنگ روی لبه صفحه‌نمایش مشاهده می‌کنید که با ضربه زدن به آن می‌توانید وارد داشبورد بازی شوید.

اگر به این قابلیت علاقه بسیار زیادی دارید و درعین‌حال می‌خواهید گوشی حرفه‌ای برای بازی داشته باشید، Samsung Galaxy Note20 Ultra یکی از گوشی‌های بسیار پیشرفته برای بازی است که در مقایسه با امکاناتی که دارد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. گوشی سامسونگ نوت 20 الترا درواقع یکی از گوشی‌های پرچم‌دار این کمپانی محسوب می‌شود. علاوه بر این، گوشی note20 ultra از نسل جدید اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

درنهایت، با دانستن موارد بالا می‌توانید در استفاده از اندروید حرفه‌ای عمل کنید. در این صورت می‌توانید از حداکثر قابلیت‌های گوشی خود استفاده کنید و بهترین عملکرد را از تلفن همراه خود تجربه کنید. علاوه بر این، گوگل به‌صورت مداوم ویژگی‌های جدیدی را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند و به شما کمک می‌کند که استفاده از گوشی برای شما راحت‌تر و کارآمدتر شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)