خانهاخبار
برنامه آب و هوا در iOS 16 کاملا بازطراحی شده است

برنامه آب و هوا در iOS 16 کاملا بازطراحی شده است

اپل با استفاده از داده‌های شرکت هواشناسی Dark Sky که در سال ۲۰۲۰ آن را خریداری کرد، حالا نه تنها در iOS 16، بلکه در iPadOS و macOS جدید هم اطلاعات کامل‌تری را در برنامه هواشناسی در اختیار شما قرار می‌دهد.
۱۴۰۱/۳/۲۱

اپل در حال اعمال بهبودهای قابل توجهی در برنامه Weather برای iOS 16 است و داده‌های موجود را گسترش داده است. اکنون می‌توانید روی هر ماژول Weather ضربه بزنید تا اطلاعات مفید دیگری را که قبلا در iOS 15 در دسترس نبود، دریافت کنید.

image

 

برای مثال با ضربه زدن روی پیش بینی اصلی یک ساعته یا ۱۰ روزه، پیش بینی دقیق‌تری ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد دمای هر روز را در یک نمودار مشاهده کنید که تجسم محدوده دما و شرایط آب و هوا را به صورت ساعتی آسان‌تر می‌کند.

image

 

اکثر ماژول‌ها اطلاعات اضافی را به صورت ساعتی ارائه می‌دهند. با شاخص UV، کاربران می‌توانند تخمین‌های UV را در طول روز ببینند و تصویری از زمان قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش را در بالاترین میزان خود دریافت کنند.

image

 

نمودارهای ساعتی مشابهی نیز برای باد، بارش، رطوبت، دید و فشار وجود دارد. ماژول طلوع و غروب خورشید، اطلاعاتی را در مورد اولین نور طلوع و آخرین نور غروب خورشید، و نور کل روز به همراه میانگین طلوع و غروب خورشید به صورت ماهانه ارائه می‌دهد. همچنین هنگامی که باران پیش بینی می شود، نمودار باران نیز با فواصل ۱۰ دقیقه‌ای در دسترس قرار می‌گیرد.

image

 

اپل همان نقشه‌های بارش، دما، و کیفیت هوا را بدون عملکرد اضافه نشان می‌دهد، اما برخی از اصلاحات نیز در طراحی ظاهری اعمال شده‌اند.

image

 

برنامه به روز شده آب و هوا اکنون هشدارهایی را برای آب و هوای خراب ارائه می‌دهد، اگرچه که این مورد در همه مناطق دنیا کار نمی‌کند و اپل گفته که همه ویژگی‌های برنامه Weather در همه کشورها در دسترس نخواهد بود.

اپل برای ارائه اطلاعات بیشتر از طریق ماژول‌های آب و هوا، از داده‌های شرکت Dark Sky استفاده می‌کند، برنامه هواشناسی که اپل در سال ۲۰۲۰ آن را خریداری کرد. Dark Sky در ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) پست وبلاگ خود را به روز کرد تا روشن کند که فن‌آوری پیش‌بینی این شرکت بهبود یافته و در برنامه Weather یکپارچه شده است، این موضوع کاملا برنامه آب و هوا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن را به خوبی تقویت می‌کند.

فن‌آوری Dark Sky نیز پشت WeatherKit، یک API جدید برای توسعه دهندگان است. WeatherKit طوری طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد داده‌های پیش‌بینی آب و هوا را در برنامه‌های خود بگنجانند. به گفته اپل، WeatherKit به برنامه اجازه می‌دهد تا شرایط آب و هوایی فعلی و پیش‌بینی ساعتی ۱۰ روزه دما، بارش، باد، شاخص UV، و موارد دیگر را همراه با بارش دقیقه به دقیقه برای یک ساعت آینده و هشدارهای آب و هوای خراب را در مناطق منتخب ارائه دهند.

همانطور که در اوایل این هفته اشاره کردیم، اپل با iPadOS 16 برای اولین بار اپلیکیشن Weather را به آیپد می‌آورد. این برنامه دقیقا مشابه برنامه هواشناسی در iOS 16 می‌شود، اما به لطف نمایشگر بزرگ‌تر آیپدها، اطلاعات بیشتری در صفحه این برنامه در دسترس خواهد بود.

image

همچنین یک برنامه آب و هوای اختصاصی در macOS Ventura تعبیه شده است که مشابه برنامه‌های هواشناسی iOS و iPadOS است، این قضیه باعث می شود تا تمامی دستگاه‌های اپل اعم از آیفون، آیپد و مک، دارای برنامه هواشناسی با ویژگی‌های یکسان شوند که خبر بسیار خوبی برای کاربران است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Karen

۱۴۰۱/۳/۲۱
آب و هواش همون قبلا هم ازش تعریف میشد الان که دیگه بهترم شده