خانهاخبار
سامسونگ از حافظه‌های UFS 4.0 با سرعت بالاتر و مصرف انرژی کمتر رونمایی کرد

سامسونگ از حافظه‌های UFS 4.0 با سرعت بالاتر و مصرف انرژی کمتر رونمایی کرد

شرکت سامسونگ به تازگی از نسل جدید حافظه‌های UFS رونمایی کرده که سرعت بالاتری داشته و مصرف باتری آنها نیز کمتر شده است.
۱۴۰۱/۲/۱۴

با وجود اینکه ظرفیت حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند، همواره امر بسیار مهمی برای کاربران محسوب می‌شود؛ اکثر آنها به نوع این حافظه‌ها اهمتی چندانی نمی‌دهند. اکثر گوشی‌های اندرویدی در این روز‌ها، از حافظه‌های  UFS (Universal Flash Storage) استفاده می‌کنند و نسخه به کار رفته در پرچمداران، معمولا UFS 3.0 و یا 3.1 ‌است.

شرکت سامسونگ در روز سه‌شنبه از حافظه‌های UFS 4.0 رونمایی کرده که از نسل هفتم تکنولوژی V-NAND این شرکت بهره برده و سرعت خواندن دیتا در آن، به ۴٫۲۰۰ مگابایت در ثانیه رسیده و سرعت نوشتن دیتا نیز معادل ۲٫۸۰۰ مگابایت است. در این نسل از حافظه‌های UFS همچنین شاهد کاهش ۴۶ درصدی مصرف انرژی نسبت به نسل پیشین هستیم.

image

 

حافظه‌‌های UFS 4.0 در هر باند، از سرعت ۲۳.۲ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند که نسبت به حافظه‌های UFS 3.1، دو برابر شده است. به گفته سامسونگ، این پهنای باند برای گوشی‌های 5G که داده‌های زیادی را پردازش می‌کنند؛ بسیار مناسب بوده و آنها انتظار دارند که از آن در واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و همچنین صنعت خودرو استفاده شود.

این تکنولوژی از حداکثر ۱ ترابایت حافظه پشتیبانی کرده و امیدواریم که این امر، بدین معنا باشد که گوشی‌های با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی بیشتری روانه بازار شوند. سامسونگ قصد دارد تا تولید انبوه حافظه‌های UFS 4.0 را از سه ‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ آغاز کند؛ بنابراین بعید نیست در سری گلکسی اس 23 که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به بازار می‌آید، شاهد استفاده از این تکنولوژی باشیم.

image

 

درباره نسل جدید حافظه‌های UFS و سرعت بالاتر آنها چه می‌اندیشید؟ آیا در انتظار به کار رفتن این تکنولوژی در گوشی‌های جدید هستید یا اهمیتی به نوع حافظه استفاده شده در محصولات خود نمی‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)