خانهاخبار
لنوو از لپ‌تاپ‌های جدید سری یوگا رونمایی کرد

لنوو از لپ‌تاپ‌های جدید سری یوگا رونمایی کرد

لنوو که همیشه تنوع خوبی در قسمت لپ تاپ‌ها داشته، باز هم مدل‌های جدیدی را با طراحی‌های نسبتا متفاوت معرفی کرده است.
۱۴۰۱/۲/۱۶

مجموعه اولترابوک‌های باریک سری یوگا لنوو، اکنون دارای چهار عضو جدید Slim 9i، Slim 7i/7 Pro X، Slim 7i Carbon، و Slim 7/7i است. سری جدید لپ تاپ‌های باریک و سبک لنوو همراه با پردازنده‌های اینتل و AMD هستند که در اندازه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچ عرضه می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا یک بررسی اجمالی از این محصولات را داشته باشیم.

لنوو Slim 9i پرچم‌دار ارائه شده با صفحه نمایش لمسی اولد ۱۴ اینچی و وضوح تصویر ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل با نرخ به روزرسانی ۹۰ هرتز است که نسخه 4K (به عبارتی ۳۴۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) با نرخ به روزرسانی ۶۰ هرتز هم دارد. هردوی این پنل‌ها دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰، رنگ‌های ۱۰ بیتی، و پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی P3 هستند. صدا توسط چهار بلندگوی تنظیم شده توسط Bowers & Wilkins در کنار صفحه کلید کنترل می‌شود.

image

 

گزینه‌های پردازنده این مدل، پردازنده‌های نسل ۱۲ Evo اینتل Core i5-1240P یا Core i7-1280P است که با میزان رم‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایت از نوع LPDDR5 دو کاناله و حافظه داخلی ۵۱۲ و یک ترابایت SSD عرضه می‌شود. این لپ تاپ با کارت گرافیک یکپارچه Iris Xe اینتل کار می‌کند. لنوو Slim 9i را به یک باتری ۷۵ وات ساعتی مجهز کرده و شارژ آن از طریق درگاه USB-C انجام می‌شود.

image

 

صحبت از پورت شد و باید بگوییم که تنوع پورتی این محصول نسبتا خوب است. دو عدد پورت USB-C PD در این محصول تعبیه شده که به عنوان DisplayPort هم عمل می‌کنند. یک پورت HDMI 2.1 فول سایز، یک USB-A، یک شیار کارت خوان و یک جک صدا، دیگر پورت‌های این محصول را تشکیل می‌دهند. وزن این لپ تاپ هم ۱٫۴۳ کیلوگرم است.

قیمت لنوو  Slim 9i از ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود و انتظار می‌رود در ماه ژوئن (خرداد) به بازار عرضه شود.

حال نوبت لنوو Slim 7 Pro X و Slim 7i Pro X است. این مدل‌ها صفحه نمایش ۱۴.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۳۰۷۲ در ۱۹۲۰ پیکسل و نرخ به روزرسانی سریع ۱۲۰ هرتز را ارئه می‌دهند. لنوو این امکان را فراهم کرده تا میان پردازنده‌های نسل ۱۲ سری H برای مدل 7i Pro X یا پردازنده‌های Ryzen 6000HS سری Creator، برای مدل Slim 7 Pro X، هرکدام را خواستید انتخاب کنید.

image

 

حداکثر رم ارائه شده برای این مدل‌ها ۳۲ گیگابایت رم دو کاناله LPDDR5 و در قسمت حافظه داخلی هم یک ترابایت SSD است. گرافیک این مدل‌ها از نوع Nvidia GeForce RTX 3050 است. هردو لپ تاپ از باتری ۷۰ وات ساعتی بهره می‌برند و پورت‌های آنها هم عبارت است از پورت‌های Thunderbolt 4، یک عدد USB-A 3.2، یک عدد HDMI 2.0، و جک صدا.

لنوو Slim 7i Pro X از ۱۶۹۹ دلار شروع می‌شود و از ماه خرداد در دسترس خواهد بود، در حالی که لنوو Slim 7 Pro X از ۱۴۹۹ دلار شروع می‌شود.

لنوو Slim 7i Carbon یک اولترابوک ۱۳ اینچی با وزن تنها ۹۶۷٫۸ گرم است، در حالی که همچنان پردازنده‌های ۲۸ واتی  نسل ۱۲ سری P اینتل و گرافیک اینتل Iris Xe را در خود جای داده است. صفحه نمایش ۱۳ اینچی IPS LCD آن رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز را به ارمغان می‌آورد. این اولترابوک حداکثر ۳۲ گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی می‌تواند داشته باشد.

image

 

این دستگاه یک باتری ۵۰ وات ساعتی دارد، که برای دستگاهی با این جثه منطقی به نظر می‌رسد. پورت‌های آن هم عبارتند از یک پورت Thunderbolt 4، و یک عدد USB Type-C به همراه PD. لنوو Slim 7i Carbon هم قرار است از ماه خرداد با قیمت ۱۲۹۹ دلار به فروش برسد.

سری لنوو 7 و 7i در اندازه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچ گزینه‌های اولد ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل با نرخ به روزرسانی ۹۰ هرتز یا ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ IPS با نرخ ۱۲۰ هرتز را دارند. ولی نسخه ۱۶ اینچی این دستگاه‌ها گزینه ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز برای تراشه اینتل و ۱۶۵ هرتز برای تراشه‌های AMD را هم دارد.

image

 

لنوو به شما این امکان را داده تا این مدل‌ها را با پردازنده‌های سری P و سری H اینتل، یا AMD Ryzen 6000HS سری Creator، پیکربندی کنید. در مورد گرافیک هم مدل‌های ۱۶ اینچی را می‌توانید با گرافیک RTX 3050 انتخاب کنید، اما برای مدل‌های ۱۴ اینچی شما نهایتا گرافیک RTX 2050 را در اختیار خواهید داشت.

لنوو Slim 7 Pro با نمایشگر ۱۴ اینچی و پردازنده AMD Ryzen 6000 Series از ۱۴۹۹ دلار شروع می شود، و مدل ۱۴ اینچی Slim 7i  هم از ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شود. هردو این مدل‌ها هم مانند مدل‌های قبلی از ماه ژوئن (خرداد) در دسترس خواهند بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)