خانهاخبار
کوالکام از نخستین چیپ‌های به همراه وای فای 7 با سرعت ۳۳ گیگابایت بر ثانیه رونمایی کرد!

کوالکام از نخستین چیپ‌های به همراه وای فای 7 با سرعت ۳۳ گیگابایت بر ثانیه رونمایی کرد!

شرکت کوالکام به تازگی چیپ‌های جدید با پشتیبانی از وای فای 7 خود را معرفی کرده که دارای سرعت باورنکردنی ۳۳ گیگابایت بر ثانیه هستند.
۱۴۰۱/۲/۱۷

شرکت کوالکام به تازگی از چیپ‌های جدید خود با پشتیبانی از وای فای 7 که برای روتر‌های خانگی، سیستم‌های مِش و مصارف اداری طراحی شده‌اند؛ رونمایی کرده است. این استاندارد، سرعت باورنکردنی تا ۳۳ گیگبایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار داده و امکاناتی چون پشتیبانی از ۱۶ استریم یا بیشتر، ثبات بالاتر کانکشن و حداقل میزان تداخل را به همراه دارد.

image

 

هر چهار پلتفرم معرفی شده در این سری، از کانال‌های گسترده‌تر ۳۲۰ مگاهرتزی در فرکانس‌های ۲.۴، ۵ و ۶ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کنند. با وجودی که مدت زیادی از سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ که در آنها شاهد معرفی استاندارد‌های وای فای 6 و 6E بودیم، نمی‌گذرد؛ به نظر می‌رسد که شرکت‌ها به دنبال ارائه نسل بعدی استاندارد وای فای هستند که فعلا توسط سازمان IEEE، نسخه 802.11be نام گرفته است.

وای فای 7 از Multi-Link Operation یا همان MLO برای استفاده همزمان از باند‌هایی در فرکانس‌های متفاوت پشتیبانی کرده تا میزان تداخل به حداقل برسد. قابلیت AIP نیز در این پلتفرم‌ها قرار داشته که وظیفه آن، برقراری ثبات بیشتر در ارتباط بی‌سیم است.

همه این تکنولوژی‌‌های جدید که توسط کوالکام توسعه یافته‌اند؛ به افزایش ثبات و سرعت اینترنت در مکان‌های بزرگ عمومی مانند استادیوم‌های ورزشی کمک می‌کنند. به گفته آقای «نیک کوچارِوسکی» که مدیر کل سازمان زیرساخت‌های بی‌سیم سن دیگو است؛ وای فای 6 و 7 می‌توانند با توجه به تکامل و رشد تدریجی بازار، در تعامل با یکدیگر فعالیت کنند.

image

 

لازم به ذکر است که با وجود تلاش‌های کوالکام برای هموارسازی راه نسل بعدی وای فای، آنها هنوز این استاندارد را دریافت نکرده‌اند و احتمالا باید تا سال ۲۰۲۴ برای نهایی شدن آن صبر کنیم؛ به همین دلیل، حداقل فعلا نمی‌شود منتظر استفاده و پشتیبانی گسترده محصولات از وای فای 7 بود.

درباره چیپ‌های وای فای 7 کوالکام و سرعت این استاندارد چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)