خانهاخبار
خط تولید پیکسل 6a گوگل آغاز به کار کرد

خط تولید پیکسل 6a گوگل آغاز به کار کرد

این روزها به نظر می‌رسد که پروژه تولید انبوه گوشی هوشمند پیکسل 6a آغاز شده و به زودی، شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.
۱۴۰۱/۲/۱۸

بسیاری از شایعات بر این باور بودند که در ماه May سال جاری میلادی، گوگل از گوشی هوشمند پیکسل 6a رونمایی خواهد کرد و شواهدی که این روزها در رسانه‌ها نقل می‌شود، حاکی از آن است که چنین اتفاقی در شرف روی دادن است.

یکی از افشاگران با نام Mukul Sharma اعلام کرده است که خط تولید این محصول در برخی کشورهای آسیایی آغاز به کار کرده است و همین موضوع، می‌توانید مهر تأیید بر خبر رونمایی از Pixel 6a در آینده نزدیک باشد.

رویداد Google I/O از تاریخ ۱۱ می مصادف با بیست و یکم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود که پیکسل 6a در خلال این رویداد به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شود. البته طبق پیش بینی‌ها و اعلام برخی افراد، این گوشی هوشمند تا ۲۸ جولای برای پیش خرید در دسترس خریداران قرار نخواهد گرفت.

اگر به خاطر داشته باشید، گوشی Pixel 5a تنها در کشور آمریکا و ژاپن روانه بازار شد. اما گوگل برنامه منظم و گسترده‌تری برای نسخه جدید آن در سر دارد.

طبق گزارش برخی افشاگران، زبان طراحی گوشی Pixel 6a از سری پیکسل ۶ الهام گرفته خواهد شد و به این ترتیب، همان ساختار جزیره دوربین به صورت افقی را شاهد خواهیم بود. حفره مورد نظر برای گرارگیری دوربین سلفی نیز در مرکز نمایشگر به چشم خواهد خورد. نمایشگر ۶.۲ اینچی این محصول، با حاشیه‌های کمتری نسبت به پیکسل ۶ همراه بوده و به این ترتیب، ابعاد گوشی احتمالا کوچک‌تر خواهد بود.

image

 

در پشت بدنه این محصول، یک دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیسکلی و یک دوربین ۱۲ مگاپیسکلی الترا واید دیده خواهد شد و برای علاقمندان به سلفی نیز دوربین ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب می‌توانیم انتظار یک گوشی هوشمند قوی از نظر دوربین، اما با قیمتی مقرون به صرفه را داشته باشیم.

پیش بینی می‌شود که همان تراشه اختصاصی گوگل با نام Tensor درون بدنه این گوشی قرار گیرد و ۶ کیکابایت رم به همراه حافظه د اخلی ۱۲۸ گیگابایتی نیز مکمل آن خواهند بود.

در مورد قیمت هنوز اطلاعات موثقی در دسترس نیست. اما از آن جا که یک تراشه پرچمدار، زبان طراحی جدید و دوربین‌های بهتر برای پیکسل 6a در نظر گرفته شده است، لذا احتمالا باید شاهد افزایش قیمت نسبت به نسل پیشین (پیکسل 5a با قیمت ۴۴۹ دلار روانه بازار شد) باشیم.

این موضوع را در نظر داشته باشید که رقبای این محصول، یعنی گلکسی A53 و اپل واچ SE 3 به ترتیب با قیمت‌های ۴۴۹ و ۴۲۹ دلاری روانه بازار شده‌اند و افزایش قیمت Pixel 6a می‌تواند روی فروش آن تأثیر منفی بگذارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)