خانهاخبار
با تغییرات ریز iOS 16 آشنا شوید

با تغییرات ریز iOS 16 آشنا شوید

هرچه زمان بیشتری می‌گذرد ویژگی‌های جدید بیشتری از iOS 16 نمایان می‌شود که طبق قولی که به شما داده بودیم ما هم آنها را سریعا پوشش می‌دهیم.
۱۴۰۱/۳/۲۱

اپل این هفته iOS 16 را معرفی کرد، یک نسخه جدید بزرگ پر از ویژگی‌های سفارشی سازی قابل توجه برای صفحه قفل، ویژگی‌های جدید برای حالت فوکوس، امکان ویرایش و پس گرفتن در iMessage و موارد دیگر.

در حالی که اپل برخی از ویژگی‌های اصلی iOS 16 را در جریان رویداد WWDC به نمایش گذاشت، ده‌ها و شاید صدها ویژگی و تغییر کوچک‌تر برای کاربران باقی ماند تا آنها را کشف کنند. در زیر ما فهرستی از چند تغییر و ویژگی جدید را که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید گردآوری کرده‌ایم.

رابط کاربری جدید تماس ویدئویی فیس تایم

در طول تماس ویدئویی فیس تایم، اپل رابط کاربری را در iOS 16 به روزرسانی کرده است تا کاملا شفاف باشد و دکمه‌های دوربین، میکروفون، پیام، بلندگو و SharePlay اکنون بزرگ‌تر و راحت‌تر هستند.

image

 

پیشنهادهای iMessage حالا شامل تصویر مخاطب هم می‌شوند

هنگام نام بردن از یک مخاطب در iMessage اکنون پیشنهادات ذکر یک مخاطب همراه با تصویر آن نیز می‌شود. این قابلیت می‌تواند به ویژه در چت‌های گروهی که ممکن است چند نفر نام کوچک یکسان داشته باشند، بسیار کاربردی باشد.

image

 

رابط کاربری کاملا بازطراحی شده برای پخش ویدئو

اپل رابط کاربری پخش کننده ویدئو را در iOS 16 کاملا طراحی مجدد کرده و با خلاص شدن از شر درهم‌کاری‌های غیرضروری ساده‌تر و کارآمدتر شده است و در عین حال کنترل‌های اساسی مانند صدا، پخش/مکث، و تصویر در تصویر حالا برجسته‌تر هستند.

image

 

بازطراحی رابط کاربری پیام صوتی در iMeesage

اپل تجربه پیام‌رسانی صوتی در iMessage را با iOS 16 طراحی مجدد کرده است و آن را به برنامه iMessage جداگانه خود تبدیل کرده است که در نوار برنامه‌ها قرار دارد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد ضبط پیام‌ها، ضربه زدن روی آنها، یا نگه داشتن آنها سریع‌تر انجام شود. اپل ژست حرکتی قبلی نگه داشتن و سوایپ را برای ضبط پیام‌های صوتی با دکمه جدیدی جایگزین کرده است. همچنین کاربران اکنون می‌توانند پیام‌های صوتی را در iOS 16 مرور کنند.

image

 

تاریخچه دسترسی به حریم خصوصی

در iOS 16 اپل در حال اضافه کردن یک ترفند ساده است که به کاربران امکان می‌دهد بررسی کنند که کدام برنامه‌ها اخیرا به دوربین، موقعیت مکانی، و سایر حسگرهای حساس آیفون دسترسی داشته‌اند. نمای جدید را می‌توان با ضربه زدن روی بالای کنترل سنتر کمی پس از استفاده از برنامه، مشاهده کرد.

image

 

مدیریت آسان شبکه‌های وای فای

علاوه بر اینکه می‌توانید رمز وای فای خود را در iOS 16 ببینید، اکنون می‌توانید به راحتی شبکه‌های وای فای شناخته شده را مدیریت کنید. در صفحه وای فای در تنظیمات، روی ویرایش ضربه بزنید و با تاچ آیدی یا فیس آیدی احراز هویت کنید. از آنجا می‌توانید شبکه‌های شناخته شده را بسته به نیاز خود حذف کرده و یا جزئیات آنها را مشاهده کنید.

image

 

صفحه تنظیمات آیکلود مرتب‌تر

اپل در مورد چیدمان و ساختار تنظیمات آیکلود در برنامه تنظیمات در آیفون تجدید نظر کرده است. این صفحه اکنون در بخش‌های مختلفی سازمان‌دهی شده است، از جمله همگام سازی با آیکلود، پشتیبان گیری از دستگاه و +iCloud.

در زیر صفحه‌های Notes، iCloud Drive، Photos، Health، Messages، Passwords، و Keychains، اپل یک نماد جدید، یک پاراگراف کوچک توضیح دهنده این ویژگی، و توانایی مدیریت عملکرد و فضای ذخیره سازی هر برنامه را اضافه کرده است.

image

 

آیکون جدید برای ایرپادها در کنترل سنتر و موزیک پلیر

هنگامی که به ایرپاد متصل می‌شوید، یک علامت جدید مربوط به مدل ایرپاد شما در بخش Now Playing در کنترل سنتر و صفحه قفل ظاهر می شود. این آیکون جایگزین نماد قدیمی AirPlay است که بدون توجه به اینکه از کدام دستگاه استفاده می‌کنید ثابت بود، به این معنی که قبلا هر مدل ایرپادی که داشتید نماد ایرپاد یکسان بود، اما حالا بسته به مدل ایرپاد، این نماد تغییر می‌کند.

image

 

هشدار جدید متوقف کردن شارژ باتری

iOS 16 اکنون به شما هشدار می‌دهد که سیستم به دلیل گرم شدن بیش از حد، پروسه شارژ آیفون را متوقف می‌کند، زیرا این موضوع می‌تواند به طول عمر باتری آسیب بزند. این هشدار جدید در صفحه قفل، نوتیفیکیشن سنتر و در صفحه مربوط به باتری در تنظیمات نمایش داده می‌شود.

image

 

منوی متن و ویرایش بازطراحی شده

اپل گزینه منوی متن و ویرایش را در iOS 16 طراحی مجدد کرده است، آن را مرتب‌تر کرده و اکنون بسته به حالت فعلی آیفون شما، آن را در دو تم روشن و تاریک ارائه می‌کند. در مواردی که منو طولانی‌تر است، اپل رفتار پیمایش بین گزینه‌ها را نیز تنظیم کرده است.

image

 

Quick Note اکنون به آیفون نیز آمده است

Quick Note که در iPadOS 15 و macOS Monterey معرفی شد، با iOS 16 به آیفون نیز آمده است. Quick Note را می‌توان از طریق Share Sheet در سراسر iOS، از جمله برای تصاویر، وب سایت‌ها و موارد دیگر استفاده کرد.

image

 

ویجت مخاطبین حالا پیام‌های خوانده نشده را نشان می‌دهد

ویجت مخاطبین اکنون نشان می‌دهد که آیا پیام‌های خوانده نشده‌ای از یک مخاطب خاص دارید یا خیر. بنر پیام‌های خوانده نشده فقط به ابزارک‌های متوسط و بزرگ برای برنامه مخاطبین محدود می شود.

image

شما هم اگر موارد جدیدی را مشاهده کردید که در خبرها آورده نشده بود، لطفا آن را در زیر با ما به اشتراک گذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Karim

۱۴۰۱/۳/۲۱
چرا خودشون همه تغییرات رو نمیگن
اینطوری که بهتره ?