خانهاخبار
سونی اکسپریا 1 مارک 4 با دوربین تله‌فوتو پیشرفته و تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک رونمایی شد

سونی اکسپریا 1 مارک 4 با دوربین تله‌فوتو پیشرفته و تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک رونمایی شد

جدیدترین پرچمدار سونی امروز به صورت رسمی رونمایی شد و با قیمت 1400 یورویی نیز به فروش خواهد رسید.
۱۴۰۱/۲/۲۱

سرانجام جدیدترین نسل پرچمدار سونی موسوم به سونی اکسپریا 1 مارک 4 رونمایی شد که می‌تواند طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران مانند عکاسی، بازی، بخش ویدئو و آهنگ را پوشش دهد. یکی از قابلیت‌های برجسته پرچمدار جدید سونی سنسور تله‌فوتو با فاصله کانونی متغیر آن است که در مقایسه با اکسپریا 1 مارک 3 بهبودهای زیادی داشته است. در این راستا، فاصله کانونی سونی اکسپریا 1 مارک 3 تنها می‌توانست بین 70 تا 105 میلی‌متری تغییر کند که در حدود زوم دیجیتال قرار می‌گیرد. ولی حالا سنسور تله‌فوتو اکسپریا 1 مارک 4 با فاصله کانونی متغیر بین 85 تا 125 میلی‌متری خود می‌تواند زوم اپتیکال 3.5 تا 5 برابری را به ارمغان بیاورد.

image

 

بنابر اعلام سونی، هر سه دوربین اکسپریا 1 مارک 4 از روزلوشن 12 مگاپیکسلی بهره می‌برند. در همین راستا، دوربین اصلی این گوشی پرچمدار از یک سنسور 1/1.7 اینچی و لنز 24 میلی‌متری با لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. از آن سو، دوربین فوق عریض نیز به سنسور 1/2.5 اینچی و لنز 16 میلی‌متری با فوکوس خودکار مجهز شده است. اخرین دوربین نیز همانطور که اشاره شده ماژول تله‌فوتو است که میزبان یک سنسور 1/3.5 اینچی است و از لرزشگیر اپتیکال نیز پشتیبانی می‌کند.

image

 

هر سه دوربین‌ سونی اکسپریا 1 مارک 4 از قابلیت‌های فیلمبرداری 4K با 120 فریم بر ثانیه، Eye AF، فوکوس خودکار و Flawless Eye پشتیبانی می‌کنند و همچنین قادر خواهند بود تا با فعالسازی HDR دامنه پویایی تصاویر را گسترده‌تر کند. به علاوه، سنسور RGB IR سونی اکسپریا 1 مارک 4 به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند تراز سفیدی را کنترل کند. این پرچمدار همچنین از سنسور سه‌بعدی ToF نیز برخوردار خواهد بود.

image

وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز برعهده دوربین 12 مگاپیکسلی است که از سنسور 1/2.9 اینچی Exmor RS بهره می‌برد. به علاوه، این دوربین قادر خواهد بود تا با کیفیت 4K و HDR فیلمبرداری کند که البته به 30 فریم بر ثانیه محدود خواهد شد. باید اشاره کرد که متأسفانه دوربین سلفی سونی اکسپریا 1 مارک 4 فاقد فوکوس خودکار است.

image

 

سونی اکسپریا 1 مارک 4 از نمایشگر 6.5 اینچی امولد 4K با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره می‌برد که در مقایسه با نسل قبلی تنها روشنایی آن 50 درصد بیشتر شده است. قلب تپنده این پرچمدار نیز تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک خواهد بود که حالا با پردازنده گرافیکی آدرنو 730 و نمایشگر 120 هرتزی تجربه گیمینگ خوبی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. به علاوه، سونی اکسپریا 1 مارک 4 تنها در یک نسخه حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد که از طریق درگاه microSD قابل افزایش خواهد بود. نرم‌افزار آن نیز نسخه خالص اندروید 12 خواهد بود.

image

 

منبع تغذیه این مجموعه سخت‌افزاری باتری 5000 میلی‌امپر ساعتی است که در مقایسه با نسل قبلی 500 میلی‌امپر ساعت بیشتر شده است تا بتواند پاسخگوی تراشه جدید و نمایشگر این پرچمدار باشد. توان شارژ سونی اکسپریا 1 مارک 4 برابر با 30 وات است که قادر خواهد بود تا گوشی را در عرض نیم ساعت تا 50 درصد شارژ نماید. همچنین به مانند سایر پرچمداران، سونی اکسپریا 1 مارک 4 به همراه آداپتور شارژ عرضه نخواهد شد چرا که پروژه حفظ محیط‌زیست به طور جدی توسط سونی پیگیری می‌شود و حتی جعبه این پرچمدار نیز از پلاستیک ساخته نشده است.

image

در بخش تجربه صوتی، سونی اکسپریا 1 مارک 4 از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد که حجم کلی صدای آن 10 درصد افزایش داشته است و همچنین می‌تواند از 20 تا 50 درصد بیس بیشتری را تولید کند. این پرچمدار اولین گوشی هوشمند محسوب می‌شود که به فناوری صدای Bluetooth LE مجهز شده است.

image

در نهایت، از دیگر مشخصات فنی سونی اکسپریا 1 مارک 4 می‌توان به محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس، گواهی IP68 و جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره کرد. به علاوه، این گوشی هوشمند با قیمت 1400 یورویی به فروش خواهد رسید که حدود 100 یورو گران‌تر از سونی اکسپریا 1 مارک 3 است

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۴۰۱/۲/۲۱
واقعا سونی حرف جدیدی در زمینه موبایل برای زدن نداره. زوم پنج برابری چیز جدیدی نیست. گوشیهای خیلی قدیمی تر مثلا هواوی پی سی پرو هم زوم پنج برابری اپتیک داردند. یا شارژ سریع و .... نهایتا 1400 یورو برای این گوشی خیلی گرونه و به نظر شانس زیادی برای موفقیتش وجود نداره.