خانهاخبار
ویژگی‌های ارائه شده به همراه بتای دوم iOS 16: از قابلیت بک‌آپ گوشی با اینترنت 4G گرفته تا والپیپرهای جدید و موارد دیگر

ویژگی‌های ارائه شده به همراه بتای دوم iOS 16: از قابلیت بک‌آپ گوشی با اینترنت 4G گرفته تا والپیپرهای جدید و موارد دیگر

بتای دوم iOS 16 ویژگی‌های جدیدی را به ارمغان آورده که در این مطلب قصد داریم به آنها به طور جز به جز بپردازیم. پس با ما همراه باشید.
۱۴۰۱/۴/۸

اپل مدتی است که نسخه دوم بتای iOS 16 و iPadOS 16 را برای اهداف آزمایشی عرضه کرده است و این بتای اخیر ویژگی‌های جدیدی را هم معرفی کرده و برخی از تغییراتی را که اپل با اولین نسخه بتا iOS 16 ایجاد کرده بود، اصلاح کرده است که در زیر به آنها می‌پردازیم.

شخصی سازی عکس‌های پس زمینه صفحه قفل

هنگام سفارشی کردن یک عکس در صفحه قفل، دو گزینه جدید DuoTone و Color Wash برای تغییر ظاهر عکس وجود دارد.

image

 

ویرایش عکس صفحه قفل

اگر عکسی را به عنوان تصویر زمینه خود تنظیم کنید، اپل به شما اطلاع می‌دهد که می‌توانید از ژست‌های حرکتی برای تنظیم برش تصویر استفاده کنید.

image

 

گرفتن بک آپ با شبکه 4G LTE

این ویژگی است که شاید کاربران بسیاری مدت‌ها منتظر آن بودند. کاربران آیفون و آیپد حالا علاوه بر اتصال 5G و وای فای می‌توانند از طریق اتصال LTE خط خود هم از دستگاه‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند. اپل پشتیبانی از بک آپ‌گیری با شبکه 5G را در iOS 15 معرفی کرد و آن را به LTE در iOS 16 گسترش داد.

تصویر پس زمینه نجومی

تصویر زمینه نجومی اکنون یک نقطه سبز را نشان می‌دهد تا به شما اطلاع دهد که در کجا قرار دارید. این نقطه در گزینه‌های عکس پس زمینه Earth ظاهر می شود، اما همیشه روی پس زمینه باقی نمی‌ماند و در عوض فقط هنگام ویرایش عکس پس زمینه قابل مشاهده است. این تصاویر پس زمینه پویا در حال حاضر در آیفون‌های قدیمی‌تر نیز موجود است.

image

 

ویرایش عکس پس زمینه

در قسمت تنظیمات، بخش تصاویر پس زمینه بهینه سازی شده است تا سفارشی کردن تصاویر پس زمینه مختلفی را که برای صفحه اصلی و صفحه قفل تنظیم کرده‌اید آسان‌تر کند. گزینه‌های جدید Customize در زیر گزینه‌های Lock Screen و Home Screen وجود دارد تا مشخص شود تنظیماتی وجود دارد که می‌توان آنها را تغییر داد. هنگامی که ظاهر دلخواه خود را انتخاب کردید، گزینه‌ای برای تنظیم به عنوان جفت عکس پس زمینه نیز وجود دارد.

image

 

اپل کش و اپل کارت

رابط کاربری Apple Cash «ارسال و درخواست» در نسخه دوم بتا iOS 16 تغییر کرده است. اکنون به جای دو دکمه جداگانه، یک دکمه ادغام شده وجود دارد و تعادل به وضوح بیشتری نشان داده می شود. برای اپل کارت بخش «فعالیت هفتگی» هم به شما امکان داده شده است تا بدانید چقدر Apple Cash در هفته بدست آورده‌اید.

image

 

اسکرین شات‌ها

اکنون هنگام ذخیره اسکرین شات، گزینه‌ «ذخیره در Quick Note» هم وجود دارد که به گزینه‌های Save To Files و Delete Screenshot پیوسته است.

image

 

پاک کردن صفحه‌های قفل

پاک کردن صفحه‌های قفل حالا آسان‌تر از قبل شده و به راحتی یک کشیدن به سمت بالا است.

image

 

فیلتر کردن پیام‌ها

طبق اطلاعیه اپل، توسعه دهندگان می‌توانند پیام‌های اس ام اس دریافتی از شماره‌های ناشناس را به ۱۲ زیر مجموعه با دسته‌های تراکنش و تبلیغات برای سازماندهی بیشتر طبقه بندی کنند. برای کاربران هندی، برنامه Messages از استخراج رویداد از پیامک نیز پشتیبانی می‌کند. پیام‌های رویداد و قرار به عنوان پیشنهاد سیری نشان داده می شوند و همچنین در رشته پیام‌ها و صندوق ورودی نیز به کاربران ارائه می شوند.

ویژگی Stage Manager در iPadOS 16 

در نسخه دوم iPadOS 16 در آیپدهای سازگار، تنظیمات Stage Manager جدید در بخش «Home Screen and Dock» در قسمت تنظیمات وجود دارد. این قابلیت گزینه‌ها را برای پنهان کردن برنامه‌های اخیر و مخفی کردن داک هنگام استفاده از Stage Manager نشان می‌دهد.

گزارش پیام‌های ناخواسته

برای برخی از شرکت‌های مخابراتی آمریکا، پیام‌ها در بتای دوم iOS 16 ویژگی «گزارش ناخواسته» را ارائه کرده است تا به کاربران امکان دهد پیام‌های ناخواسته SMS و MMS را به اپراتورها گزارش دهند.

image

 

برنامه مترجم

برنامه ترجمه اکنون از زبان‌های ترکی، تایلندی، لهستانی، اندونزیایی و هلندی هم پشتیبانی می‌کند.

HealthKit APIs

برای توسعه دهندگان API های تمرینی HealthKit از تمرین‌های چند ورزشی با فعالیت‌هایی که شامل شنا، دوچرخه سواری و دویدن است، پشتیبانی می‌کند. بتای دوم iOS 16 همچنین پشتیبانی HealthKit را برای معیارهای جدید تمرین دویدن که اپل در WWDC امسال معرفی کرد، اضافه می‌کند. این معیارهای جدید تمرین شامل قدرت دویدن، زمان تماس با زمین، نوسان عمودی، سرعت دویدن و طول گام است.

اگر شما هم موارد دیگری را در بتای دوم iOS 16 سراغ دارید که در این مطلب به آن پرداخته نشده، لطفا آن را در قسمت کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)