خانهاخبار
کار توسعه سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ احتمالا به پایان رسیده است

کار توسعه سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ احتمالا به پایان رسیده است

جدیدترین سنسور پرچمدار سامسونگ با گوشی پرمیوم نسل بعدی گلکسی اس 23 الترا عرضه خواهد شد.
۱۴۰۱/۲/۲۰

سپتامبر سال گذشته میلادی بود که سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی خود موسوم به ایزوسل HP1 رونمایی کرد که از فیلمبرداری 8K و اندازه پیکسلی 2.56 میکرو‌متری (در حالت ترکیب پیکسلی) پشتیبانی می‌کند. اما این سنسور از زمان رونمایی تا به امروز در هیچ گوشی هوشمند به کار نرفته است که احتمالا حاکی از طی کردن مراحل توسعه در این فاصله زمانی بوده است. در این راستا، در حالی که کاربران منتظر دریافت اخبار درباره این سنسور قدرتمند بودند نشریه کره‌ای ETNews ادعا کرده است کار ساخت و توسعه دوربین 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP1 به اتمام رسیده است و به احتمال زیاد این دوربین در گلکسی اس 23 الترا به کار خواهد رفت.

image

 

این نشریه کره‌ای در گزارش خود اعلام کرد که 70 درصد از ساخت سنسور 200 مگاپیکسلی برعهده شرکت Samsung Electro-Mechanics بوده است که بخش توسعه دوربین این غول فناوری کره جنوبی محسوب می‌شود. 30 درصد باقی مراحل توسعه نیز توسط Samsung Electronics انجام شده است. شایان ذکر است که با به پایان رسیدن مراحل توسعه دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ باید منتظر شنیدن اخبار زیادی پیرامون این سنسور پرچمدار بود.

در نهایت، از مشخصات فنی سنسور پرچمدار 200 مگاپیکسلی  ایزوسل HP1 می‌توان به فناوری ترکیب پیکسلی اشاره کرد که می‌تواند تصاویر را در رزولوشن 50 مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی 1.28 میکرومتری و رزولوشن 12.5 مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی 2.56 میکرومتری ثبت کند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)