خانهاخبار
مدیر بخش یادگیری ماشینی اپل استعفا کرد

مدیر بخش یادگیری ماشینی اپل استعفا کرد

آقای Ian Goodfellow مدیر بخش یادگیری ماشینی اپل به دلیل اجبار اپل برای کار به صورت حضوری در مقر این شرکت، استعفا کرد.
۱۴۰۱/۲/۱۸

به نقل از خبرگزاری The Verge، مدیر قسمت یادگیری ماشینی اپل، آقای Ian Goodfellow، کمی بیش از چهار سال پس از پیوستن او به این شرکت، پس از اینکه قبلا یکی از کارمندان برتر بخش هوش مصنوعی گوگل بود، از سمت خود استعفا داده است.

او این خبر را در یک ایمیل به کارکنان اعلام کرده و گفته که استعفای او تا حدی به دلیل برنامه اپل برای بازگشت به کار حضوری است که کارمندان را ملزم می‌کند که حداقل یک روز در هفته تا ۱۱ آوریل (۲۲ فرودین)، حداقل دو روز در هفته تا ۲ می (۱۲ اردیبهشت)، و حداقل سه روز در هفته تا ۲۳ می (۲ خرداد) را از دفتر کار کنند. او در این ایمیل گفته: «من قویا معتقدم که انعطاف پذیری بیشتر بهترین سیاست برای تیم من بود».

کارمندان اپل از ماه گذشته با سیاست کاری که تا ۲۳ می تا سه روز در هفته ادامه داشت، شروع به بازگشت به اپل پارک کردند. اما برخی کارمندان از این برنامه اپل اظهار نارضایتی کرده بودند.

image

 

گروهی از کارمندان اپل در نامه‌ای به تیم کوک مدیر عامل اپل، در طول تابستان گذشته گفته بودند: «بدون فراگیر بودنی که انعطاف پذیری به ارمغان می‌آورد، بسیاری از ما احساس می‌کنیم که باید بین ترکیبی از خانواده‌هایمان، رفاه خود، داشتن قدرت انجام کارها به بهترین شکل ممکن، و یا بخشی از اپل بودن، یکی را انتخاب کنیم. این تصمیمی است که هیچ‌یک از ما به سادگی نمی‌گیریم، و تصمیمی است که بسیاری از ما ترجیح می‌دهند مجبور به گرفتن آن نباشند».

به نظر می‌رسد که اپل هرچه زودتر باید تصمیمی در این رابطه بگیرد، زیرا بسیاری از کارکنان این شرکت از این روال که کم کم کارشان به حالت عادی برگردد و به صورت حضوری کار کنند ناراضی هستند. هنوز اسناد و مدارک قطعی موجود نیست که نشان دهد کدام سیستم بازدهی بیشتری دارد و هرکدام از شرکت‌ها بسته به شرایط خود، تصمیم متفاوتی در این خصوص گرفته‌اند. اما دیگر وقت آن رسیده که یک رویه مشخص برای این موضوع تعیین شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)