خانهاخبار
استفاده اپل از USB-C در آیفون 15

استفاده اپل از USB-C در آیفون 15

مینگ چی کو امروز اعلام کرده که اپل بالاخره در سال ۲۰۲۳ پورت لایتنینگ را کنار گذاشته و USB-C را جایگزین آن خواهد کرد.
۱۴۰۱/۲/۲۲

مینگ چی کو تحلیل‌گر اپل امروز گفته که اپل پورت لایتنینگ اختصاصی خود را کنار گذاشته و به USB-C روی همه یا احتمالا بعضی مدل‌های آیفون 15 که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ عرضه شوند، روی می‌آورد.

با وجود اینکه بیشتر شرکت‌ها در این صنعت به سمت استفاده از USB-C رفته‌اند، اپل اما از زمان عرضه آیفون 5، درگاه لایتنینگ را بر روی آیفون‌های خود همچنان حفظ کرده است. کو امروز در توییتی گفته که آخرین بررسی‌ها در زنجیره تامین نشان می‌دهد که اپل در سال ۲۰۲۳ پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ خواهد کرد. او اشاره کرده که USB-C سرعت انتقال اطلاعات و سرعت شارژ را روی آیفون بهبود خواهد بخشید.

مینگ چی کو قبلا گفته بود که اپل برای تا جای ممکن پورت لایتنینگ را در آیفون‌های خود حفظ خواهد کرد، زیرا تغییر پورت لایتنینگ برای این شرکت زیان‌بار خواهد بود؛ یکی از دلایل این موضوع این است که پورت USB-C خصیصه‌های ضد آب بودن کمتری نسبت به لایتنینگ دارد. به علاوه نباید فشارهای اتحادیه اروپا هم فراموش کرد که بی‌شک در این تصمیم اپل موثر خواهد بود.

اتحادیه اروپا همچنان در حال تصویب قوانین جدیدی است که اپل را مجبور به پذیرش پورت USB-C در تمام آیفون‌ها، آیپدها، و ایرپادهای فروخته شده در اروپا می کند. تصویب چنین قوانینی اپل را ملزم می‌کند که مدل‌های ویژه‌ای را که مخصوص فروش در اتحادیه اروپا هستند طراحی کند، که به جای پورت لایتنینگ دارای USB-C هستند و در عین حال مشخص نیست که اپل زمانی که مجبور به این کار شود، تصمیم به استفاده از USB-C در محصولات عرضه شده در تمامی دنیا می‌کند یا فقط محصولات مختص به فروش در اروپا را به این پورت مجهز خواهد کرد.

image

 

اکثر آیپدهای اپل در حال حاضر دارای USB-C برای سرعت انتقال سریع‌تر از وسایل جانبی مانند دوربین‌ها هستند. برای عکاسان و سینماگران، این موضوع خیلی مهم است که انتقال عکس و فیلم‌های آنها با حجم‌های بالا به سرعت انجام شود، لذا استفاده از پورت USB-C این جریان کار را تسهیل می‌کند و انتقال فایل‌ها آسان‌تر می‌شود، به علاوه توسط اکوسیستم گسترده‌تری از لوازم جانبی USB-C پشتیبانی می‌شود.

گمانه‌زنی‌های اولیه این بود که اپل درگاه لایتنینگ را روی آیفون تا زمانی که یک آیفون کاملا بدون پورت بسازد، نگه می‌دارد و صرفا برای شارژ و انتقال فایل‌ها به مگ سیف متکی خواهد بود. مگ سیف برای اولین در سال ۲۰۲۰ با آیفون 12 در گوشی‌های اپل معرفی شد، بنابراین هنوز یک فن‌آوری نسبتا جدید برای آیفون‌ها است. فشار وارد شده توسط اتحادیه اروپا ممکن است اپل را مجبور کرده باشد تا در جدول زمانی خود برای حرکت به سمت یک آیفون کاملا بدون پورت تجدید نظر کند و باعث شود تا بالاخره پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ کند.

شما از طرفداران کدام پورت هستید؟ آیا آیفون را با پورت لایتنینگ دوست دارید یا به نظرتان هرچه زودتر باید اپل این پورت را کنار گذاشته و از USB-C استفاده کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)