خانهاخبار
متا هدست واقعیت مجازی Project Cambria را در ویدئویی جدید به نمایش گذاشت

متا هدست واقعیت مجازی Project Cambria را در ویدئویی جدید به نمایش گذاشت

جدیدترین هدست واقعیت مجازی متا به سنسورهای پیشرفته‌ای مجهز است که می‌تواند تصاویر رنگی را ثبت کند.
۱۴۰۱/۲/۲۴

سال پیش بود که متا پروژه Presence Platform را برای هدست واقعیت مجازی Quest آغاز کرد که قابلیت‌های محدودی از  واقعیت افزوده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای مثال، کاربر با بهره‌گیری از این فناوری می‌تواند صفحه کلید فیزیکی خود را به محل کار مجازی خود اضافه کند. از آن سو، کاربر حتی قادر خواهد بود تا اشیای مجازی را وارد دنیای واقعی کند. در این راستا، به عنوان مثال صفحه بازی مجازی کاربر می‌تواند بر روی میز فیزیکی قرار بگیرد.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد متا در حال کار و توسعه هدست واقعیت مجازی جدیدی است که قابلیت‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. در ویدئویی که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، از این هدست به نمایش گذاشت به نظر می‌رسد این هدست جدید که با کد پروژه Cambria شناخته می‌شود قابلیت‌های واقعیت مجازی هدست Quest را وارد فاز جدیدی خواهد کرد.

image

 

شایان ذکر است که به نظر می‌رسد هدست واقعیت مجازی جدید متا از دوربین‌های پیشرفته‌تری بهره خواهد برد که از رزولوشن بالا و ثبت تصاویر رنگی برخوردار خواهد بود. به علاوه، این سنسورهای بهبودیافته به همراه الگوریتم‌های پردازشی جدید قادر خواهند بود تا بازنمایی دقیق‌تری از فضای اطراف کاربر را تولید کند تا ادغام دنیای واقعی و واقعیت مجازی به بهترین شکل ممکن انجام شود و کاربر بتواند به راحتی با واقعیت مجازی و محیط به تعامل بپردازد.

image

 

در ویدئویی که مارک زاکربرگ از این هدست واقعیت مجازی به اشتراک گذاشته است خود هدست به دلیل لو نرفتن طراحی آن شطرنجی شده است ولی پیش نمایشی از آنچه کاربر می‌تواند با هدست واقعیت مجازی متا انجام دهد به نمایش گذاشته شد. نام برنامه‌ای که در این پیش نمایش دیده می‌شود به اسم World Beyond شناخته می‌شود که قرار است به زودی برای هدست‌های Quest نیز در دسترس قرار خواهد گرفت ولی عملکرد آن تنها به فضای رنگی سیاه سفید محدود خواهد بود.

image

هدست Quest 2

در نهایت باید اشاره کرد که هدست واقعیت مجازی Project Cambria در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد ولی قابلیت‌های نرم‌افزاری آن که برای ادغام دنیای واقعی و واقعیت مجازی به کار گرفته خواهد شد کمی زودتر برای توسعه‌دهندگان قابل دریافت خواهد بود تا تجارب واقعیت افزوده خود را توسعه دهند. به علاوه، هدست Project Cambria یکی از چهار هدست واقیعت مجازی پیشرفته‌ای است که متا برنامه دارد در سال‌های پیش رو عرضه کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)