خانهاخبار
احتمال از دست دادن سفارش تولید میلیون‌ها پنل آیفون 14 توسط شرکت BOE

احتمال از دست دادن سفارش تولید میلیون‌ها پنل آیفون 14 توسط شرکت BOE

پس از تغییر بدون اطلاع اپل در تولید پنل‌های اولد شرکت BOE، حال احتمال زیادی می‌رود که این شرکت سفارش بزرگی را برای تولید نمایشگرهای آیفون 14 از دست دهد.
۱۴۰۱/۳/۲

شرکت چینی تولید پنل‌های اولد Beijing Oriental Electronics یا همان BOE، قبلا با اپل برای تامین پنل‌های اولد آیفون‌های سری ۱۴ قراردادی منعقد کرده بود. با این حال نشریه کره‌ای The Elec گزارش می‌دهد که این شرکت هنوز تاییده اپل را برای نمایشگرهای آیفون 14 دریافت نکرده است و در واقع احتمال دارد که درآمد حاصل از تولید ۳۰ میلیون صفحه نمایش اولد برای آیفون‌های ۲۰۲۲ را از دست بدهد.

دلیل این امر این است که BOE در اوایل سال جاری میلادی به طور یک‌جانبه و بدون اطلاع اپل، طراحی عرض مدار پنل‌های اولد را تغییر داد تا نرخ بازدهی را افزایش دهد، که این امر موجب شد تا اپل پس از مطلع شدن از این موضوع، از BOE درخواست کند تا تولید پنل‌ها را متوقف کند.

image

تولید پنل‌های آیفون ۱۳ توسط BOE از ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۰) متوقف شده است و The Elec گزارش می‌دهد که این سازنده نمایشگر حتی یک مدیر سطح C را به همراه چند کارمند به دفتر مرکزی اپل فرستاد تا دلیل ایجاد تغییرات یک‌طرفه مذکور را توضیح دهد. BOE همچنین از غول فن‌آوری کوپرتینویی خواست تا تولید پنل‌های اولد برای آیفون ۱۴ را تایید کند، اما پاسخ واضحی از اپل دریافت نکرد.

ظاهرا اپل می‌خواهد با تنوع بخشیدن به تامین کنندگان خود و داشتن موقعیت چانه‌زنی، وابستگی خود به نمایشگرهای سامسونگ و ال جی را کاهش دهد. اما از آنجایی که گفته می‌شود این شرکت از BOE خواسته است تا تولید صفحه نمایش‌های اولد آیفون ۱۳ را متوقف کند و هنوز تولید پنل‌های اولد برای آیفون ۱۴ را تایید نکرده است، احتمالا تولید آن ۳۰ میلیون پنل اولد برای آیفون ۱۴ که قرار بود بر عهده شرکت BOE باشد، به سامسونگ و ال جی دیسپلی محول شود. اینطور که پیش می‌رود، همچنان اول سامسونگ و بعد از آن ال جی، حاکم بلامنازع تولید صفحه نمایش‌های اولد در دنیا هستند و قرار هم نیست در مدت زمانی کوتاه از این منصب عزل شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)