خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی A23

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی A23

در این مطلب به سراغ یکی از جدیدترین گوشی‌های مقرون به صرفه شرکت سامسونگ، یا همان گلکسی A23 خواهیم رفت و نقاط قوت و ضعف آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۴۰۱/۲/۱۴

گوشی‌های مقرون به صرفه، در حال حاضر بازار بسیار خوبی دارند و به لطف رقابت جدی بین شرکت‌های تولید کننده، روز به روز در حال بهتر شدن هستند. شرکت سامسونگ نیز که در این روز‌ها بخش زیادی از درآمد خود را از سری گلکسی A به دست می‌آورد؛ تمرکز بسیاری روی این دسته از گوشی‌ها دارد. یکی از گوشی‌های محبوب این سری در سال گذشته که قیمت مقرون به‌صرفه‌ای داشت؛ گلکسی A22 بود و حالا نیز نسل جدید آن یعنی گلکسی A23 به دفتر جی اس ام رسیده است.

در این مطلب، قصد داریم تا به سراغ بررسی متنی A23 رفته و نگاهی به عملکرد این دستگاه، تجربه کاربری آن و همچنین نقاط ضعف و قوتش در مقابل نسل پیشین یعنی گلکسی A22 و رقبای دیگر آن بیندازیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

طراحی، بدنه و کیفیت ساخت

image

 

شرکت سامسونگ سعی داشته تا در تمامی گوشی‌های سری A سال ۲۰۲۲ خود، از زبان طراحی مشابهی استفاده کند و در گلکسی A23 نیز از همین روند پیروی کرده است. این گوشی شباهت زیادی به نسل پیشین خود نداشته و بخش برجستگی دوربین و همچنین حالت ناچ روی نمایشگر آن، با گلکسی A22 متفاوت است. در این محصول، شاهد استفاده از یک طراحی ساده هستیم که نمی‌توان ایراد خاصی از آن گرفت.

بدنه سامسونگ گلکسی A23، به طور کلی از جنس پلاستیک ساخته شده است. متاسفانه بر خلاف گوشی‌هایی چون گلکسی A53، این پلاستیک به شکل مات نبوده و استعداد خاصی در زمینه جذب اثر انگشت و چربی دارد که البته در گوشی‌هایی با پنل پشتی براق، امری طبیعی است.

image

 

دکمه‌های پاور و کنترل صدا در سمت راست بدنه گوشی قرار گرفته‌اند و همانند نسل پیشین، سنسور اثر انگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. یکی از مشکلات کوچکی که در هنگام کار با گلکسی A23 با آن مواجه شدم؛ جنس نه‌چندان خوب دکمه پاور این گوشی بود که در هنگام فشردن، صدای چندان جالبی نداده و حس عدم کیفیت را به کاربر القا می‌کند. همچنین باید گفت که به دلیل تخت بودن دکمه پاور، یافتن سنسور اثر انگشت در برخی مواقع کمی دشوار بوده که البته احتمالا پس از مدتی کار با گوشی، به آن عادت خواهید کرد. در سوی دیگر، دکمه‌های کنترل صدای گوشی از کیفیت مناسبی برخوردارند.

در پایین گوشی، شاهد قرار گرفتن جک ۳.۵ میلی متری هدفون، یک خروجی میکروفون، پورت USB-C و در نهایت خروجی تکی اسپیکر هستیم. درگاه سیم کارت دوگانه و همچنین کارت حافظه microSD نیز در سمت چپ فریم گلکسی A23 قرار گرفته است. در بالای گوشی، تنها یک خروجی میکروفون نویز کنسلینگ به چشم می‌خورد.

سامسونگ گلکسی A23 دارای ابعاد ۸.۴×۷۶.۹×۱۶۴.۵ میلی متر بوده و وزن آن نیز به ۱۹۵ گرم می‌رسد که نسبت به نسل گذشته، حدود ۱۰ گرم افزایش یافته است. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و طلایی به بازار آمده که نسخه بررسی شده توسط ما، مشکی رنگ است.

image

 

سامسونگ در نمایشگر این گوشی، از شیشه مقاوم سازی شده گوریلا گلس 5 استفاده کرده است که مقاومت خوبی در برابر خراش‌ها دارد؛ اما در برابر ضربه، ضعیف‌تر از نسل فعلی یا گوریلا گلس ویکتِس عمل می‌کند. همانند نسل پیشین یا همان گلکسی A22، این گوشی نیز فاقد گواهی‌های مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار بوده و توصیه می‌کنیم که همواره آن از آب دور نگه دارید.

در کل، باید گفت که اگر به گوشی‌های بزرگ و به همراه نمایشگر‌های بالای ۶.۵ اینچی این دوره و زمانه عادت دارید؛ سامسونگ گلکسی A23 محصول خوش دستی به حساب آمده و در مدت کمی به استفاده از آن عادت خواهید کرد. 

 

نمایشگر

image

 

بگذارید حالا به سراغ نمایشگر ۶.۶ اینچی سامسونگ گلکسی A23 برویم که نقاط قوت و ضعف خاص خودش را نسبت به نسل گذشته دارد. سامسونگ در این گوشی، رزولوشن نمایشگر را افزایش داده و به جای یک نمایشگر 720p، حالا با یک پنل فول اچ دی روبرو هستیم؛ اما این ارتقا رزولوشن، بهای خاصی را نیز به همراه دارد. شرکت سامسونگ در این محصول، از یک پنل TFT یا به قول خودش PLS LCD استفاده کرده که مسلما به اندازه پنل‌های امولد جذاب نیست.

البته لازم به ذکر است که به غیر از نبود ویژگی‌هایی چون Always-On Display و همچنین کنتراست پایین‌تر رنگ مشکی نسبت به نمایشگر‌های اولد، این پنل از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و زاویه دید قابل قبولی نیز دارد. تنها نقطه ضعف اصلی این نمایشگر، روشنایی نه‌چندان بالای آن است که در هنگام تابش مستقیم نور خورشید، کاربر را با مشکل مواجه می‌کند.

نمایشگر به کار رفته در سامسونگ گلکسی A23، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را داشته و نسبت تصویر آن نیز ۲۰:۹ است. در هر اینچ از این نمایشگر، ۴۰۰ پیکسل جا گرفته که بهبودی بسیار جدی نسبت به نسل پیشین به حساب می‌آید و بر خلاف گلکسی A22، دیگر پیکسل‌ها به طور تکی قابل مشاهده نیستند. در قسمت میانی بالای این نمایشگر، شاهد ناچ گوشی هستیم که حالتی نسبتا V شکل داشته و دوربین سلفی را درون خود جا داده است.

این گوشی در هنگام راه اندازی، به طور خودکار روی حالت ۹۰ هرتزی تنظیم شده و برای استفاده از نرخ نوسازی بالا، نیاز به تنظیمات خاصی توسط کاربر وجود ندارد. سامسونگ گلکسی A23 حاشیه‌های بسیار نازکی داشته و همانند بسیاری از گوشی‌های مقرون به صرفه، تنها در بخش پایینی دستگاه است که حاشیه نمایشگر کمی زیاد به نظر می‌رسد.

 

سخت افزار

image

 

با توجه به اینکه با محصولی مقرون به صرفه روبرو هستیم، نمی‌توان انتظار عملکردی بی‌نظیر را از گلکسی A23 داشت؛ اما این گوشی برای استفاده روزمره و سبک کاملا مناسب است. سامسونگ در این گوشی، از چیپست ۶ نانومتری کوالکام اسنپدراگون 680 استفاده کرده که در آن شاهد ۴ هسته کرایو 265 با کلاک اسپید ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته کم مصرف‌تر با کلاک اسپید ۱.۹ گیگاهرتز هستیم. البته به ادعای برخی رسانه‌ها، نسخه‌ای از این گوشی با چیپست ۱۱ نانومتری اسنپدراگون 665 نیز وجود دارد.

پردازنده گرافیکی به کار رفته در این گوشی، از نوع ادرنو 610 بوده و توان اجرای اکثر بازی‌های سنگین را دارد؛ البته مسلما نمی‌توانید آنها را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کنید. چیپست ۶ نانومتری استفاده شده در این گوشی، عملکرد بسیار بهینه‌تری نسبت به چیپست ۱۲ نانومتری مدیاتک هیلیو G80 نسل پیشین دارد؛ اما از نظر سرعت، تفاوت چشمگیری میان آنها دیده نمی‌شود.

در هنگام استفاده از گوشی، تجربه کاربری مناسب بوده و به لطف نمایشگر ۹۰ هرتزی آن، عمدتا روان است؛ البته در هنگام گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی یا سایر اپلیکیشن‌ها، احتمالا با افت فریم‌های گاه و بی‌گاه روبرو خواهید شد که دلیل آنها، پردازنده نه‌چندان قدرتمند این محصول است.

 

در اجرای بازی، سامسونگ گلکسی A23 عملکرد راضی کننده‌ای داشته و امکان اجرای بازی Call of Duty: Mobile با فریم ریت بالا و جزئیات گرافیکی پایین را دارد. البته می‌توان جزئیات گرافیکی را به Very High‌ نیز افزایش داد که موجب محدود شدن فریم ریت بازی به Medium می‌شود و بازی با فریم ریتی متغیر بین ۳۰ تا ۴۵ فریم اجرا خواهد شد. بازی Asphalt 9 نیز با فریم ریت تقریبا پایداری اجرا شده اما کیفیت بافت‌های گرافیکی به طور محسوسی پایین هستند.

image

 

این گوشی در نسخه‌هایی با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و در نهایت ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده است. حافظه به کار رفته در گوشی نیز از نوع eMMC 5.1 بوده که عمدتا در محصولات میان رده و مقرون به صرفه از آن استفاده می‌شود.

نسخه بررسی شده توسط ما، دارای ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بوده و پشتیبانی از قابلیت رم مجازی یا همان رم پلاس سامسونگ نیز در این محصول دیده می‌شود. کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی، بخشی از حافظه داخلی خود را به رم تبدیل کرده و ۲، ۴ یا ۶ گیگابایت به رم خود بیافزایند. این امر، در سیستم عامل اندروید که استفاده زیادی از حافظه رم دارد؛ بسیار کاربردی بوده و عملا می‌توانید تا در گوشی مقرون به صرفه خود، یک رم ۱۲ گیگابایتی را تجربه کنید.

 

بگذارید به سراغ عملکرد سامسونگ گلکسی A23 در بنچمارک‌ها برویم؛ این گوشی موفق شد تا در بنچمارک گیک‌بنچ، امتیاز ۳۸۴ در بخش تک هسته‌ای و ۱۶۷۱ در بخش چند هسته‌ای را به خود اختصاص دهد. گلکسی A23 در بنچمارک شناخته شده AnTuTu نیز امتیاز ۲۷۷٫۸۲۹ را برای خود ثبت کرده و در نهایت، کار به بنچمارک 3DMark می‌رسد که این گوشی در بخش Wild Life آن، موفق به دریافت امتیاز ۴۴۳ شد.

 

نرم افزار و رابط کاربری

image

 

سامسونگ گلکسی A23 به همراه آخرین نسخه از رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 4.1 و سیستم عامل اندروید 12 به بازار آمده است. این شرکت همچنین قول سه سال پشتیبانی نرم افزاری از گوشی‌های سری A خود را داده که خیال کاربران را برای استفاده بلند مدت از این محصول راحت‌تر می‌کند.

رابط کاربری One UI نیز تکامل بسیاری یافته و یکی از بهترین‌ها در میان نمونه‌های دیده شده در گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود. گشت و گذار در این رابط کاربری، به لطف نمایشگر ۹۰ هرتزی گوشی حس بسیار خوبی داشته و معمولا کندی خاصی را حس نخواهید کرد؛ البته همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، اوضاع در هنگام کار با برخی‌ اپلیکیشن‌های کمی سنگین فرق می‌کند.

image

 

متاسفانه برخی از ویژگی‌های معمول رابط کاربری One UI، مانند گزینه Screen Recorder در این گوشی وجود ندارد و برای استفاده از آن، مجبور به استفاده از اپلیکیشن‌های سوم شخص خواهید شد. به لطف عرضه این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید 12، امکانات برای شخصی سازی کاربر فراوان است و برای مثال می‌توانید با توجه به رنگ‌های به کار رفته در والپیپر خود، تم کلی سیستم و رنگ‌های دیده شده در آن را تنظیم کنید.

از دیگر قابلیت‌های جالب One UI، می‌توان به سیستم Dynamic Lock Screen اشاره کرد که با استفاده از آن، شما می‌توانید با سلیقه خود یک یا چند موضوع را انتخاب کرده و هر دفعه والپیپر‌های متفاوتی را در هنگام آنلاک کردن گوشی خود مشاهده کنید. این والپیپر‌ها هر دو هفته یکبار توسط سامسونگ به روز می‌شوند. همچنین برای علاقمندان به شخصی سازی بیشتر، سامسونگ یک تم استور خاص نیز دارد که می‌توانید با مراجعه به آن، تم و والپیپر‌های جدیدی برای گوشی خود پیدا کنید.

image

 

متاسفانه به دلیل استفاده از نمایشگر TFT در این گوشی، برخلاف نسل گذشته دیگر خبری از قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا Always-On Display نیست. حالت تاریک یا Dark Mode اما همچنان وجود دارد و می‌توانید با روشن نگه داشتن آن به طور دائمی و یا تنظیم خودکار آن برای فعال شدن در هنگام شب، کمی از مصرف باتری خود بکاهید.

ار لحاظ امنیتی، گلکسی A23 تمامی گزینه‌های معمول سیستم عامل اندروید را به همراه داشته و برای امنیت بیومتریک نیز می‌توانید از سنسور اثر انگشت و همچنین سیستم تشخیص چهره گوشی استفاده کنید. این دو سیستم، به طور همزمان کار کرده و صرفا می‌توانید قفل گوشی را به هر وسیله‌ای که عملکرد سریع‌تری داشته باشد؛ باز کنید.

image

 

به رسم همیشه، دسترسی به منوی اعلان‌ها و تنظیمات سریع در رابط کاربری One UI، با سوایپ به سمت پایین انجام شده و در صورت سوایپ مجدد یا استفاده از دو انگشت، به منوی کامل تنظیمات سریع دسترسی پیدا می‌کنید. برای باز کردن منوی اپلیکیشن‌ها، باید به سمت بالا سوایپ کنید و در صورت سوایپ به سمت چپ در صفحه هوم، وارد فید شخصی گوگل می‌شوید.

از جمله دیگر ویژگی‌های One UI که دراین گوشی به چشم می‌خورد؛ قابلیت Enhanced Processing بوده که با فعال‌سازی آن، سرعت عملکرد گوشی در منو‌ها و همچنین برخی اپلیکیشن‌ها افزایش یافته اما موجب مصرف بیشتر باتری می‌شود.

 

باتری

این گوشی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری را به همراه داشته که عملکرد بسیار خوبی نیز دارد و می‌توان گفت که در هنگام استفاده از آن، اکثر روز‌ها را با حدودا ۳۰ درصد شارژ باقی مانده به پایان رساندم. به احتمال زیاد، نبود قابلیت Always-On Display نیز که مصرف باتری بسیار بالایی دارد؛ در افزایش عمر باتری این محصول مفید بوده است.

 سامسونگ گلکسی A23 از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی کرده ولی متاسفانه شارژر قرار گرفته درون جعبه، از نوع ۱۵ واتی است و برای استفاده از توان کامل آن، باید یک شارژر سریع‌تر را تهیه کنید. همانند سایر محصولات مقرون به صرفه و میان رده، امکان استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم با این گوشی وجود ندارد.

 

دوربین

image

 

وقت آن رسیده که به سراغ یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی، یعنی دوربین آن برویم. سامسونگ گلکسی A23 از یک سیستم دوربین چهارگانه استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.8 و قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS، دوربین التراواید ۵ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای و گشودگی f/2.2، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 و در نهایت یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی جهت استفاده در عکاسی پرتره می‌شود.

عملکرد دوربین اصلی این گوشی در شرایط نوری مناسب، قابل قبول بوده ولی اندکی در نمایش جزئیات ریز ضعف دارد. در هنگام عکاسی در نور کم، این دوربین چندان خوب عمل نکرده و تصاویر گرفته شده با آن، نویز نسبتا بالایی دارند. همانند سایر گوشی‌های سامسونگ، دوربین این گوشی در پردازش رنگ‌ها کمی اغراق کرده که عده‌ای از کاربران، این امر را پسندیده و البته برخی نیز طرفدار رنگ‌های طبیعی‌تری هستند.

image

 

دوربین التراواید گوشی، کیفیت چندان بالایی نداشته و در هنگام سوییچ کردن دوربین‌ها، به سرعت متوجه این امر خواهید شد. دوربین ماکرو نیز رزولوشن بسیار پایینی دارد و برای گرفتن یک عکس خوب و شفاف توسط آن، به احتمال زیاد دچار مشکل می‌شوید!

این گوشی توان ضبط ویدیو با رزولوشن‌های 4K و 1080p و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه را داشته و کیفیت آنها نیز قابل قبول است. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی گلکسی A23، در نور طبیعی عکس‌های خوبی را ارائه داده و حالت پرتره آن نیز قابل تحسین است؛ اما اگر بخواهید در محیطی چون خانه یا محل کار و با نور مصنوعی از آن استفاده کنید؛ کیفیت سلفی‌ها کاهش محسوسی خواهند یافت. همچنین لازم به ذکر است که کیفیت دوربین سلفی در این محصول نسبت به نسل پیشین، کمی کاهش یافته و در گوشی گلکسی A22، شاهد استفاده از یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی بودیم.

 

همانند سایر گوشی‌های سری گلکسی A امسال سامسونگ، ماژول دوربین این گوشی به صورت جزیره‌ای بوده و کمی برجسته است؛ اما در هنگام استفاده بدون کاور از گوشی و قرار دادن آن بر روی میز، چندان دچار مشکل تکان خوردن نمی‌شوید.

 

اسپیکر‌ها و پخش صدا

این گوشی فاقد اسپیکر‌های استریو بوده و تنها خروجی اسپیکر آن، در قسمت پایین و سمت راست پورت USB-C قرار دارد. کیفیت این اسپیکر، در حد قابل قبولی بوده و حجم صدای آن نیز مناسب است؛ اما با توجه به محل جاگیری خروجی آن، احتمال اینکه در هنگام بازی یا مشاهده ویدیو به طور ناخواسته آن را بپوشانید، وجود دارد.

گلکسی A23 از سیستم دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کند؛ البته این سیستم تنها در هنگام استفاده از ایرفون‌ یا هدفون قابل دسترسی بوده و با اسپیکر گوشی، امکان استفاده از آن وجود ندارد. دالبی اتموس به طور اتوماتیک و با توجه به نوع محتوای پخش شده توسط شما، صدای خروجی را بهبود می‌بخشد.

 

اتصالات

image

 

سامسونگ گلکسی A23 از نظر اتصالات نیز محصول مناسبی بوده و تنها ضعف اصلی در آن، عدم پشتیبانی از 5G یا نسل پنجم اینترنت همراه است که در بسیاری از گوشی‌هایی در رده قیمتی مشابه، دیده می‌شود. این گوشی از وای فای با استاندارد‌های A/B/G/N/AC پشتیبانی کرده و دارای بلوتوث نسخه 5.0 است.

یکی از امکانات جالب گلکسی A23 در این رده قیمتی، وجود قابلیت NFC است که کاربرد‌های مخصوص خود را دارد؛ اما متاسفانه بر خلاف محصولات شیائومی، هنوز خبری از خروجی اینفرارد یا همان IR Blaster برای کنترل لوازم خانگی نیست. این گوشی همچنین فاقد رادیو اف ام بوده که در نسل گذشته یا همان گلکسی A22 وجود داشت.

 

اقلام درون جعبه

گلکسی A23 بسته بندی بسیار ساده‌ای داشته و با توجه به سیاست‌های اخیر اکثر شرکت‌های تولید کننده جهت کاهش هزینه‌ها، روز به روز شاهد کمتر شدن اقلام درون جعبه گوشی‌های هوشمند هستیم. در تجربه جعبه‌ گشایی این محصول، ابتدا با چند کاغذ راهنما و سوزن درگاه سیم‌کارت روبرو می‌شویم؛ سپس خود گوشی درون محافظی پلاستیکی قرار داشته و در لایه زیرین، شاهد یک شارژر ۱۵ واتی و همچنین یک کابل USB-C هستیم.

 

جمع‌بندی

image

 

این گوشی که فعلا در رده قیمتی بین ۵ تا ۶ میلیون تومان قرار دارد؛ گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد بوده اما برخی از رقبای آن نیز امکانات بسیار خوبی دارند. برای مثال، اگر به دنبال یک نمایشگر امولد هستید، می‌توانید به سراغ گوشی شیائومی ردمی نوت 11 رفته که دارای نمایشگری امولد از نوع ۹۰ هرتزی بوده و میزان روشنایی آن نیز بالاتر است. در سوی دیگر، شیائومی پوکو M4 پرو 5G نیز گزینه مناسبی محسوب شده و از نسل پنجم اینترنت همراه نیز پشتیبانی می‌کند.

هر دو رقیب ذکر شده برای این گوشی، گواهی IP53 را برای مقاومت در برابر قطرات آب و ذرات غبار دریافت کرده و دارای حافظه‌های سریع‌تر UFS هستند. سرعت شارژ آنها نیز کمی از این محصول بالاتر بوده و به دلیل استفاده از نمایشگر‌های پانچ هول یا حفره دار، ظاهر مدرن‌تری دارند. نقطه قوت اصلی سامسونگ گلکسی A23 در برابر رقبا، عرضه آن با نسخه‌ فعلی سیستم عامل اندروید و همچنین پشتیبانی نرم افزاری بسیار بهتر شرکت سامسونگ نسبت به رقیبی چون شیائومی است. همچنین باید گفت که رابط کاربری One UI‌ سامسونگ، پختگی بیشتری نسبت به MIUI شرکت شیائومی دارد.

در نهایت، باید گفت که سامسونگ گلکسی A23 گزینه بسیار مناسبی در این رده قیمتی بوده اما همانطور که انتظار آن می‌رفت، محصول تمام و کمالی نیست؛ به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم تا حتما نیاز‌های خود را بررسی کرده و نگاهی نیز به رقبای آن بیاندازید.

 

خرید گوشی گلکسی A23 از فروشگاه اینترنتی آی‌ تی سیتی

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

jfryfazh531

۱۴۰۲/۱۰/۱۹
چراااا فقط a23 always_on display ندارههه ؟ ینی امکانش نیس تو آپدیتاشم بیاد؟

فرزادخواجه

۱۴۰۱/۱۰/۲۲
یعنی مزخرف‌ترین ازگوشی شیائومی همین گوشی A23 هست.