خانهاخبار
اپل ساز و کار استفاده از آیفون به عنوان وبکم را توضیح داد!

اپل ساز و کار استفاده از آیفون به عنوان وبکم را توضیح داد!

در مراسم WWDC امسال، اپل از ویژگی برای استفاده از دوربین پشتی آیفون به عنوان وب‌کم برای کامپیوترهای مک پرده برداری کرد.
۱۴۰۱/۳/۱۸

در جریان رویداد WWDC 2022 و زمانی که کاربران هنگام معرفی مک او اس ونچورا به شدت هیجان زده بودند، کریگ فدریگی از ویژگی جدیدی با نام Continuity Camera رونمایی کرد. به واسطه این قابلیت، شما می‌توانید دوربین مک بوک خود را به کمک استفاده از آیفون تقویت کرده و کنفرانس و تماس‌های تصویری با کیفیتی را تجربه کنید.

این قابلیت همراه با macOS Ventura در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و باعث می‌شود تا شما بتوانید از دوربین با کیفیت آیفون، به جای دوربین مک بوک با رزولوشن 1080p استفاده کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای استفاده از قابلیت Continuity Camera عبارت است از:

  • آیفون ۸ یا مدل‌های بالاتر مجهز به آی او اس ۱۶
  • یک دستگاه مک بوک یا آیمک مجهز به سیستم عامل مک او اس ونچورا

یکی از مهندسان اپل با نام Karen Xing به تازگی نحوه انجام چنین کاری را به صورت تصویری و کامل توضیح داده است که با مراجعه به این لینک می‌توانید آن را مشاهده کنید.

زمانی که شما از آیفون به عنوان وبکم استفاده می‌کنید، قابلیت سنتر استیج که کمک می‌کند شما همواره در مرکز تصویر باشید در دسترس خواهد بود. در کنار آن امکان استفاده از حالت پرتره (Portrait Mode) و نورپردازی استودیویی (Studio Light) هم فراهم شده است که ترکیب آن‌ها با یکدیگر، باعث می‌شود تا یک مکالمه تصویری یا کنفرانس جذاب را تجربه کنید. برای دسترسی سریع به این موارد می‌توانید انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا وارد کنترل سنتر شده و در صورت نیاز این ویژگی‌ها را فعال یا غیر فعال کنید.

آقای Xing در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که اپل API این قابلیت را در اختیار توسعه دهندگان iOS 16 و مک او اس ۱۳ نیز قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند امکان شناسایی آیفون به عنوان وبکم را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند.

این بدان معناست که نه تنها فیس تایم، بلکه سایر اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه مانند Zoom نیز امکان برخورداری از این ویژگی را دارا خواهند بود.

image

 

قابلیت Continuity Camera هنگام قرارگیری آیفون روی یک استند و اتصال از طریق کابل USB یا به وسیله بی سیم هم در دسترس خواهد بود. تنها کافی است که دیوایس مبتنی بر مک او اس شما، آیفون را در نزدیکی خود شناسایی کرده و ارتباط وای فای و بلوتوث میان آن‌ها برقرار شود.

مک بوک یا آیمک شما قادر خواهد بود تا نمایشگر آیفون را با رزولوشن 1440p و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه شناسایی کرده و به این ترتیب از آن به عنوان وب کم استفاده کند. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید از حالت Desk View استفاده کنید که در کنار نمایش تصویر شما از روبرو، قادر است تا میز کار شما را از نمای بالا در کادری دیگر به نمایش بگذارد. البته در این حالت، سرعت تصویر به 30 فریم بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

با تمام این تفاسیر، قابلیت Continuity Camera که روی iOS 16 و macOS 13 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، می‌تواند دنیای تماس‌ها و کنفرانس‌های تصویری را کاملا دگرگون کند. نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟ مشتاقانه منتظر خواندن کامنت‌های شما در مورد قابلیت یاد شده هستیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)