خانهاخبار
کوالکام در روز ۳۰ اردیبهشت از چیپست‌های جدید خود رونمایی می‌کند

کوالکام در روز ۳۰ اردیبهشت از چیپست‌های جدید خود رونمایی می‌کند

شرکت کوالکام به تازگی تاریخ برگزاری رویداد اسنپدراگون نایت خود را اعلام کرده و اینطور که به نظر می‌رسد؛ می‌توانیم در روز ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت)، شاهد معرفی چیپست‌های جدید اسنپدراگون باشیم.
۱۴۰۱/۲/۲۶

شرکت کوالکام به تازگی اعلام کرده که رویداد اسنپدراگون نایت آنها، قرار است در تاریخ ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) و در ساعت ۸ شب به وقت چین ( ۱۶:۳۰ به وقت ایران) برگزار شود. در این رویداد، از چیپست‌های جدید اسنپدراگون 8 نسل اول پلاس و اسنپدراگون 7 نسل اول رونمایی خواهد شد.

چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول پلاس، تغییرات چندانی نسبت به نسخه فعلی نکرده و گفته می‌شود که تنها قدرت پردازنده گرافیکی آن کمی بالاتر رفته است. این چیپست همچنان از ساختار پردازنده اسنپدراگون 8 نسل اول بهره می‌برد که شامل یک هسته کورتکس X2 با قدرت ۳ گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A710 و در نهایت چهار هسته کم مصرف کورتکس A510 است.

image

 

این چیپست که حالا به پرچمدار چیپست‌های کوالکام تبدیل می‌شود؛ با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده و موتورولا قصد دارد تا با استفاده از آن در گوشی اج X30، از جمله نخستین خریداران چیپست جدید کوالکام باشد.

در سوی دیگر، چیپست اسنپدراگون 7 نسل اول نیز قرار است از چهار هسته پر قدرت کورتکس A710 با کلاک اسپید ۲.۳۶ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510 با کلاک اسپید ۱.۸ گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی ادرنو 662 استفاده کند. با استناد به شایعات، شرکت اوپو قصد داشته تا در روز ۲۳ مه (۲ خرداد)، از گوشی رینو 8 خود به همراه این سری از چیپست‌ها رونمایی کند.

image

 

درباره تاریخ برگزاری مراسم کوالکام و چیپست‌هایی که قرار است شاهد معرفی آنها باشیم چه می‌اندیشید؟ آیا نسخه پلاس پردازنده اسنپدراگون 8 نسل اول، تفاوت خاصی در عملکرد با نسل فعلی خواهد داشت یا عقیده دارید که با یک آپگرید جزئی روبرو هستیم؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)