خانهاخبار
اپل و سامسونگ در حال کار روی دماسنج برای ساعت‌های هوشمندشان هستند

اپل و سامسونگ در حال کار روی دماسنج برای ساعت‌های هوشمندشان هستند

سنسور سنجش دمای بدن، یکی از قابلیت‌هایی است که سامسونگ و اپل در پی اضافه کردن آن به محصولات جدیدشان هستند.
۱۴۰۱/۲/۱۲

اپل واچ سری ۸ احتمالا میزبان ویژگی‌های جدید و انقلابی خاصی مانند پایش قند یا فشار خون نخواهد بود، اما اطلاعات جدید حاکی از آن است که اپل قصد دارد تا سنسور سنجش دمای بدن را به این محصول اضافه کند.

image

 

آقای مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس محصولات اپل پیش‌تر پیش بینی کرده بود سنسور سنجش دمای بدن با سری هفتم Apple Watch به دنیای ساعت‌های هوشمند این کمپانی پای خواهد گذاشت. اما متأسفانه به دلیل مشکلاتی که در حوزه الگوریتم‌ها و تست کیفیت پیش آمد، این اتفاق روی نداد. حالا همه نگاه‌ها به سمت سری هشتم این ساعت هوشمند معطوف شده است.

البته بد نیست بدانید این اولین باری نیست که چنین خبری در رسانه‌ها منتشر می‌شود. منابع خبری بلومبرگ و وال استریت ژورنال نیز پیش‌تر پیش بینی کرده بودند که اپل واچ سری ۸ با سنسور سنجش دمای بدن همراه خواهد بود. آن‌ها همچنین مدعی شدند که ویژگی یاد شده احتمالا کمک شایان توجهی به تشخیص تب کاربران نخواهد کرد، اما برای برنامه ریزی دوران بارداری یک نکته حیاتی و مهم به حساب می‌آید.

آقای مینگ چی کو این قضیه را شرح داده و اعلام کرد که تشخیص دمای بدن به یک سری شرایط خارجی بستگی داشته و از آن جا که یک ساعت هوشمند امکان اندازه گیری دقیق دمای بدن به دلیل محدودیت‌های سخت افزاری را نخواهد داشت، لذا این گجت‌ها باید به کمک الگوریتم‌های خاصی بتوانند دمای دقیق را تشخیص داده و اعلام کنند.

image

 

از سوی دیگر سامسونگ نیز با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود این که شایعات زیادی بر این باور هستند که قابلیت یاد شده در گلکسی واچ ۵ وجود خواهد داشت، اما آقای کو اعلام کرده است که کره‌ای‌ها نیز هنوز به الگوریتم درست و دقیقی برای تشخیص دمای بدن دست پیدا نکرده‌اند و به همین دلیل، نسل بعدی ساعت هوشمند این کمپانی که در نیمه دوم سال جاری میلادی (۲۰۲۲) رونمایی خواهد شد، احتمالا از این ویژگی برخوردار نخواهد بود.

 از جمله دیگر امکانات سری هشتم اپل واچ می‌توان به بهبود سیستم مانیتور ضربان قلب، امکان ارسال پیام کوتاه از طریق شبکه‌های ماهواره‌‌ای، حالت Low Power Mode جدید برای ذخیره بهتر باتری و واچ فیس‌های جدید اشاره کرد.

در حالی که اپل با سهم ۳۰ درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند توانست در جایگاه نخست در این زمینه قرار گیرد، اما سهم این کمپانی هر ساله حدودا ۳ درصد کاهش پیدا می‌کند. برندهای امیزفیت و گارمین در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند و همین موضوع باعث شده تا محصولات دیگر کمپانی‌ها تحت تأثیر این موضوع قرار گیرد. همچنین از آن جا که گوگل نیز قصد دارد تا با معرفی پیکسل واچ وارد این عرصه شود، لذا ۲۰۲۲ یک سال جذاب و هیجان انگیز برای علاقمندان به این محصولات هوشمند خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)