خانهاخبار
مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 رسما رونمایی شد

مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 رسما رونمایی شد

نسخه تراشه M2 مک بوک پرو 13 اینچی از نمایشگر رتینا و دو درگاه تاندربولت بهره می‌برد.
۱۴۰۱/۳/۱۷

اپل در کنار معرفی نسل جدید تراشه اپل سیلیکون موسوم به M2 و مک بوک ایر جدید، از نسل جدید مک بوک پرو 13 اینچی پرده‌برداری کرد که به تراشه پرچمدار M2 مجهز است. شایان ذکر است که نسل قبلی مک بوک پرو 13 اینچی جزو اولین محصولات اپل بود که به تراشه‌ اپل سیلیکون مجهز بود و حالا به نظر می‌رسد اپل قصد دارد این روند را با نسل فعلی ادامه دهد.

از نقطه نظر طراحی، نسخه جدید مک بوک پرو 13 اینچی در مقایسه با نسل قبلی خود بدون تغییر مانده است و همچنان از تاچ بار بهره می‌برد که بخش زیادی از کاربران به آن علاقه‌مندند. البته باید اشاره کرد که تاچ بار از سری مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی نیز حذف شده است.

image

بر خلاف مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی پرو از شارژر مگ سیف پشتیبانی نمی‌کند و به جای آن از دو درگاه تاندربولت برای اتصال لوازم جانبی و شارژ بهره می‌برد. اندازه دقیق نمایشگر این لپتاپ برابر با 13.3 اینچ است که از فضای رنگی P3 و قابلیت Truetone پشتیبانی می‌کند. همچنین روشنایی این نمایشگر به 500 نیت می‌رسد. در بخش بالای پنل جلویی مک بوک پرو 13 اینچی وبکم FaceTime با رزولوشن 720p قرار دارد که پایین‌ترین رزولوشن را در بین تمام مک بوک‌های اپل دارد.

همانطور که اشاره شده، قلب تپنده مک بوک پرو 13 اینچی تراشه پرچمدار M2 است که بر پایه فرایند 5 نانومتری توسعه داده شده است. عملکرد پردازنده این تراشه در مقایسه با تراشه M1 حدود 18 درصد بهبود داشته است و پردازنده گرافیکی آن نیز 35 درصد بهینه شده است. مک بوک پرو 13 اینچی همچنین از فن نیز بهره خواهد برد که باعث بهبود چشمگیر عملکرد آن در مقایسه با مک بوک ایر خواهد شد.

image

اپل ادعا می‌کند که با پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ده هسته‌ای سریع‌تر، مک بوک پرو 13 اینچی قادر خواهد بود تا پرادزش‌های سنگین را به خوبی انجام دهد و به عنوان مثال رندر تصاویر RAW در برنامه Affinity Photo تا 40 درصد سریع‌تر انجام خواهد شد. به علاوه، در مقایسه با سخت‌افزار غیر اپل سیلیکون تراشه M2 تا 3.4 برابر قدرتمند‌تر ظاهر خواهد شد.

موتور مدیا تراشه M2 از انکود و دیکود ProRes پشتیبانی خواهد کرد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویدئوهای 4K و 8K را به طور همزمان پخش کنند. تبدیل پروژه‌هایی ویدئویی به ProRes نیز در مقایسه با نسل گذشته تا 3 برابر سریع‌تر انجام خواهد شد. باتری مک بوک پرو 13 اینچی نیز می‌تواند تا 20 ساعت به طور مدام به پخش فیلم بپردازد.

در نهایت باید اشاره کرد که قیمت نسخه پایه مک بوک پرو 13 اینچی برابر با 1300 دلار خواهد بود که فروش آن از ماه آینده نیز آغاز خواهد شد. التبه اپل هنوز زمان دقیق آغاز فروش جدیدترین لپتاپ خود را اعلام نکرد ولی انتظار می‌رود در طی روزهای آتی جزئیات نحوه فروش این محصول در دسترس کاربران قرار بگیرد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)