خانهاخبار
بنچ‌مارک‌های اولیه تراشه M2 اپل منتشر شدند

بنچ‌مارک‌های اولیه تراشه M2 اپل منتشر شدند

نتایج اولیه بنچ‌مارک‌های تراشه M2 اپل حاکی از برتری واضح این پردازنده هم در قسمت CPU و هم GPU نسبت M1 هستند.
۱۴۰۱/۳/۲۶

نتایج بنچ مارک‌های جدیدی برای مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2 منتشر شده است که نشان دهنده برتری عملکرد واضح نسبت به نسل قبلی یعنی M1 است.

نتایج Geekbench 5 که دیروز ۲۵ خرداد منتشر شد، یک مک با شماره مدل 14.7 را پوشش می‌دهد که دارای macOS 12.4 است و خود این دستگاه به ۱۶ گیگابایت رم مجهز شده است.

image

 

در تست تک هسته‌ای Geekbench 5، تراشه M2 امتیاز ۱۹۱۹ را دریافت کرده است. همین تراشه امتیاز Geekbench چند هسته‌ای ۸۹۲۸ را نیز بدست آورده است. برای مقایسه، باید گفت که مک بوک پرو اواخر سال ۲۰۲۰ با تراشه M1 امتیاز تک هسته‌ای ۱۷۴۹ و چند هسته‌ای ۷۷۱۹ را دریافت کرده بود. بنابراین می‌توان گفت که تراشه M2 افزایش قابل توجهی در عملکرد، نسبت به نسل قبلی خود دارد.

M2 نیز به مانند تراشه M1، یک سیستم هشت هسته‌ای روی تراشه سیلیکونی اپل (SoC) است که بر اساس فرآیند ساخت ۵ نانومتری بنا شده است. خود اپل می‌گوید که CPU تراشه M2، به میزان ۲۵ درصد عملکرد بهتری در سطوح قدرت نسبی، در مقایسه با M1 را ارائه می‌کند.

علاوه بر این بنچ مارک‌های اولیه گرافیکی که از طریق Geekbench Metal آزمایش شده‌اند، نشان می‌دهند که تراشه M2 در پردازش گرافیکی هم به طور قابل توجهی سریع‌تر از M1 است. پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای M2، امتیاز ۳۰۶۲۷ را بدست آورده، که در مقایسه با امتیاز ۲۱۸۰۰ تراشه M1 بسیار بیشتر است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)